Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

élke dag minstens 1x overgeven (sinds 3 maand)

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#16 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:19

Bekijk berichtconso79, op 29 juni 2014 - 17:12, zei:

@lilymaya: is dit iets denk je? Porta 21 sensitive zonder graan, kleurstoffen en smaakstoffen: http://www.zooplus.f...a21/171942#more

@bonnie: geef ze je nu nog RC Gastro Intestinal? Omdat je zegt dat je nu geen RC meer geeft...Indien niet, welke brokjes geef je nu?

Bedankt beiden!

Ik kan de pagina niet openen momenteel , maar is het de groene zak?
Ik geef die ook sensible graanvrij (ben wel aan het overschakelen op KVV waar men bengaaltjes wel al op staan)
hier ook enkelen met darm en maagproblemen en die doen het daar ook heel goed op ;)
Zeker de moeite om te proberen zou ik zo zeggen;)

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

conso79
conso79
  • 178 berichten

#17 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:27

hoi mellemeis,

het is idd een groene zak. Ik ga het wel ns bestellen dan om te proberen, kan geen kwaad zou'k zeggen want nu is het huilen met de pet op...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:28

Ik had vroeger van Royal Canin de hair & skin gecombineerd met de Exigent brokjes en voor de jongste had ik ook de kittenbrokken van Royal Canin.  De katten vonden brokjes heel lekker altijd en voor de opvangkittens had ik ook altijd de babycat en de kittenbrokjes van RC gebruikt maar eigenlijk sinds de volwassen katten hier even op Royal Canin stonden, niks dan problemen.  Die gastro intestinal behoort in principe niet tot het gewone gamma maar tot het veterinary diet, normaal enkel bij de dierenarts te verkrijgen maar bij zooplus vind je ze bevoorbeeld ook.  Dat is speciaal voer voor katten met maag/darm problemen.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#19 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:41

wel, datzelfde verhaal heb ik met Hill's, echt pure junk. Ik kan nu dus die groene Porta 21 en de RC gastro intestinal proberen. Ben benieuwd wat het gaat geven...

Als jullie nog voorstellen hebben qua eten of andere zaken, doe maar hoor. Hoe meer tips enz, hoe beter!

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:49

Onze Beau was ook een schrokker... Resultaat was ook vaak braken als gevolg. Op een gegeven moment ook bijna elke nacht. Super frustrerend... Bij ons is het probleem gestopt sinds we hem onbeperkt droogvoer zijn gaan geven. Zijn natvoer hebben we enigzins afgebouwd zodat hij niet zo rond als een tonnetje wordt. Voorlopig lijkt het te werken!

Sakura&Sayuri
Sakura&Sayuri
  • 143 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 29 juni 2014 - 17:56

Ik moet zeggen dat ik altijd zeer veel geholpen ben door de uitleg van LilyMaya :)

Maar ik heb wel gelezen dat RC ook Digestive Comfort hebben.
Misschien dat dit kan helpen

conso79
conso79
  • 178 berichten

#22 Geplaatst 29 juni 2014 - 18:12

@lunake: als ik dat doe, dat komt niet goed vrees ik. Er wordt nu al gebokst (letterlijk) als ik het eten geef. En als ik niet brokje per brokje geef, is z'n bakje (en dat vd andere trouwens ook) in een oogknipper op...en 2min daarna terug vol :-S

@S&S: ik ga eerst ns een merk proberen wat ik nog niet heb gehad. De (belachelijk dure) merken lijken niet zo best te werken bij mn kameraadje hier... Soms lijkt het alsof er goud in die brokjes zit, niet normaal zo duur. Zit er niks mee in maar het moet het geld wel waard zijn natuurlijk.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#23 Geplaatst 29 juni 2014 - 18:33

Mijn kat heeft chronische maagontsteking en na lang zoeken hebben wij Royal Canin Gastro Intestinal gevonden. Dit is ook via Zooplus te verkrijgen. Omdat onze kat ook vetintolerant is, geven wij wel de Moderate Calorie versie, welke enkel via de dierenartsen te verkrijgen is. Wij hebben veel op internet gezocht en veel katten zijn met dit voer enorm gebaat. Ook katten die continue overgaven en dergelijken. Het is natuurlijk weeeer een ander voer, wat ook niet positief is zoveel verandering. Maar ik vind het wel de moeite om het te proberen.

