Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hoeveel kost jouw kat?

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoeveel kost jouw kat? (47 leden hebben gestemd)

Hoeveel kost jouw kat per maand?

1. 20-30 euro (7 stemmen [14.89%])

Percentage van stemmen: 14.89%

2. 31-40 euro (10 stemmen [21.28%])

Percentage van stemmen: 21.28%

3. 41-50 euro (5 stemmen [10.64%])

Percentage van stemmen: 10.64%

4. 51- 60 euro (5 stemmen [10.64%])

Percentage van stemmen: 10.64%

5. > 60 euro (20 stemmen [42.55%])

Percentage van stemmen: 42.55%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:14

Ik vroeg mij af hoeveel jullie maandelijks uitgeven per kat :) Omdat ik las op de website van de FOD dat je moet rekenen op 275 euro per jaar (is ongeveer 23 euro per maand). Ik zit daar wel over (maar dat verbaasde mij niet) :p Dus vroeg ik mij af hoe realistisch dit is. Vandaar de vraag hoeveel jullie per maand uitgeven per katje.

Bewerkt door kate2, 09 juli 2014 - 16:35.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#2 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:19

geen idee, maar dat zal zeker een pak meer zijn. Dagelijks kwalitatief nat- en droogvoer, zakje viyo, supplementje, naar dierenarts voor spuitjes, kattezand, speeltjes... Hij is hier nu zeven weken en ben al een klein fortuin kwijt:-) Kan geen kwaad hoor, hij is superlief!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:20

Pff per kat is moeilijk te berekenen eigenlijk. Ik koop een zak almo brokken per 3 maand en elke maand voor 35€ vers voer (ivm verzendkosten). Daarnaast sla ik af en toe een voorraad zand in. Elke kat heeft een ander eet patroon.

Als ik een poging doe:
- voor 35€ voer per maand delen door 3 = afgerond 12€/kat (al eet finn zelden mee)
- Zak droogvoer aan ongeveer 50€ delen door 3 want ik doe er 3 maand mee = afgerond 17 maar dat moet dan vast nog es door 3 want ze eten er met 3 van = 5,5€/kat aan droogvoer
- kattenzand ongeveer 10€ voor 1 bak te verversen per maand
= totaal 27,5€ per kat

Bewerkt door Eibhlin, 09 juli 2014 - 15:25.

Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:23

Ik vermoed als je enkel voeding (als ik dat uitreken een 15 € per kat (5kg)/maand droge brokjes) + DA kosten dat je wel aan die 23 per kat komt
natuurlijk worden die beesten verwend met krabpalen, snoepjes, extranatvoer , een keer rauwvoer proberen etc etc  :d

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:24

€23 per maand :trance: , ik zit al aan €20 per maand aan kattenzand alleen en dan heb ik het geluk dat mijn katjes enkel dat van de delhaize willen, dat is dan nog een heel goedkoop merk.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:24

oja kattenzand vergeten, hmm tja

Bekijk berichtAuryn, op 09 juli 2014 - 15:24, zei:

€23 per maand :trance: , ik zit al aan €20 per maand aan kattenzand alleen en dan heb ik het geluk dat mijn katjes enkel dat van de delhaize willen, dat is dan nog een heel goedkoop merk.
  per kat hé ;-)

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:25

Goh 23 euro voor een hele maand is wel weinig.  Dan denk ik toch dat dit enkel geld voor mensen die vooral voor goedkopere merken van voer en kattengrit gaan.  Ik verdoe al meer dan 23 aan eten alleen, ik doe ongeveer een bestelling op zooplus per maand en zit toch rond de dertig euro telkens.  Dan nog een zak van 11 euro kattengrit (als ik daarmee toe kom).  Dus kzou zeggen als je betere kwaliteit geeft aan je kat je eerder aan 50 euro zit, zonder spontane aankopen zoals speeltjes ofzo bijgerekend.  Dierenartsbezoeken tellen uiteraard ook niet mee.

