Spring naar inhoud

- - - - -

waar kan je naartoe met klacht tegen mensen die hun kittens te jong weg doen?

• Log in om te reageren
69 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 25 juni 2014 - 17:37

krijg ik juist een bercihtje op facebook
"wil je kitten" "Wendr vier"
Ik reageer daar niet op.

Een tijdje later
"E"

Mijn antwoord:
je mag me nog het hele alfabet sturen. Als jouw kittens bij je thuis zijn dan kan je er zelf een plaats voor vinden. Steriliseer liever je kat !"

Sommigen zijn echt van niet verlegen.

gisteren kwam ik te weten dat mijn ex-opvangmama kittens ronselde op 2e hands. Ze mochten haar altijd bellen, zelfs om 3 uur 's nachts. Kathy's Cathouse zou die katjes wel verzorgen en er een thuis voor vinden ... etc ...
Ze was dan nog zo dom om er haar eigen adres op te zetten :gek:  
Ik heb haar verzocht om dit van 2e hands te verwijderen. Ik heb haar tenslotte geen toestemming gegeven om onze naam te gebruiken en wie ronselt nu eigenlijk op die manier kittens?

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 25 juni 2014 - 18:16

Mensen zijn tegenwoordig niet meer verlegen!
Men haar komt er recht van.

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#18 Geplaatst 25 juni 2014 - 19:36

Manman wat lopen er een pak domme achterlijke boerenkinkels rond. Jij start een cathouse om gedumpte sukkels op te vangen en dat is voor sommigen dan blijkbaar een vrijbrief om geen sterilisatie meer te betalen, ah ja, want Kathy zal er wel een thuis voor zoeken. Dat ze om te beginnen eens deftig leren communiceren en hun hersens gebruiken, als ze die al hebben. Op die manier kan je dus effectief bezig blijven :wall: :wall:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#19 Geplaatst 25 juni 2014 - 20:26

Bekijk berichtJoske123, op 25 juni 2014 - 17:37, zei:

krijg ik juist een bercihtje op facebook
"wil je kitten" "Wendr vier"
Ik reageer daar niet op.

Een tijdje later
"E"

Mijn antwoord:
je mag me nog het hele alfabet sturen. Als jouw kittens bij je thuis zijn dan kan je er zelf een plaats voor vinden. Steriliseer liever je kat !"

Sommigen zijn echt van niet verlegen.

gisteren kwam ik te weten dat mijn ex-opvangmama kittens ronselde op 2e hands. Ze mochten haar altijd bellen, zelfs om 3 uur 's nachts. Kathy's Cathouse zou die katjes wel verzorgen en er een thuis voor vinden ... etc ...
Ze was dan nog zo dom om er haar eigen adres op te zetten :gek:  
Ik heb haar verzocht om dit van 2e hands te verwijderen. Ik heb haar tenslotte geen toestemming gegeven om onze naam te gebruiken en wie ronselt nu eigenlijk op die manier kittens?

Pfff, de kittens komen vanzelf wel bij jou terecht, amai zou daar ook niet mee kunnen lachen.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 25 juni 2014 - 22:10

Bekijk berichtMika, op 25 juni 2014 - 20:26, zei:

Pfff, de kittens komen vanzelf wel bij jou terecht, amai zou daar ook niet mee kunnen lachen.

hahaha ... ik dus ook niet ... ze is dus opvangmama - af en ik hoop dat binnekort zo'n 50 kittens voor haar deur zal hebben zitten ;)
Niet waar hoor !

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 25 juni 2014 - 22:51

Bekijk berichtJoske123, op 24 juni 2014 - 20:19, zei:

ja, ik bedoel dus  aan 6 weken dumpen aan één of andere boerderij ...

