Spring naar inhoud

- - - - -

Vliegenraam/hor

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2014 - 17:45

Ik zou dus graag een hor hebben voor mijn slaapkamerraam. Niet alleen om vliegen ed buiten te houden, maar toch ook om mijn katten binnen te houden. Ze mogen buiten, maar zo op een dak... Heb Voodoo eens een schuiver zien doen op een dak, dus liever niet.

Probleem is dat ik dat niet zelf kan maken en ik ken ook niemand die het wel kan (of daar tijd voor heeft). Dus moet ik het op maat laten maken.

Weet iemand hoeveel me dat ongeveer gaat kosten? Iemand die dat al laten doen heeft, omgeving Aalst?

Those who don't believe in magic, will never find it

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 juli 2014 - 18:12

Gewoon gaas kunnen ze nog stuk maken, ze klimmen daar in en dan kunnen de muggen nog binnen. Ik geloof dat er speciaal gaas is dat kattenbestendig is, maar ik weet niet hoe dat heet. Let wel op ramen die op kipstand staan, dat is levensgevaarlijk voor katten als ze daar tussen komen zitten. Er zitten beslist kleine firma's in je buurt die vliegenramen maken op maat.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 16 juli 2014 - 20:14

Je kan dat in doe het zelf zaken in kit kopen moet je gewoon nog op maat zagen, handleiding alles zit erbij.

Prijs naargelang groote

En anders langs gaan bij ramen en deuren verkoper die komen meten en maken ze je dan.

Petscreen is dat dik gaas dat ze niet kapot krijgen.

Mijn ramen staan altijd op kip maar omdat er muggenziften in staan hebben de kat de neiging niet om erdoor te kruipen.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 juli 2014 - 20:37

Ja, dat met die handleiding is dus mijn ding niet...
Ondertussen heeft iemand me een schrijnwerker aangeraden, doen die dat ook?

En ik zet hem nooit op kiep, heb de verhalen ook gelezen. Alleen in de tweede kamer, omdat het raam daar 'ingemetseld' zit in de muur, dus ze kunnen er met geen mogelijkheid aan.
Maar dat maakt het dus moeilijk om deftig te verluchten in mijn slaapkamer..

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 juli 2014 - 21:55

ik heb 3 vliegenra men en 1 grote schuifdeur laten maken , zit op een appartement 2 hoog , het gaas is catproof oersterk vanbuiten ziet het er lichtgrijs uit , alles op maat laten maken en heb 700 euro betaald , heb er gene sec spijt van gehad
IMG_5275.JPG
Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#6 Geplaatst 16 juli 2014 - 22:04

Oh Marleen, wat een prachtige ragdolls!! Ik heb er ook eentje, nog een kleintje:-), en mijn mama heeft er ook één van 11 jaar intussen. Je mag trots zijn op je dollies!

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 16 juli 2014 - 23:34

ik heb zelf gaasgekocht en aan de binnen kant van m'n ramen sterke dubbelzijdige plakband geplakt en daarop het gaas geplakt hangt er nu 1 winter en zomer en niets van problemen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 17 juli 2014 - 00:54

Ja mijne man en twee zonen zijn schrijnwerkers idd handig in huis.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 juli 2014 - 10:54

marleen57, op 16 juli 2014 - 21:55, zei:

ik heb 3 vliegenra men en 1 grote schuifdeur laten maken , zit op een appartement 2 hoog , het gaas is catproof oersterk vanbuiten ziet het er lichtgrijs uit , alles op maat laten maken en heb 700 euro betaald , heb er gene sec spijt van gehad
IMG_5275.JPG

Sorry, even totaal off topic, maar wat een prachtige foto van je raggies!! :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Mylo Banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 17 juli 2014 - 11:17

www.smuk.be
Die zitten in Aalst (Erembodegem) en maken er ook met Pet-gaas
'k Heb die al een paar keer zien staan op de Sfeer-beurs

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 juli 2014 - 10:13

Bedankt voor de link, ga er eens naar kijken...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 juli 2014 - 10:23

Ik heb zo een simpele kit gekocht die in de lidl stond. Mn broer heeft het op maat gezaagd en het gaas er in. Op zich is het gaas eigenlijk best stevig voor die prijs. Ze hebben al vaak naar vliegjes gemept en nog niks van schade zichtbaar.

lilymaya
lilymaya
  • 7.949 berichten

#13 Geplaatst 18 juli 2014 - 13:42

Eibhlin, op 18 juli 2014 - 10:23, zei:

Ik heb zo een simpele kit gekocht die in de lidl stond. Mn broer heeft het op maat gezaagd en het gaas er in. Op zich is het gaas eigenlijk best stevig voor die prijs. Ze hebben al vaak naar vliegjes gemept en nog niks van schade zichtbaar.
heb je dat nog maar juist?
Of anders heb jij superkatten!
Ik heb zo'n schuifdeur met vliegenraam, onderaan petscreen,  bovenaan gewoon gaas! Je zou het moeten zien, ziet er al mooi uit! Zal er ook petscreen moeten laten inzetten! Was volgens de plaatser niet nodig!

Bewerkt door lilymaya, 18 juli 2014 - 14:11.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 juli 2014 - 13:54

Nee die zit er al een jaar in. Ze hebben er hun klauwen al meermaals in geslagen en er is niks te zien. Boven zitten ook vliegenramen die er al zaten en daar zal ik het gaas wel eens mogen veranderen. Die vliegenramen zijn wel op maat gemaakt en zaten er al in toen ik hier kwam wonen. Zo zie je dat goedkoop ook stevig kan zijn. :)

Bewerkt door Eibhlin, 18 juli 2014 - 13:56.

Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 juli 2014 - 13:56

Ik denk dat ze in een deur wel veel sneller meppen. Rakker deed dat ook als ze binnen of buiten wilde. Dan stond ze aan de deur te krabben. Terwijl ze dat bij ramen niet snel zal doen denk ik.

Ik zoek hier ook voor een oplossing op ons appartement. We zitten op de tweede verdieping en ik durf de ramen in onze woonkamer niet openzetten, omdat ik bang ben dat ze daar toch uitvalt of springt. Ze komt nu ook niet meer buiten, dus de deur naar het terras durf ik ook niet open te zetten, omdat ze daar misschien zou wegkunnen. Dus nu moeten we altijd sluizen om het hier af te koelen: eerst de deur tussen de gang en de woonkamer dicht en de deur naar het terras open en dan de deur naar het terras dicht en de deur naar de gang open.
Maar dat koelt niet zo goed af en met die warme dagen is dat echt niet ideaal. Dus ik zou ook graag iets vinden dat ik in het raam kan zetten zodat ik gerust ben dat Rakker er niet uitkan. Ik vraag me dus af wat ongeveer de prijs zou zijn van gewoon 1 vliegenraam in een raam van ongeveer 1m x2m. en of iemand iets goed weet rond Leuven.