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:26

Bekijk berichtTvef, op 09 juli 2014 - 15:24, zei:

per kat hé ;-)

Ja, maar gelukkig zijn mijn niet kieskeurig en gebruiken samen maar 1 kattenbak, die ik maar 1 keer op de week volledig moet verversen. Dus ze zijn daar eigenlijk best wel zuinig in. en zoals ik zei kost het zand dat ik gebruik maar €4,99 per pak.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:27

Mijn rekening voor max 2 maand eten. Hier komen we niet met toe voor 2 maand, de brokjes wel maar de vershoudzakjes moeten we geregeld bijhalen.
+ dat mijn vader nog extra snoepjes haalt voor in het geniep aan de monsters te geven.
Dus iedere bestelling 10kg RC + vershoudzakjes en snoepjes geen extra speelgoed = " ongeveer om de twee maand dus" Totaal incl. BTW €:
€ 146,72

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#10 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:27

Ik zit er ook over, maar ik vermoed dat een petfun, teveel speeltjes, een leiband,... niet zijn inbegrepen :d Ik vroeg me af hoe buitensporig ik ben of dat die 23 euro nog wel realistisch is. en ik wilde eigenlijk categorieën ingeven, maar het lukt mij van hieruit niet :lachen:

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:27

Bekijk berichtTaptrut, op 09 juli 2014 - 15:27, zei:

Mijn rekening voor max 2 maand eten. Hier komen we niet met toe voor 2 maand, de brokjes wel maar de vershoudzakjes moeten we geregeld bijhalen.
+ dat mijn vader nog extra snoepjes haalt voor in het geniep aan de monsters te geven.
Dus iedere bestelling 10kg RC + vershoudzakjes en snoepjes geen extra speelgoed = " ongeveer om de twee maand dus" Totaal incl. BTW €:
€ 146,72

zonder kattenbakvulling die gaan we gewoon in de boerenbond halen.

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:28

Ik kom toch ook niet aan zoveel hoor, en doe wel redelijk lang met mijn kattenzand
want ik heb het ooit is uitgerekend om te zien wat mijn max aantal katten was om ze nog deftig eten enzo te kunnen geven  ;-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:29

Bekijk bericht_Athena_, op 09 juli 2014 - 15:25, zei:

Goh 23 euro voor een hele maand is wel weinig.  Dan denk ik toch dat dit enkel geld voor mensen die vooral voor goedkopere merken van voer en kattengrit gaan.  Ik verdoe al meer dan 23 aan eten alleen, ik doe ongeveer een bestelling op zooplus per maand en zit toch rond de dertig euro telkens.  Dan nog een zak van 11 euro kattengrit (als ik daarmee toe kom).  Dus kzou zeggen als je betere kwaliteit geeft aan je kat je eerder aan 50 euro zit, zonder spontane aankopen zoals speeltjes ofzo bijgerekend.  Dierenartsbezoeken tellen uiteraard ook niet mee.
Ik geef goed eten en kom wel aan dat bedrag. Brokken zijn almo of sanabelle en vers ook almo of porta 21. Kattenzand is altijd klontervormen maar ik let wel op acties zoals vb 2+1 gratis.

Als ik alles samen tel zit ik dus aan 82,5€/maand voor 3 katten.
Dit dus ook zonder snoepjes, kattengras, eens een nieuw kommetje of een speeltje. Echt basic, voeding en kattenzand. Maar denk dat ze dat wel bedoelen?

Bewerkt door Eibhlin, 09 juli 2014 - 15:37.

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.194 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:35

Als ik echt ga uitrekenen kom ik ongeveer op €80 per maand: brokken, natvoer en kattenzand voor de 2 katten.
Ik doe soms grote aankopen zodat ik 2 tot 3 maanden toekom per keer.
En dan heb ik er inderdaad nog geen snoepjes, speeltjes of da bezoeken bij gerekend.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 09 juli 2014 - 15:36

Dat valt toch bijna niet uit te rekenen?

Hoogstens voedsel en kattenzand, maar dan houdt de FOD geen rekening met de prijsverschillen op dat vlak.
Of een kat een binnen/buitenkat is en dus wel naar de kattenbak gaat of niet.
Kosten van de dierenarts kan je nooit voorspellen want je weet nooit wat ze tegenkomen/hoe vaak je per jaar er naartoe moet.

Veel zaken zijn ook éénmalige uitgaven zoals kattenbak, draagbox, ... die gaan toch heel lang mee als je wat uitkijkt wat je koopt.
Speelgoed ga je zover in als je zelf wil ; het hoeft niet altijd duur te zijn om hen te interesseren.

Ik heb het nooit voor de onze uitgerekend... Onze Miloh mag enkel Hill's CD eten en dat is niet goedkoop maar het kan niet anders. Ik heb zelfs geen idee hoelang hij ermee doet eigenlijk, let er enkel op nieuw te bestellen voor het op is.
Voor ons Moon kopen we ook niet het minst dure al proberen we wel een evenwicht te zoeken tussen prijs/kwaliteit.
En verder is het zoals voor onszelf : hopen dat ze gezond blijven en in geval van ziekte hopen dat ze geholpen kunnen worden.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 juli 2014 - 15:38.