Onze kat geeft nog wel soms over, maar enkel als we teveel in 1 keer geven. We moeten haar echt een heel klein beetje geven en dit dus veel keren per dag, minimum half uurtje a uurtje tussen elke maaltijd.

Hopelijk vind je toch wat het probleem is en is het makkelijk op te lossen!
Geplaatste afbeelding

conso79
conso79
  • 178 berichten

#24 Geplaatst 29 juni 2014 - 18:49

probleem is gewoon altijd dat ze die RC (zogezegd) bij de vet nooit in kleine zakjes hebben, ook bij Zooplus.fr zijn ze enkel vanaf 2kg te verkrijgen. Als ze dan niet werken, is het wééral 25 euro door de venster gegooid. Je kan je niet voorstellen hoeveel zakken ik zo al gekocht heb...

Maar zal het toch moeten proberen he, anders zal het mss nooit opgelost geraken.

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#25 Geplaatst 29 juni 2014 - 19:07

Sannabelle heeft ook nog graanvrij kattenvoer, maar ik ken er minder van omdat mijn katjes rauwvoer krijgen,  en een paar krijgen er nog wat orijen brokjes bij, meer als snack!
Ik denk dat orijen wel goed is hoor!
Veel succes in ieder geval!

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#26 Geplaatst 29 juni 2014 - 22:35

Mijn zus heeft een kater, toen ze hem gekocht ha; was hij broodmager van minstend 3-4 keer per dag over te geven.

uiteindelijk geeft hij nu nog 1 x per week over dankzij mijn tip over graaanvrije brokken.
Sinds hij op de Sanabelle Graanvrij zit; is hij dik 2kg aaangekomen, ziet zijn vacht er weer super uit en is zijn humeur ook een stuk prettiger geworden!

conso79
conso79
  • 178 berichten

#27 Geplaatst 29 juni 2014 - 23:13

Hoi allen,

het lijkt dus wel een piste die ik zeker moet proberen, graanvrijke brokjes van Orije of Sanebelle. Hebben jullie enige voorkeur? Of is het al gelijk... Misschien best een zakje van beiden bestellen, moesten ze het één niet lusten kan ik het ander nog proberen. Ze zijn tenminste al beter betaalbaar dan RC, Pro Plan of Hill's... en die zitten dan vol met zooi...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#28 Geplaatst 30 juni 2014 - 07:35

Wel oppassen, want de meeste brokken hebben veel vet. Als je kat vetintolerant zou blijken zoals de mijne, geven ze vaak over door vette brokken. En bijna alle brokken zijn te vet, buiten een paar. Je mag max 15% vet hebben in zo een geval.
Geplaatste afbeelding

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.250 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 30 juni 2014 - 07:47

Ik zou u aanraden om graanvrije brokjes te geven en misschien al proberen stilaan over te gaan naar rauw voer.
Indien je het bij u niet kan krijgen kan je eventueel zelf malen.
Het is veel werk maar als je dat af en toe doet en wat porties invriest dan kan je weer een tijdje verder.
Brokjes kan ik u porta 21 graanvrij aanraden .
Waarom mag u poes geen gras eten?
Mijn katten komen niet buiten en ik geef ze geregeld zo een grasplantje en daar eten ze regelmatig van .
Dat kan toch geen kwaad .
Xeon heeft liefst gras en Tobyn krijgt van die pasta.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.182 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 30 juni 2014 - 10:34

Hier wordt de laatste tijd ook veel overgegeven.
Haarbal probleem...
Heb nu een tube haarbalpasta gekocht op zooplus en hoop dat het hiermee toch mindert.

Ik geef zelf Porta21 graanvrij (de Orijen werd me te duur, maar is uitstekende brok!) en ben er wel tevreden van.

Ik zou je kat toch gras laten eten.
Desnoods kan je kattengras kopen of een papyrus plant (zie foto). Die valt hier héél goed in de smaak en helpt om haarballen te verwijderen.

Geplaatste afbeelding