Spring naar inhoud

- - - - -

blindheid ?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#1 Geplaatst 01 september 2009 - 21:13

hoe kan je merken of een kat misschien blind is, ik bedoel weet iemand een handig testje waarbij de kat die natuurlijk supergevoelig is met al haar zintuigen, deze niet kan gebruiken dus niet ( snorharen, wimpers en deze op de kaak, oren neus en vacht, pootjes) ?

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 september 2009 - 21:19

Naar de dierenarts gaan?

Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#3 Geplaatst 01 september 2009 - 21:34

Ik zeg ook, naar de D.A. gaan. :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 01 september 2009 - 22:02

sluit me aan bij de vorige
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 02 september 2009 - 13:00

Daar sluit ik mij ook volmondig bij aan
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 02 september 2009 - 13:18

Waarom denk je dat je kat blind is?

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 september 2009 - 13:26

Lies zei:

Waarom denk je dat je kat blind is?

Dat vroeg ik mij ook net af :)

Je kan volgens mij ook eens meubels verplaatsen en dan goed observeren hoe de kat reageert.

Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#8 Geplaatst 02 september 2009 - 13:35

fientje is al redelijk op haar gemak, maar ik vind dat ze nogal traag reageert op bewegingen, ze speelt een beetje met een muisje aan een koortje maar pas als het muisje tegen haar opbotst, het is net alsof ze dan pas weet waar het muisje is!
ook haar eten zoekt ze op door middel van haar neus ookal staat die al de hele tijd op dezelfde plaats.

vanmorgen belde ik nog eens naar de plaats waar ze vandaan kwam, en ze heeft een zware oogontsteking gehad aan 1 oog voor we haar adopteerden.....nu zijn haar ogen helder en schoon maar misschien heeft ze wel wat verminderd zicht ofzo denk ik.

Ze is wel nog net een week voor haar vertrek naar ons gecontroleerd geweest door de dierenarts, maar het zit daar vol met katten dus zoiets merk je misschien niet metteen ( volledige blindheid zal het wel niet zijn denk ik, anders is ze wel heel erg goed aangepast

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#9 Geplaatst 02 september 2009 - 13:41

Naar de DA gaan

Mijn Deurtje is slechtziend en dat hebben ze daar ook goed vastgesteld

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#10 Geplaatst 02 september 2009 - 14:11

dank je allen !

Ik kan er ook niet meer mee wachten om naar de DA te gaan ! En moest fientje slechtziend zijn zou dat echt wel veel verklaren ! Kunnen we er ook volledig rekening mee houden en het hier wat aanpassen verder !

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 02 september 2009 - 14:28

Ik heb er ook 1 met een beperkt zicht, maar dat valt heel fel op bij haar.
De witte waas op haar oogjes is al wat weggetrokken, maar ze zullen er altijd lelijk blijven uitzien.

Een blinde of slechtziende kat is niet erg om in huis te hebben, dat weet je toch hé.

Bijgevoegde thumbnails

• PICT0226.JPG

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#12 Geplaatst 02 september 2009 - 15:12

Je merkt het haast niet hoor

Al loopt mijn Deurtje niet buiten.

Ze schrikt als er onverwacht iets heel snel aankomt rennen (dus ze houdt niet van kittens) en idd met een speelstokje slaat ze 100 keer mis :-)

Heel soms schat ze afstand  verkeerd in en springt ze mis

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 september 2009 - 15:31

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 02 september 2009 - 16:11

Het missen van dieptezicht levert soms wel grappige momenten. Ze spring op het bed (is zowat het hoogste dat ze springt) en dan wandelt Mirl op het bed en ineens ligt ze op de grond, oeps daar was dus de rand :ha
En ik moet ook rekening houden met de hoeken waar ze niets ziet als ik ze benader. Ze verschrikt haar anders te hevig

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#15 Geplaatst 03 september 2009 - 17:08

gisteren met de DA gebeld en het even vertelt, zij zegt dat ik niet dringend hoef te komen omwille van dat alleen( moet volgende week al met mientje voor inenting) dan zal er ook een volledig onderzoek plaatsvinden, kunnen ze met zen tweetjes met een luchtje terug thuis komen....

fientje is hier nog niet lang en de reis naar de DA kan ook extra stresserend zijn, ze heeft al enkele keren moeten verhuizen in haar anders nog korte leventje ( +- 9 maand) mientje menen zou misschien wel wat geruststellend kunnen werken

mja is mijn idee