Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

élke dag minstens 1x overgeven (sinds 3 maand)

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 30 juni 2014 - 14:43

Wat geef je eigenlijk van natvoer?

Mijn Voodoo is ook een braker, maar ik kan het redelijk onder controle houden door goeie en regelmatige ontworming + voedselverrijking (brokje per brokje dus :) ). Geen idee wat het ene met het andere te maken heeft, maar zonder 1 van de twee, braakt ze makkelijker.
Ook haar natvoer krijgt ze echt in hele kleine porties, een goeie koffielepel per keer.
Ze geeft nog wel een paar keer per maand over, maar het is al veel gebeterd.

Als Voodoo gras eet trouwens, is het zeker prijs, dus ik probeer het ook te vermijden. Luna die kan wel gras eten zonder over te geven, maar die geeft sowieso zelden over.

Ik hoop dat je iets vindt iig...
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#32 Geplaatst 30 juni 2014 - 14:46

Bekijk berichtEphiny, op 30 juni 2014 - 14:43, zei:

Wat geef je eigenlijk van natvoer?

Mijn Voodoo is ook een braker, maar ik kan het redelijk onder controle houden door goeie en regelmatige ontworming + voedselverrijking (brokje per brokje dus :) ). Geen idee wat het ene met het andere te maken heeft, maar zonder 1 van de twee, braakt ze makkelijker.
Ook haar natvoer krijgt ze echt in hele kleine porties, een goeie koffielepel per keer.
Ze geeft nog wel een paar keer per maand over, maar het is al veel gebeterd.

Als Voodoo gras eet trouwens, is het zeker prijs, dus ik probeer het ook te vermijden. Luna die kan wel gras eten zonder over te geven, maar die geeft sowieso zelden over.

Ik hoop dat je iets vindt iig...
Waarom zoveel ontwormen?

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 30 juni 2014 - 15:14

Als ze begint met overgeven, ontworm ik, en dan gaat het meestal weer beter (tenzij ik dus ook teveel eten ineens zou geven, dan komt het er ook weer uit). Het is niet alsof ik elke week ontworm zenne, schat elke anderhalve maand, zoiets.
Those who don't believe in magic, will never find it

conso79
conso79
  • 178 berichten

#34 Geplaatst 30 juni 2014 - 18:38

hoi allen,

wat leuk om reacties te krijgen, zeker na maanden van geen hulp te hebben vd DA'n.

Ik laat 'm geen gras eten omdat hij dan zéker overgeeft. Hij heeft heel zn leven al gras willen eten en vroeger liet ik het wel toe, maar dan kon ik zowiezo de keukenrol naast me leggen. Omdat hij al zo dikwijls overgeeft (en dit echt niet goed kan zijn voor maag, slokdarm en tandjes) laat ik het gewoon niet meer toe. Als ik 'm laat doen dan moet ik de grasmaaier niet meer uit de schuur halen hoor, hij is er gék op.

Natvoer geef ik eigenlijk nooit. Ik gaf soms wel Pro Plan mousse (Delicate)...

Het best is volgens mij om voer zonder graan te proberen. Baat het niet... want feit is dat ik in het verleden altijd wel moest overschakelen naar andere brokjes om de 6-12 maanden omdat ze ofwel begonnen te braken, ofwel constipatie kregen enz enz. Z'n dochtertje is nl. ook heel "braak"gevoelig, altijd geweest. Maar bij de kater zelf is het pas sinds een paar maanden, en is ook wel erger dan bij zn dochter. Het wordt dus om te beginnen écht tijd dat ik déftige brokjes vind die ik kan blijven geven, waar ze niet mee braken en "mooi" op de bak kunnen gaan. Ik heb dan nog 1 langharige poes en die heeft nooit of te nooit problemen, zelfs geen haarbal. Katten...vreemde wezens hoor :-)

Nu nog een keuze maken tussen de vele graanloze brokjes, dat wordt ook weer geen secure.

Kwestie vh ontwormen, dit doe ik eigenlijk veel te weinig (lees nooit). Ik heb de betreffende kater wel ontwormd (dikke 2 mnd geleden) toen de DA die bloedresultaten had en "OESE" verhoogde waardes had, volgens haar te wijten omdat ik niet ontwormd had. Daar ligt het dus bij hem niet aan... Ik heb wel ontwormd via een pil. Hij heeft diezelfde dag niet overgegeven, wel de dag erna. Er bestaat toch geen kans dat die pil niet goed gewerkt heeft mag ik hopen?

Raden jullie aan om de 2 andere poezen ook nog te ontwormen? Het zijn binnenpoezen, daarmee dacht ik dat het niet nodig was. En als ik moet ontwormen, welk product geven jullie?

Nogmaals super bedankt voor de reacties tot nu toe!

Joris.

Bewerkt door conso79, 30 juni 2014 - 18:39.

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#35 Geplaatst 30 juni 2014 - 20:07

Mensen ontwormen veel te veel, dat is echt niet nodig hoor!
Je moet alleen ontwormen als ze wormen hebben, dat kan je weten door een staal binnen te brengen bij de da!
Zo gezond zijn die produkten niet hoor!
Mijn vorige kat heb ik nooit hoeven te ontwormen!
En preventief ontwormen  kan niet!

Als kitten is het wel nodig!