FOD Wat doen die er aan ? Die zeggen dat kattenopvangen maandelijks controle moeten krijgen van de dierenarts ... kostprijs 30 euro ... iedere maand opnieuw en voor wat ? Om te zien dat het hier proper ligt, dat de kittens kunnen spelen, dat ze gezond zijn ??? we moeten al genoeg met al die kittens naar de da, dus die weet wel hoe ze er aan toe zijn zonder die maandelijkse controle. Voor mij is dat één geldklopperij :(

Ik denk dat FOD er momenteel inderdaad niks aan doet wegens andere prioriteiten.

Wat die controle betreft... ik vind het maar heel goed dat ze verlangen dat je dierenarts controle doet...
Bij mensen die hun opvang goed doen is dat misschien overbodig maar ik kan mij inbeelden dat er plaatsen zijn waar het wel nodig is dat er eens opmerkingen gemaakt worden... maar daar komt dan ook weer de vraag of een vaste dierenarts idd een opmerking zou geven ?  Diegene waar het grondig fout gaat die zijn zich daar meestal wel van bewust en die hebben dan denk ik meestal een dierenarts die hoe dan ook zijn kribbel zet.

30 euro , dat is je dierenarts die die prijs bepaald, niet FOD.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#22 Geplaatst 26 juni 2014 - 09:21

Hier moet ook elk kwartaal dierenarts langskomen, en wij hebben hier uiteindelijk maar 1 fokpoesje, (Emma is nog kitten waar we liefst nog zo lang mogelijk mee wachten om haar mama te laten worden) dus dit lijkt ook veel, maar je combineert dit dan met inentingen die moeten gebeuren of zo en dan zijn die bezoekjes ook weer nuttig en hoef je zelf niet de verplaatsing naar de DA te maken.
En uiteindelijk, als je een asiel hebt en zoveel katjes opvangt lijkt het me toch niet slecht dat een DA eens maandelijks komt kijken hoe het met de katjes gaat, en of ze goed gehuisvest zijn.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 26 juni 2014 - 12:22

Hier moet de dierenarts niet ieder kwartaal maar wel iedere maand op controle komen.

Met de katjes gaan we bijna weeklijks naar de da .. dus wat zou die hier nog moeten doen.

Ik vind het we erg dat asielen, waar zoals in ons geval nu, amper 10 kittens rondlopen, iedere maand moet gecontroleerd worden en da fokkers die tenslotte wel geld kunnen vragen voor hun kittens maar 3-maandelijks controle moeten hebben. Wat is voor een fokkker nu 30 euro /maand meer of minder. Jullie vragen honderden euros voor de kittens, wij slechts 100 euro en daarvoor zijn ze ook helemaal in orde gebracht.

Ik weet dat er hier reactie zal op komen , maar het is wel degelijk zo ... Ja, inderdaad sommige asielen laten die controle niet doen, maar wij willen helemaal in orde zijn ! En dus moeten we, bovenop alle dieranartskosten, voeding, kattenbakvulling, vuile was ook nog eens onnozele en onnodige controles krijgen. Misschien moet ik voor die arme dutsen ook 500 eruo 't stuk vragen ... dan kom ik mss ook uit de kosten ?

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 26 juni 2014 - 12:58

Ik vind dat je gelijk hebt, Kathy!
(Dan krijg ik het deksel ook maar op mijn neus)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 26 juni 2014 - 13:50

Bekijk berichtCarowlina, op 26 juni 2014 - 12:58, zei:

Ik vind dat je gelijk hebt, Kathy!
(Dan krijg ik het deksel ook maar op mijn neus)

Voila si ... dan zijn we al met 2 ;)

Ik heb niets tegen fokkers, helemaal niet ... maar ik vind het jammer dat die hun "hobby" uitoefenen en absoluut geen verlies doen, en wij die ook als hobby katjes opvangen en proberen te plaatsen en daar dan heel vele euro's aan toesteken ... Eventjes een bemerking : voor ons kost het steriliseren van een kattin 168 euro ... dan spreek ik nog niet over eventuele andere direnartsenbezoekjes of zo ... ook spreek ik niet over voeding, kattenbakvulling ...etc ...
Ik vraag 125€ voor een adoptie => dus ieder kind die al een beetje rekenlessen heeft gevolgd op school, ziet toch ook dat er van "winst" absoluut geen sprake is.

