Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

élke dag minstens 1x overgeven (sinds 3 maand)

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
SandraB
SandraB
  • 56 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 02 juli 2014 - 12:26

Bij Pizza is dat ook ineens gekomen, dus blijkbaar kan dat wel. Ik heb ook een hond gehad die "ineens" allergisch was voor vanalles. Ik weet, het is niet echt te vergelijken, maar ik bedoel maar, het is volgens mij niet noodzakelijk dat een allergie zich van in het begin uit.
Wat mijn DA toen zei, was dat het ook kon zijn, dat zijn darmen overstuur waren door de chronische diarree (nu ongeveer opgelost) en dat hij daarom ineens geen "gewoon " eten meer kon verdragen. Het zou dus kunne zijn dat het bij jouw poezel hetzelfde verhaal is, maar dan door die constipatie.
En ik moet eerlijk zijn, "de Piz" is niet echt getest op allergie, maar het moment dat hij iets van varken of rund opeet, is heeft hij terug diarree en braakt hij. Dus daarom dat DA Vermoedt dat hij allergisch is

conso79
conso79
  • 178 berichten

#47 Geplaatst 02 juli 2014 - 14:47

Hoi Sandra,

het kan hoor, ik weet het op den duur ook allemaal niet meer. Deze nacht heeft hij overgegeven, maar enkel haar, veel haar. Er was geen verteerd voedsel bij, wat de andere keren wel was. Maar moest hij allergisch zijn, hoe komt het dan dat hij nu toch weer een aantal dagen niet heeft overgegeven met nog steeds dezelfde brokjes (RC 33). Ik blijf de oorzaak eigenlijk ergens bij die grote hoeveelheid haar zoeken. Ze ruiven ook énorm de laatste maanden, weet ook niet hoe dat komt. Andere jaren is dat nooit geweest, toch niet op deze manier.

Het typeert toch weer een dierenarts hoor...in mijn ogen moet een "arts" niks "vermoeden". Als ik naar de dokter ga met hartkloppingen dan zou ik ook geen genoegen hebben met de uitleg "ik vermoed dat je een hartprobleem hebt"...zo, dat is dan 23 euro en nog een prettige dag :louche:

SandraB
SandraB
  • 56 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 03 juli 2014 - 17:48

Je hebt daar langs de ene kant een punt, maar zowel dierenarts als wijzelf hadden eerder iets van: probleem (voorlopig) opgelost, even niet verder gaan zoeken en poezel met rust laten. Hoewel DA wel gezegd had dat verder onderzoeken nodig zijn om zeker te zijn. Je moet weten dat voor Pizza elk bezoek aan de dierenarts een drama is... Als de DA thuis komt, zit Pizza ergens onder een kast, dus evenveel stress. En enkele weken geleden een poezel verloren aan FIP, dus effe stress vermijden. Dit even om mijn geweldige Dierenarts te verdedigen :)
Maar inderdaad in jouw geval lijkt allergie dan niet logisch. Kan inderdaad te maken hebben met haarverlies... Ik hoop dat je snel een oplossing vindt

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#49 Geplaatst 03 juli 2014 - 18:14

Bekijk berichtconso79, op 02 juli 2014 - 14:47, zei:

Hoi Sandra,

het kan hoor, ik weet het op den duur ook allemaal niet meer. Deze nacht heeft hij overgegeven, maar enkel haar, veel haar. Er was geen verteerd voedsel bij, wat de andere keren wel was. Maar moest hij allergisch zijn, hoe komt het dan dat hij nu toch weer een aantal dagen niet heeft overgegeven met nog steeds dezelfde brokjes (RC 33). Ik blijf de oorzaak eigenlijk ergens bij die grote hoeveelheid haar zoeken. Ze ruiven ook énorm de laatste maanden, weet ook niet hoe dat komt. Andere jaren is dat nooit geweest, toch niet op deze manier.

Het typeert toch weer een dierenarts hoor...in mijn ogen moet een "arts" niks "vermoeden". Als ik naar de dokter ga met hartkloppingen dan zou ik ook geen genoegen hebben met de uitleg "ik vermoed dat je een hartprobleem hebt"...zo, dat is dan 23 euro en nog een prettige dag :louche:

Als overgeven telkens gepaard gaat met haren dan zou ik in de 1e plaats niet aan allergie denken maar aan haarbal/vastzittende haarbal.
Ik heb hier hetzelfde gehad , heb heel intensief met hen bezig geweest om die haarballen weg te krijgen en toen ze ook een maagontsteking kregen daarvan heb ik ze op een dieet gezet en daarna op een andere brok... de ene heeft verscheidene gigantische haarballen overgegeven, de andere heb ik altijd haar met de ontlasting zien meekomen.  Nu voorlopig gaat het hier goed maar maandenlang gesukkeld.  Hoe het komt dat probleem met die vacht ?  Omdat we geen winter gehad hebben denk ik want ik had het hier ook nog niet meegemaakt en mijn dierenarts zei dat ze dit jaar veel patienten krijgen met gelijkaardige problemen.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#50 Geplaatst 03 juli 2014 - 18:27

@Sandra: ik begrijp je 100% en heel fijn dat je je dierenarts wil verdedigen. Je hebt gelukkig betere ervaringen met DA'n dan ikzelf. En m'n deelneming voor het verlies van je poes.

