Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hoeveel kost jouw kat?

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoeveel kost jouw kat? (47 leden hebben gestemd)

Hoeveel kost jouw kat per maand?

1. 20-30 euro (7 stemmen [14.89%])

Percentage van stemmen: 14.89%

2. 31-40 euro (10 stemmen [21.28%])

Percentage van stemmen: 21.28%

3. 41-50 euro (5 stemmen [10.64%])

Percentage van stemmen: 10.64%

4. 51- 60 euro (5 stemmen [10.64%])

Percentage van stemmen: 10.64%

5. > 60 euro (20 stemmen [42.55%])

Percentage van stemmen: 42.55%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 09 juli 2014 - 22:59

Ik denk dat ik daar met voer en kattenbakgrit wel ongeveer aan kom, maar met extra speeltjes, nieuwe kattenbak, krabpaal, jaarlijkse inentingen,... zit ik er ver over. Maar ik vind dat moeilijk om per maand te berekenen omdat ik dat natuurlijk niet elke maand koop en het hangt er dan vanaf hoe lang die dingen weer meegaan.

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#32 Geplaatst 09 juli 2014 - 23:10

Ik heb niet gestemd, omdat ik ook niet direct kan zeggen hoeveel per maand precies. Het speelt ook al mee of ze ziek zijn of niet. Afgelopen anderhalf jaar zijn we al ettelijke keren bij de da geweest, en dan nog eens bij ander da's voor meerdere opinies, bloedtesten, foto's, echo, medicijnen enz, dus kan nu niet zo meteen zeggen op hoeveel dat gemiddeld komt. Qua grit namen we altijd dat van de aldi , maar nu hebben we ook gekocht bij zooplus, en hebben we bakken staan met pellets. Eten wordt ook altijd afgewisseld.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#33 Geplaatst 09 juli 2014 - 23:11

wij zijn iedere maand ergens tussen de 700 en 1.200 euro kwijt aan voeding voor 1 van onze 4 musketiers en dierenartsbezoeken en medicijnen, dat bedrag varieert afhankelijk van hoeveel dierenartsbezoeken nodig zijn geweest en het kan nog hoger liggen als er nog extra onderzoeken/ingrepen zoals bv echo of rx'en of bloedonderzoeken of wat anders bijkomen (op sommige dagen zijn we op 1 dag al 1.200 euro kwijt geweest aan onderzoeken alleen)
Daar is de voeding voor de andere 3 dan nog niet bijgerekend maar dat valt goed mee vind ik, die eten een mengeling van carokat rice and lamb en sanimed sensitive
En kattengrit of speeltjes of andere spullen zijn er ook niet bijgerekend

Ik kon de poll niet invullen omdat er geen optie was die ik kon kiezen....

Bewerkt door lathyrus, 09 juli 2014 - 23:12.

Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 10 juli 2014 - 07:39

oei ik heb gisteren is gekeken naar mijn zooplus rekening, hmm denk niet dat ik er met 23 kom :p :catrollover enkel droog en kattenzand msch net , maar de rest niets

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 10 juli 2014 - 12:02

Goh ik reken het bewust niet uit :p maar mijn rekening aan voer alleen per maand ±150 euro
daar zit geen rauwvoer in, geen kattenzand, shows, speelgoed, mandjes, krabpalen of medische zorgen.
Kattenzand bestel ik 2x per jaar per pallet van 72 zakken ongeveer aan 610 euro, weet het niet zo goed uit mijn hoofd.
Heb net een bestelling van rauwvoer en deze is voor 40kg 140 euro
over de rest ga ik niet verder uitbreiden want dat weet ik niet. :)

Oh jawel in die maandelijkse rekening zit wel eens wat speelgoed, snoepjes of voedingssupplementen in . :)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 10 juli 2014 - 13:24

Ik reken ongeveer op een €30 per maand...
Ik heb 'geluk' dat Luca enkel droogvoer eet(hij weigert de rest, dus ook verse vis en zelfgemaakte lekkernijen voor katten... :s), al eet hij wel enkel Royal Canin, Purina One en Hill's.
Hij eet enorm veel want ik koop mijn RC in grote zak en doe daar ongeveer drie maanden mee... Dus dat is al zo'n €20 per maand enkel voer :s
Kattenbak is meneer ook erg kieskeurig... Hij wil enkel klontervormend dat echt heel klein en vrijwel reukloos is(ruikt naar de natuur?) zoals cat's best of biokat's micro.
Met zo'n grote zak... Doen we denk ik ook een maand of drie, miss vier. Dus dat is nog eens €10 per maand.
Jaarlijkse controle bij de DA is nog eens €40-50 en hij wordt uitgekamd en geschoren onder verdoving eens per jaar gezien zijn reactie op kammen dus nog eens €90. Dat is dan €135 per jaar(zonder ziek worden of extra tripjes naar de DA). Dus nog eens €10 per maand.
Oei ik zit al aan €40 per maand :s
Ik heb verkeerd gestemd!
Dan is er nog ontvlooiing en ontworming... €40/jaar denk ik... dus nog eens €3.5 per maand :s
(Misschien had ik een goudvis moeten nemen i.p.v. een kat? ;) :p )
En dan is er geen speelgoed, fontein, drinkbak, eetbak, krabplaatsen, bandjes, kammen :s
Mijn god ik denk dat het eerder €60 wordt per maand :s

