Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hoeveel kost jouw kat?

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp

Poll: Hoeveel kost jouw kat? (48 leden hebben gestemd)

Hoeveel kost jouw kat per maand?

1. 20-30 euro (7 stemmen [14.58%])

Percentage van stemmen: 14.58%

2. 31-40 euro (10 stemmen [20.83%])

Percentage van stemmen: 20.83%

3. 41-50 euro (5 stemmen [10.42%])

Percentage van stemmen: 10.42%

4. 51- 60 euro (5 stemmen [10.42%])

Percentage van stemmen: 10.42%

5. > 60 euro (21 stemmen [43.75%])

Percentage van stemmen: 43.75%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 04 november 2014 - 03:24

Ik denk toch dat ik gauw aan een 50 euro per kat lig... :) Met eten lig ik aan een 25 euro per kat, en dan reken ik nog kattenbakvulling, vaccinaties, ontwormingsmiddel, vlooienpippetjes en filters van het fonteintje mee. Castratie, speelgoed, krabpalen, voerbakjes, kattenbakken e.d. zie ik als eenmalige aankoop en reken ik nu wel niet mee, alhoewel ik de Action niet kan binnenstappen zonder buiten te komen met die gekleurde visjes en muisjes die Spooky altijd doet verdwijnen... :d Als ik er ooit vier heb zal ik toch proberen van het op een 37,50 te krijgen zonder te moeten inboeten aan kwaliteitsvol voer, maar dan zou ik voor grotere verpakkingen kiezen en zal dat ook wel schelen denk ik. Maar ik koop nu minder kleren dan vroeger... :d

Bewerkt door Siggy2311, 04 november 2014 - 03:25.

Geplaatste afbeelding

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 05 november 2014 - 10:43

Hm, eens denken, met die 20kg voer aan € 70 doen we toch dik 3 maand, dus 70/3 = 23,3 / 3 katten = € 7,7 ongeveer
Dan elke week toch een zak kattenkorrels van € 12,99, dus x 4 voor een maand = € 51,96 / 3 katten = € 17
De filters voor de fontein, dat is zo 1 pakje op 3 maand ook, dus € 4,99 / 3 = 1,66 / 3 katten = € 0,55

Al de rest, zoals DA (je gaat toch niet elke maand naar de DA, dus ik vind dat geen maandelijkse kost) en speeltjes zijn eenmalig en niet maandelijks. Ze krijgen om de zoveel tijd eens een blik natvoer, maar dat is onmogelijk om dat zo specifiek uit te rekenen.

Dus totaal per kat per maand: 7,7 + 17 + 0,55 = € 25,25

(dus onze 3 katten kosten ons € 75 per maand, slik, dat is eigenlijk wel veel als je dat zo eens uitrekent e)

Bewerkt door Hilke, 05 november 2014 - 10:44.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 05 november 2014 - 12:08

Geen idee, ooit eens uitgerekend en werd er niet goed van :-).
Hier heb ik al wel eens deftige rekeningen gehad van DA, dus ja, dat telt ook snel door he dan wanneer je katje enkel 1x/jaar moet gaan voor inentingen en controle.
Sloeber krijgt speciale voeding + supplementen voor zijn resterende voorste poot, Tijger krijgt speciale voeding.
Mja... dat telt door he.

Dus ik rekening het niet uit, maar ik zit er boven. Zal eens zien of ik dat nog op de computer heb staan, wat ik ooit bijgehouden heb.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 05 november 2014 - 12:22

Euhm, 428 euro/maand/ per kat! .... phoeh... dit is wel niet meer zo hoor.
Ik heb eens 5 maanden bijgehouden wat we aan hen opdeden. Dit was wel toen ze nog met 6 waren en Rosje zwanger was / bevallen is.

In bijlage de specifieke kosten.... Oei, ik kan geen excel bestand uploaden?

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 05 november 2014 - 12:22.

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 06 november 2014 - 10:33

Oei, amai, dat is wel heel veel inderdaad, maar als je met speciale zorgen zit enzo.
Maar, heel eerlijk, dat zou ik echt niet kúnnen uitgeven per maand aan de katten gewoon, dat scheelt maar € 100 met wat ik afbetaal aan ons huis... :o  (en ja, ik zie mijn katten doodgraag, maar het zou gewoon niet gaan)

Geplaatste afbeelding

Zitta
Zitta
  • 1 berichten

#51 Geplaatst 06 november 2014 - 16:40

Ik denk dat men gemiddeld 60 euro per maand mag rekenen wanneer je geluk heb dat je de dierenarts enkel 1 maal per jaar bezoekt voorinentingen (ziektes mogen er dan niet bij zijn).

Undomiel
Undomiel
  • 245 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 12 november 2014 - 20:18

+- 70 a 100€'per maand hier aan droge brokken, kattenzand, snoepkes en speeltjes... Dierenarts niet meegerekend...
Maar ja royal canin is niet goedkoop en mijn drie duiveltjes doen het hier goed op .

Kattenzand neem ik nullodor, ook niet goedkoop maar is de beste kattenbakvulling die ik ooit heb gehad ( klont niet, gewoon elke dag omscheppen, urine wordt geabsorbeert, drolletjes spoel ik in toilet door: luxe! ).

Mijn spaarpunten van zooplus doneer ik Aan het goede doel.

Bewerkt door Undomiel, 12 november 2014 - 20:23.

:catwalk :catwalk

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 13 november 2014 - 16:31

ik gebruik cat's best ... korrelvoeding RC sensible33... en natvoeding perle ik kom ik aan het gemiddelde van zon ong.150 euro per maand voor 3 katten en wat hondenvoeding  erbij dus ik denk rond de ... 20 en de 30 euro per kat per maand.... speelgoed koop ik niet dit hebben ze genoeg...

dokterskosten (indien nodig) en materiaal niet bijgerekend want dit is éénmalig (tenzij vervangingen indien nodig )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 13 november 2014 - 19:09

Bekijk berichtHilke, op 06 november 2014 - 10:33, zei:

Oei, amai, dat is wel heel veel inderdaad, maar als je met speciale zorgen zit enzo.
Maar, heel eerlijk, dat zou ik echt niet kúnnen uitgeven per maand aan de katten gewoon, dat scheelt maar € 100 met wat ik afbetaal aan ons huis... :o  (en ja, ik zie mijn katten doodgraag, maar het zou gewoon niet gaan)

Tuurlijk en dat begrijp ik! Maar da's nu ook niet meer zo hoor :-). Zou niet houdbaar zijn. Maar dat waren de omstandigheden van zelf 5 katten te hebben, Rosje (ex-zwerfkat) in huis te nemen die zwanger bleek te zijn. Dat was een paar maanden zo.
We hebben toen ook besloten om ze niet zelf te houden (mede omwille van de kosten en uiteraard andere katten).

Ik zou dat eigenlijk nog eens moeten bijhouden, maar dat is erg 'maandafhankelijk'. Of ik die maand al dan niet speciale voeding ofzo moet kopen. Deze maand nog niets :lachen: , maar heb meestal een goed voorraadje in huis voor hen.
Zij komen lang toe met hun eten....
Snoepjes lusten ze graag van Whiskas. Onlangs bij Colruyt een promotie '- 1 euro bij aankoop van 2 doosjes' ofzo. Dan kopen we er ineens 6 ofzo. Blijft lang goed.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 13 november 2014 - 19:15

Oh gelogen.... gisteren naar Decathlon geweest en heb pingpongballetjes voor hen gekocht :goofy: .

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 17 november 2014 - 09:04

Zaterdag was het dag van de kat dus onze monstertjes moesten exra verwend worden en in de Aveve in Lebbeke was er de leuke verassing dat er enkele cattery's aanwezig waren. :loveshower:  Weeral super verliefd geworden natuurlijk, en ook enkele bekende gezichten gezien. :hoi:

Smiko
Smiko
  • 128 berichten

#57 Geplaatst 22 november 2014 - 00:47

Ik heb blijkbaar hele goedkope katten :)

Snoepjes en natte voeding doe ik bijna niet, 2 van de 3 katten krijgen dan al snel diaree als ik ze dat geef. Dus ze eten gewooon brokjes. Ik maak regelmatig sushi en da rijgen ze nog wel eens een stukje verse tonijn als snoepje.
Ze eten verder gewoon Friskies brokjes die regelmatig in promo zijn bij de colruyt.  Royal canin heb ik geprobeerd maar daar willen ze niks van weten. Als ik met iets anders dan hun friskies af kom laten ze het gewoon staan.