@bonnie: ik woon niet in België en ik heb hier nooit een strenge winter dus daar ligt het niet aan. En enkel 2 vd 3 katten (de kortharige) verliezen heel veel haar op dit moment, vreemd...

Snowy14
Snowy14
  • 27 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 21 maart 2015 - 19:27

Opgelost?

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#52 Geplaatst 21 maart 2015 - 22:03

Ik ben vorig jaar ook heel lang op de sukkel geweest met 2 van mijn katten ivm overgeven.
Zij zaten zogezegd met vastzittende haarballen, ik heb maandenlang van die antihaarbalpasta gegeven en ben overgeschakeld naar ander voer omdat één van de katten dat nodig had voor zijn darmen.  Toen is er bij ene een gigantische haarbal uitgekomen om u tegen te zeggen, bij de andere is het via ontlasting gegaan maar sinds ze dat voer krijgen niks problemen nog gehad.
De mijne krijgen royal canin gastro intestinal in combinatie met josera sensicat

Maar wat een miserie gehad om die haarballen los te krijgen :o

Bewerkt door *bonnie*, 21 maart 2015 - 22:03.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#53 Geplaatst 04 oktober 2015 - 09:51

Hey Bonnie,

RC is voor mijn katten geen optie want ze raken en mega verstopt van en ze geven er juist van over ipv het tegenovergestelde. Ik heb de Gastro Intestinal trouwens al geprobeerd indertijd, met enige resultaat dat ik naar de DA kon voor een ontstopping.

Porta 21 werkt bij ons heel erg goed maar ik had hieromtrent een ander vraagje over, zie m'n recentste topic.

Toch hartelijk dank voor je berichtje!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 04 oktober 2015 - 19:50

Tijger geeft ook bijna dagelijks over. Helemaal binnenste buiten gedraaid en buiten een klein beetje een geïrriteerde slokdarm was er niets te vinden.
Ook heel wat voedingen geprobeerd, omdat ik dacht dat hij misschien allergisch was. Anti-schrokkommen,... geprobeerd, maar noppes.

Hij eet waarschijnlijk te vlug (natte voeding), maar dat kan je niet in een anti-schrok kom geven. Hij krijgt 1/4 van een zakje, dus da's heus niet veel denk ik dan. Hij geeft altijd vlak na het eten over (soms zelfs in de eetbak nog).

conso79
conso79
  • 178 berichten

#55 Geplaatst 07 oktober 2015 - 17:35

Vreemd he...die slokdarm is gewoon geïrriteerd van het overgeven, is zeker niet de oorzaak...been there...

Die anti-schrokkommen, waar kan ik die vinden? Lijkt me wel wat om te proberen.

Hartelijk dank.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:02

Bekijk berichtconso79, op 07 oktober 2015 - 17:35, zei:

Vreemd he...die slokdarm is gewoon geïrriteerd van het overgeven, is zeker niet de oorzaak...been there...

Die anti-schrokkommen, waar kan ik die vinden? Lijkt me wel wat om te proberen.

Hartelijk dank.

Goh, geen idee eigenlijk waar ik de mijn heb gekocht. Weet wel dat zelfs Action er onlangs had. Niet dezelfde, maar ook wel iets in de aard.

En ja, die geïrriteerde slokdarm was inderdaad niet de oorzaak. Ik had deze (andere kleur), grootte weet ik niet vanbuiten. Best groot dat wel (in vgl. met gewone eetbakjes)

http://www.bol.com/n...00000023691856/

Ik heb wel de katversie uiteraard.

Al voerpuzzels ofzo geprobeerd? Of de voerdertoren of plaat van Cat-it?
Maw voedselverrijking? Dan kunnen ze niet schrokken.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#57 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:05

Die anti-schrok voerbak zoals Dolfje laat zien hebben wij ook, in het wit.
Wij hebben ook zo een roze/paard ding met pieken op, hoe noemt het weeral?
Je hebt het in het groen voor honden en het paarsig voor katten.
Dat is ook voor voedselverrijking.
Geplaatste afbeelding