All you need is love...and a cat! :love3:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 10 juli 2014 - 17:39

Bekijk berichtIlona_13, op 10 juli 2014 - 13:24, zei:

Ik reken ongeveer op een €30 per maand...
Ik heb 'geluk' dat Luca enkel droogvoer eet(hij weigert de rest, dus ook verse vis en zelfgemaakte lekkernijen voor katten... :s), al eet hij wel enkel Royal Canin, Purina One en Hill's.
Hij eet enorm veel want ik koop mijn RC in grote zak en doe daar ongeveer drie maanden mee... Dus dat is al zo'n €20 per maand enkel voer :s
Kattenbak is meneer ook erg kieskeurig... Hij wil enkel klontervormend dat echt heel klein en vrijwel reukloos is(ruikt naar de natuur?) zoals cat's best of biokat's micro.
Met zo'n grote zak... Doen we denk ik ook een maand of drie, miss vier. Dus dat is nog eens €10 per maand.
Jaarlijkse controle bij de DA is nog eens €40-50 en hij wordt uitgekamd en geschoren onder verdoving eens per jaar gezien zijn reactie op kammen dus nog eens €90. Dat is dan €135 per jaar(zonder ziek worden of extra tripjes naar de DA). Dus nog eens €10 per maand.
Oei ik zit al aan €40 per maand :s
Ik heb verkeerd gestemd!
Dan is er nog ontvlooiing en ontworming... €40/jaar denk ik... dus nog eens €3.5 per maand :s
(Misschien had ik een goudvis moeten nemen i.p.v. een kat? ;) :p )
En dan is er geen speelgoed, fontein, drinkbak, eetbak, krabplaatsen, bandjes, kammen :s
Mijn god ik denk dat het eerder €60 wordt per maand :s

:slach: :slach: Oeps, jij had dit topic misschien beter niet gelezen :p
Mylo Banner

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 10 juli 2014 - 19:08

Bekijk berichtFarailde7, op 10 juli 2014 - 17:39, zei:

:slach: :slach: Oeps, jij had dit topic misschien beter niet gelezen :p

Dit doet wel even extra pijn ja :p
Maar de liefde voor 'mijne man' is da wel waard denk ik zo ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 10 juli 2014 - 19:25

Ik ben blijkbaar het goedkoopst af ofzo? De meeste geven meer dan 60€ uit per maand voor 1 kat??
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#40 Geplaatst 10 juli 2014 - 19:38

Bekijk berichtEibhlin, op 10 juli 2014 - 19:25, zei:

Ik ben blijkbaar het goedkoopst af ofzo? De meeste geven meer dan 60€ uit per maand voor 1 kat??
nochtans is almo niet van het goedkoopste voer!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 10 juli 2014 - 19:42

Bekijk berichtlilymaya, op 10 juli 2014 - 19:38, zei:

nochtans is almo niet van het goedkoopste voer!
Nee maar ze eten maar 1 blikje per dag met 2. Als je 2 blikjes geeft komt je inderdaad duurder uit.
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 10 juli 2014 - 23:55

Ik heb geen flauw idee ik heb 8 katten als ik ga rekenen krijg ik waarschijnlijk een rol beroerte hahahah
Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 11 juli 2014 - 08:25

Bekijk berichtEibhlin, op 10 juli 2014 - 19:42, zei:

Nee maar ze eten maar 1 blikje per dag met 2. Als je 2 blikjes geeft komt je inderdaad duurder uit.
  hier hebben ze gisteren voor de eerste keer eindelijk is een gans zakje almo opgeeten, met drie hé, zo een ieneminiezakje van 70 gram, anders moet ik altijd de helft in de vuilbak kiepen

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 11 juli 2014 - 08:55

Bekijk berichtTvef, op 11 juli 2014 - 08:25, zei:

hier hebben ze gisteren voor de eerste keer eindelijk is een gans zakje almo opgeeten, met drie hé, zo een ieneminiezakje van 70 gram, anders moet ik altijd de helft in de vuilbak kiepen
Amai grote eters precies. :lachen: De mijne zouden alles op eten wat ik ze geef hoor maar de 2 die vers voer eten zijn zo al niet de 2 magerste. Zij eten met hun 2 een blik van 70gram op 's morgens. Vroeger kregen ze zo 2 blikjes op een dag en dat ging ook prima binnen. Doorheen de dag staan er brokken. Finn eet enkel brokken tenzij ik hem kip van de slager geef. Binnenkort hem nog maar eens paar billetjes gaan halen. :) Die heb ik er wel niet bij gerekend omdat dat slechts sporadisch is.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#45 Geplaatst 11 juli 2014 - 09:20

Mijn kater is zot van Almo! Hij krijgt bijna elke avond een potje (wat deels verklaart waarom ik boven die 23 euro per maand zit :p ) en hij zit al te miauwen en rond te draaien van zodra ik zijn natvoerpotje uithaal! Lilly ruikt en likt er dolgraag aan, maar is precies minder happig om het op te eten :lachen: