Spring naar inhoud

- - - - -

Vliegenraam/hor

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#16 Geplaatst 18 juli 2014 - 14:13

Ik weet alleen dat petscreen niet echt goedkoop is, maar wel ontzettend sterk!
De plaatser vond bovenaan gewoon gaas beter voor het zicht! Daar zie je iets beter door!

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 18 juli 2014 - 14:19

hebben in de lente een vliegenraam voor ons schuifraam laten maken-moest op maat ; onderste helft is pet screen en bovenste helft is gewoon gaas-is in dezelfde ral kleur als onze ramen en we betaalden dacht ik zo'n 700 euro-hebben dit via vliegenraam.be laten plaatsen-hadden verschillende offertes aangevraagd
Blijkbaar bestaan er ook verschillende systemen en diktes ( en prijzen) best eens iemand contacteren die alles opmeet en je een offerte maakt

Bewerkt door Gato64, 18 juli 2014 - 14:41.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#18 Geplaatst 18 juli 2014 - 14:28

Bekijk berichtGato64, op 18 juli 2014 - 14:19, zei:

hebben in de lente een vliegenraam voor ons schuifraam laten maken-moest op maat ; ondeste helft is pet screen en bovenste helft is gewoon gaas-is in dezelfde ral kleur en we betaalden dacht ik zo'n 700 euro-hebben dit via vliegenraam.be laten plaatsen-hadden verschillende offertes aangevraagd
Blijkbaar bestaan er ook verschillende systemen en diktes ( en prijzen) best eens iemand contacteren die alles opmeet en je een offerte maakt
net zoals bij ons! Ook zoiets betaald.Maar heb spijt dat het niet helemaal petscreen is!
Ik heb het 2 jaar!

Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 juli 2014 - 14:54

Ik denk dat ik het dan wel niet in petscreen zou laten doen in de hoop dat ze daar niet gaat aan krabben. Meestal is Rakker wel redelijk voorzichtig.
Voor iets definitief zou ik ook wel meer geld overhebben als dat dan helemaal niet stukgaat. Maar nu is het een huurappartement. We zijn hier wel tevreden over, maar het is toch niet de bedoeling van hier echt heel lang te wonen (we willen zo snel mogelijk zelf iets kopen al zal dat nog wel een wat jaren duren) en als je dan verhuist, heb je daar eigenlijk niets meer aan omdat dat toch op maat gemaakt is. Dus dan vind ik dat zo zonde om daar echt veel geld aan te geven... Aan de andere kant wil ik wel het gevoel hebben dat Rakker echt veilig zit.
Het zou bij ons trouwens een gewoon vliegenraam worden om in een raam in de woonkamer te zetten waarschijnlijk, dus dan geen vliegendeur aan de terrasdeur, maar dan kunnen we toch wat frisse lucht krijgen via het gewone raam zonder altijd te sluizen met die deur.

Ephiny, sorry dat ik ook zoveel vragen stel in jouw topic, maar ik wilde net ook een topic maken hierover dus dan lijkt het mij handiger om het ineens hier te vragen omdat het toch eigenlijk hetzelfde onderwerp is :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 18 juli 2014 - 15:12

Misschien in de winkel gewoon effe vragen naar een stevig materiaal die niet overdreven duur is. Of eentje halen als ze nog eens in de lidl staan. :d Mijn vliegenraam kon je bevestigen met haakjes zodat het kan blijven zitten en is wat steviger ook. Het hangt dus buiten in weer en wind en in prima staat nog. :)

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 18 juli 2014 - 15:31

Bekijk berichtSyntara, op 18 juli 2014 - 14:54, zei:

Ik denk dat ik het dan wel niet in petscreen zou laten doen in de hoop dat ze daar niet gaat aan krabben. Meestal is Rakker wel redelijk voorzichtig.
Voor iets definitief zou ik ook wel meer geld overhebben als dat dan helemaal niet stukgaat. Maar nu is het een huurappartement. We zijn hier wel tevreden over, maar het is toch niet de bedoeling van hier echt heel lang te wonen (we willen zo snel mogelijk zelf iets kopen al zal dat nog wel een wat jaren duren) en als je dan verhuist, heb je daar eigenlijk niets meer aan omdat dat toch op maat gemaakt is. Dus dan vind ik dat zo zonde om daar echt veel geld aan te geven... Aan de andere kant wil ik wel het gevoel hebben dat Rakker echt veilig zit.
Het zou bij ons trouwens een gewoon vliegenraam worden om in een raam in de woonkamer te zetten waarschijnlijk, dus dan geen vliegendeur aan de terrasdeur, maar dan kunnen we toch wat frisse lucht krijgen via het gewone raam zonder altijd te sluizen met die deur.

Ephiny, sorry dat ik ook zoveel vragen stel in jouw topic, maar ik wilde net ook een topic maken hierover dus dan lijkt het mij handiger om het ineens hier te vragen omdat het toch eigenlijk hetzelfde onderwerp is :)

Neenee, geen probleem zenne.

Zit er hier zelf dus ook mee dat het een huurappartement is, en ik ga echt geen 700 euro uitgeven daarvoor. Zal dan idd mss toch nog maar eens een doe het zelf ding kopen. Desnoods huur ik een klusjesman voor een uur, dan zal t ook wel in orde zijn, en hopelijk voor minder dan 700 euro :d
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#22 Geplaatst 18 juli 2014 - 16:44

Bekijk berichtEphiny, op 18 juli 2014 - 15:31, zei:

Neenee, geen probleem zenne.

Zit er hier zelf dus ook mee dat het een huurappartement is, en ik ga echt geen 700 euro uitgeven daarvoor. Zal dan idd mss toch nog maar eens een doe het zelf ding kopen. Desnoods huur ik een klusjesman voor een uur, dan zal t ook wel in orde zijn, en hopelijk voor minder dan 700 euro :d
Dat zou ik ook niet doen hoor!

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 18 juli 2014 - 20:58

Bekijk berichtlilymaya, op 18 juli 2014 - 14:28, zei:

net zoals bij ons! Ook zoiets betaald.Maar heb spijt dat het niet helemaal petscreen is!
Ik heb het 2 jaar!

De verkoper raadde ons aan om half en half te doen, enerszijds omdat wij niet dachten dat ons Pippa hoger dan een 1 m zou springen en zou krabben ( wat ze idd niet doet, allee ze krabt uiberhaupt niet;) en anderszijds omdat het gewoon gaas doorzichtiger is dan petscreen en dat stuk op ooghoogte is. Het stuk dat in petscreen is, is donkerder
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#24 Geplaatst 18 juli 2014 - 21:24

Bekijk berichtGato64, op 18 juli 2014 - 20:58, zei:

De verkoper raadde ons aan om half en half te doen, enerszijds omdat wij niet dachten dat ons Pippa hoger dan een 1 m zou springen en zou krabben ( wat ze idd niet doet, allee ze krabt uiberhaupt niet;) en anderszijds omdat het gewoon gaas doorzichtiger is dan petscreen en dat stuk op ooghoogte is. Het stuk dat in petscreen is, is donkerder
ja dat was hier ook de reden! Maar mijn katten springen naar boven als ze een vliegje zien of zo!
Misschien als ze een paar jaartjes ouder zijn dat het mindert! Want ja, het zicht door de petscreen is idd wel anders!

Bewerkt door lilymaya, 18 juli 2014 - 21:30.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 19 juli 2014 - 01:27

Petscreen bestaat in grijs of zwart je ziet er idd minder goed door maar dat beter dan jaarlijks diene doek te moeten vervangen.
In sommige doe het zelf zaken verkopen ze petscreen.