Bekijk berichtJoske123, op 26 juni 2014 - 13:49, zei:

Ik heb niets tegen fokkers, helemaal niet ... maar ik vind het jammer dat die hun "hobby" uitoefenen en absoluut geen verlies doen, en wij die ook als hobby katjes opvangen en proberen te plaatsen en daar dan heel vele euro's aan toesteken ... Eventjes een bemerking : voor ons kost het steriliseren van een kattin 168 euro ... dan spreek ik nog niet over eventuele andere direnartsenbezoekjes of zo ... ook spreek ik niet over voeding, kattenbakvulling ...etc ...
Ik vraag 125€ voor een adoptie => dus ieder kind die al een beetje rekenlessen heeft gevolgd op school, ziet toch ook dat er van "winst" absoluut geen sprake is.

#26 Geplaatst 26 juni 2014 - 13:51

Bekijk berichtJoske123, op 26 juni 2014 - 13:50, zei:

Van mij krijg je ook gelijk!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 26 juni 2014 - 13:56

Bekijk berichtSeabert, op 26 juni 2014 - 13:51, zei:

Van mij krijg je ook gelijk!

Dank je ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.947 berichten

#28 Geplaatst 26 juni 2014 - 14:14

Bekijk berichtJoske123, op 26 juni 2014 - 13:50, zei:

168 euro is wel heel duur hoor! waarom is dat bij jullie zo duur?
Moet jij dan alle kosten van die opvangkittens uit je eigen zak betalen? Dat is toch niet te doen zeker!
Meer vragen aan de mensen die een willen is misschien een optie dat sommige fokkers ook wel al eens verlies hebben hoor, maar het blijft natuurlijk een hobby!
Maar als ik jouw kosten hoor! Dat is gewoon een lopende rekening zeg! Ik begrijp u heel goed hoor!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 26 juni 2014 - 14:55

Als je opvangt via een asiel zijn die kosten van eten en DA toch voor het asiel. Als je uit eigens een opvang opstart dan moet je zien dat je via sponsering ofzo aan inkomen komt voor de katten die je opvangt, als je er aan moet insteken is dit toch geen doen. En 168€ voor sterilisatie bij mijn DA is dat 120€ waarom vraagt die van u dan zoveel? Mss eens een andere zoeken.

En als je met alles in orde zijt dan hoef je toch niet te vrezen voor die controles,

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 26 juni 2014 - 15:01

Bekijk berichtlilymaya, op 26 juni 2014 - 14:14, zei:

168 euro is wel heel duur hoor! waarom is dat bij jullie zo duur?
Moet jij dan alle kosten van die opvangkittens uit je eigen zak betalen? Dat is toch niet te doen zeker!
Meer vragen aan de mensen die een willen is misschien een optie dat sommige fokkers ook wel al eens verlies hebben hoor, maar het blijft natuurlijk een hobby!
Maar als ik jouw kosten hoor! Dat is gewoon een lopende rekening zeg! Ik begrijp u heel goed hoor!

Zou dat geen typefout zijn ?  68 euro bijvoorbeeld ?

Anders heb ik maar één advies : heel dringend een andere dierenarts zoeken.
Zonder korting kost het op de meeste plaatsen maar rond de 100 euro (varieert meestal tussen 90 en 110 euro, uitzonderingen daargelaten)

Het is een feit dat opvang meestal veel geld kost want mensen betalen liever niet meer dan +/- 100 euro en voor 100 euro kan je een dier niet volledig in orde stellen (sterilisatie, 2 vaccinaties, ontwormen, chippen, registreren en eventueel fiv/felv test) , komt nog bij dat de meeste opvangertjes meer kosten met zich meebrengen (ontvlooiing, behandelingen met antibiotica e.d., operaties, etc.) maar 168 euro enkel voor sterilisatie dat is niet realistisch.