Bewerkt door lilymaya, 30 juni 2014 - 20:08.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#36 Geplaatst 30 juni 2014 - 20:09

Je draagt wormeneitjes mee binnen aan je schoenen. Binnenkatten kunnen ook wormen krijgen. Kennis van mij haar katten kwamen nooit buiten en hadden toch ineens wormen. Ik heb ook een binnenkat en ontworm ze elke 3 maanden. Weet effe niet meer met wat en de kat ligt op me, dan ga ik ook niet rechtstaan om te zoeken :-)

Als je een andere brok gaan proberen, zou ik je toch aanraden om zo min mogelijk vet te nemen, max 15% vet. Als ik mijn kat vetter voedsel geef, geeft ze ook enorm vaak over. Minstens elke dag. Dus als het dat zou zijn - kan altijd - is het beste vetarme voeding te geven.

Bewerkt door BlackScorpion, 30 juni 2014 - 20:10.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 30 juni 2014 - 20:41

Een bloedstaaltje laten nemen als de kater zoveel overgeeft.Daar zien ze toch al veel in.Vanaf 7à 8 jaar laat ik mijn katten regelmatig onderzoeken.

Sorry,ik zie dat er al testen gedaan zijn.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

conso79
conso79
  • 178 berichten

#38 Geplaatst 30 juni 2014 - 22:33

idd Doris, alle, maar dan echt àlle testen zijn gebeurd.

Ivm wormpjes, ik heb ze ooit wel ns ontwormd hoor. Ik kijk ook bijna altijd hun stoelgang na (op het zicht he :-)), dat is een gewoonte geworden na hun constipatieproblemen en heb nog nooit wormpjes gezien.

Ivm vette brokken: ik heb er geen probleem mee om vetarme brokken te geven, al heb ik wel wat schrik dat de constipatie gaat terugkomen hierdoor (weinig vet "schuift" niet zo goed, sorry voor de beeldspraak), is de vrees terecht?

Hebben jullie een voorstel van vetarme brokjes zonder granen? Ik ga proberen om binnen n paar dagen wat te bestellen dus tot dan wil ik zo veel mogelijk info inwinnen hier qua brokjes enz.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 01 juli 2014 - 06:24

RC gastro intestinal kat .Is geen low voeding maar doet het goed.Als er niets van vetintolerantie uit het onderzoek komt zou ik mij geen zorgen maken over dat vet.RC is geen wondermiddel maar hier doen ze het goed op RC.
Of Hills prescription diet Feline-ID

conso79
conso79
  • 178 berichten

#40 Geplaatst 01 juli 2014 - 09:05

hoi doris,

RC gastr intest. is dan weer met granen als ik me niet vergis? Zou echt iets willen proberen zonder granen...zien wat het resultaat is. Van Hills heb ik alles al geprobeerd (letterlijk), met zeer slechte resultaten. Van de I/D geraakten mn arme schaapjes trouwens zo verstopt dat ze begonnen over te geven van blokkage.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 01 juli 2014 - 09:46

Is dit mss iets voor jou?
Startpakket graanvrij kattenvoer (ook geschikt voor kittens ...

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#42 Geplaatst 01 juli 2014 - 09:49

Als je orijen te duur vindt, zou ik opteren voor acana!  valt mee van prijs en is ook zeer goed! Zee eten van die brokken ook mindenr dan van rc enz

Bekijk berichtDORIS, op 01 juli 2014 - 09:46, zei:

ideaal om te proberen lijkt me!

Ziwipeak is ook heel goed, maar ook weer niet goedkoop!

Bewerkt door lilymaya, 01 juli 2014 - 09:50.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#43 Geplaatst 01 juli 2014 - 12:27

ik twijfel op dit moment nog tussen de Sanabelle "no grain" en de Porta 21 Sensible, beiden dus zonder graan. Misschien best de Porta 21 nemen, omdat die toch wat voor een gevoelige spijsvertering is? Of is dat weer een verkoopstrukje... Ik kan ze ook allebei bestellen maar dan zit ik misschien toch weer te mixen en af te wisselen, ook niet ideaal voor de poezen lijkt me.

Vreemde is, sinds mn bericht op het forum, dat de kat niet overgegeven heeft :catyawn , toch vreemde beesten hoor. Maar ik ga zowiezo brokjes proberen zonder granen, want dit blijft toch weer niet duren.

SandraB
SandraB
  • 56 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 01 juli 2014 - 17:39

Hoi,

één van de katten hier had dat ook + chronische diarree. Op aanraden van de dierenarts geef ik nu sanimed atopy/sensitive brokjes (bestaat ook natvoer van). Sindsdien is het beter.  Katje blijkt allergisch te zijn tegen varkensvlees en rund...

conso79
conso79
  • 178 berichten

#45 Geplaatst 01 juli 2014 - 19:12

Hoi Sandra,

allergisch is hij niet (bloedtesten...of toch zeker niet waarop hij getest is), heeft goeie stoelgang en als hij allergisch zou zijn, had ie het volgens mij al van in't begin moeten hebben, toch?

Het is gewoon "ineens" gekomen na die vreselijke constipatieperiode door die rotbrokken van Hill's. Vreemd dat hij nu bijna 3 dagen niet heeft overgegeven, dat is echt maanden geleden.