Friskies kosten me €4-€5 per zak, die zijn 2 kilo met vaak nog 300 gram extra als promo. Per week gaat er zo wel een zak door denk ik.
Kattenzand is ook geen grote kostenpost. Ik heb 3 kattenbakken staan voor de 3 katten en neem meestal gewoon het kattenzand van de colroyt. Dat kost +- €3 voor bijna 20 kilo. Het klonterd niet goed maar ik vervang het dan ook zeer regelmatig en gebruik gewoon heel veel, ze zijn er tevreden mee :)

Verder heb ik nog wel een klein fortuin aan krabpalen en speelgoed hier staan, dat reken ik dan maar even niet mee :)

Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 28 november 2014 - 15:43

Euhm, 428 euro/maand/ per kat! .... phoeh... dit is wel niet meer zo hoor.

Amai, zoveel?! Dat is dan 2568 euro voor zes katten! Wij zouden dat gewoon niet kunnen opbrengen, we verdienen samen niet veel meer dan dat. En er zijn dan nog rekeningen en een lening die moet afbetaald worden. Maar als ze ziek zijn betaal je het gewoon natuurlijk. En ik vind het super dat Rosje met kittens en al hebt opgevangen, ik denk dat je daar op het moment niet bij stilstaat.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 28 november 2014 - 17:33

Bekijk berichtSiggy2311, op 28 november 2014 - 15:43, zei:

Amai, zoveel?! Dat is dan 2568 euro voor zes katten! Wij zouden dat gewoon niet kunnen opbrengen, we verdienen samen niet veel meer dan dat. En er zijn dan nog rekeningen en een lening die moet afbetaald worden. Maar als ze ziek zijn betaal je het gewoon natuurlijk. En ik vind het super dat Rosje met kittens en al hebt opgevangen, ik denk dat je daar op het moment niet bij stilstaat.

Zoals ik zei, is dat nu zo niet meer. Gelukkig! Ook hebben we nu 4 katten, geen 6 (of 9 met kittens erbij) meer. Xanti is overleden :cry: :cry: :cry: , Rosje heeft een nieuwe thuis. Alsook haar kittens.

Dat zou ik ook niet kunnen blijven trekken. Ik wilde toen dat doc. hier op KS zetten, maar kan geen exceldocument uploaden.
En nee, daar denk je niet aan. WIJ hadden besloten haar in huis te nemen, dus ja... als we toen tot de ontdekking kwamen dat ze zwanger was, is het onze plicht haar hierbij te helpen. En dan wil ik dat ook goed doen en voorbereid zijn op alles. Dus als madame graag haar KMR melkje had, kreeg ze dat.....

Hoeveel ik nu opdoe, weet ik niet. Maar heb me voorgenomen eventjes geen extra's te kopen. Heb al enorm veel mandjes, speelgoed,... We willen nog wel een nieuwe krabpaal, maar die is ook niet zo goedkoop :louche: . Voor Kerst krijgen ze ook wel iets onder de boom.
Het is wel zo dat ik hier met 2 katten zit die speciale voeding + supplementen krijgen. Sloeber heeft nu terug last van zijn blaas *zucht*, dus morgen terug Metacam halen. Eerst zo proberen anders terug naar DA.
En ja... als ze dan 's avonds lekker bij je liggen, dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet :loveshower: :loveshower: .

Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 29 november 2014 - 00:25

Ja, dat kan niemand blijven betalen, tenzij je erg rijk bent. :) Blij dat Rosje en haar kittens een nieuwe thuis hebben gevonden, wel spijtig van Xanti. :(

Van mij is er toch geen plaats meer voor krabpalen en mandjes. Ik kan het alleen niet laten om af en toe eens een speeltje mee te brengen. Ik tracht mezelf wel altijd voor te houden dat ik die trendy krabpaal of dat coole mandje alleen maar zou kopen omdat ik het zelf erg mooi vind, maar dat mijn katten daar niet naar vragen. Die zijn content met lekker eten en veel liefde en aandacht. Ik zorg ervoor dat ze gezond eten krijgen en op tijd hun vaccinaties krijgen, dat zijn dan misschien dingen die zij niet beseffen, maar het is prachtig om ze te zien blaken van gezondheid. Ik ben dol op hun zachte vachtje, vooral Spooky is net van fluweel.

En ja... als ze dan 's avonds lekker bij je liggen, dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet :loveshower: :loveshower: .   

That's it baby! <3 <3 <3

Geplaatste afbeelding