Spring naar inhoud

- - - - -

Beetje trots :)

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 22 juli 2014 - 22:47

Bekijk berichtlathyrus, op 22 juli 2014 - 22:33, zei:

amai, dat is/was een schoon taartje :duim:
Schone versiering ook
Keek jij dan ook altijd naar dat programma van die Britse amateurbakkerswedstrijd op tv?
Daar heb je toch t recept van dacht ik? Of noemde dat programma nu anders...Ik zit al te twijfelen
Ik werd daar in ieder geval altijd doltenhousiast van als ik die dan allemaal zag bakken met zoveel passie en k wou dat zelf ook graag kunnen (maar is te inspannend voor mij spijtig genoeg)
Die chocolade temperen is toch ook niet gemakkelijk?
Je hebt een heel mooie prestatie geleverd vind ik waar je heel trots op mag zijn :duim:

Ja, inderdaad, is van dat programma :) Het was één van de technical bakes.
Ik heb trouwens op hun facebook pagina gezien dat er een nieuw seizoen komt :jump:
Mylo Banner

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 23 juli 2014 - 00:14

Uiteindelijk maakt het niet uit voor jou, maar voor een bakkerij betekent dit dat een taart een dag langer verkoopbaar is en dat is daar wel belangrijk. Het allerbelangrijkste is dat ze lekker is en dat ze er mooi uitziet en dat is hier heel zeker gelukt !

Armani
Armani
  • 14.243 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 23 juli 2014 - 02:51

Mmmmmmm
Knap gedaan :duim:

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 23 juli 2014 - 09:43

Super mooi gedaan. Als ik zoiets zie kriebelt het om dat ook eens te proberen :)
Ziet er echt lekker uit!

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#20 Geplaatst 23 juli 2014 - 11:45

Ziet er hééérlijk uit. Je doet me zin krijgen in taart :h

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 23 juli 2014 - 19:22

Bekijk berichtAnathema, op 23 juli 2014 - 09:43, zei:

Super mooi gedaan. Als ik zoiets zie kriebelt het om dat ook eens te proberen :)
Ziet er echt lekker uit!

Zeker doen! :) Je kan het recept vinden op de site van de BBC ;)
Mylo Banner

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#22 Geplaatst 23 juli 2014 - 23:08

Bekijk berichtFarailde7, op 22 juli 2014 - 22:47, zei:

Ja, inderdaad, is van dat programma :) Het was één van de technical bakes.
Ik heb trouwens op hun facebook pagina gezien dat er een nieuw seizoen komt :jump:

ah, komt er terug een nieuw seizoen, t is nochtans nog niet zo lang geleden dat ze nog een nieuwe serie afleveringen hebben uitgezonden dacht ik (of mijn begrip van tijd is weer serieus om zeep en t is toch al langer geleden dan ik dacht)
Indertijd hebben ze zo van die 'negerinnetetten' (excuseer me maar ik kan niet op de correcte nederlandse naam komen) gemaakt en ik wou daar heel graag t recept van hebben want ik zou daar dolgraag een vegetarische versie van kunnen maken, misschien staat dat ook op diene site? Zou je eens een link kunnen zetten naar die site? Want k weet niet goed waar zoeken eerlijk gezegd
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:27

Bekijk berichtlathyrus, op 23 juli 2014 - 23:08, zei:

ah, komt er terug een nieuw seizoen, t is nochtans nog niet zo lang geleden dat ze nog een nieuwe serie afleveringen hebben uitgezonden dacht ik (of mijn begrip van tijd is weer serieus om zeep en t is toch al langer geleden dan ik dacht)
Indertijd hebben ze zo van die 'negerinnetetten' (excuseer me maar ik kan niet op de correcte nederlandse naam komen) gemaakt en ik wou daar heel graag t recept van hebben want ik zou daar dolgraag een vegetarische versie van kunnen maken, misschien staat dat ook op diene site? Zou je eens een link kunnen zetten naar die site? Want k weet niet goed waar zoeken eerlijk gezegd

Ja, dat zou kunnen, maar een nieuw seizoen nu in Engeland, betekent voor ons natuurlijk nog even wachten voor ze dat hier gaan uitzenden hé ;). Maar dan kunnen we er toch al naar uitkijken.

Hahaha, ik noem dat ook negerinnentetten hoor :p (dat is totaal niet racistisch bedoelt, dus hoop dat ik daar niemand op het forum mee beledig) En die staan ook nog op mijn verlanglijstje om eens te proberen.

Hier is de link naar de site met de recepten van de great british bake off:
http://www.bbc.co.uk...By=lastModified

Maar het recept van de 'negerinnentetten' heb ik van de amerikaanse versie van dit programma (waarbij Paul Hollywood ook één van de juryleden is):
http://www.cbs.com/s...e-blog/1000817/

Bewerkt door Farailde7, 24 juli 2014 - 10:28.

Mylo Banner

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#24 Geplaatst 24 juli 2014 - 22:54

Maar je kan toch op den bbc kijken naar het nieuwe seizoen? Dan moet je zo lang niet wachten tot ze het op vitaya of zo uitzenden
Bedankt voor de links! Ik wist dat dus niet  dat er een site bestond van het programma en dat daar recepten opstonden
Ik heb al een probleem, k weet niet hoeveel een ounce is maar dat vind ik misschien nog wel ergens terug en ik heb er geen flauw idee van wat 'molasses' zijn, daar heb ik nog nooit van gehoord

ps: ik ben daar t liefst toch zo voorzichtig mogelijk mee met die termen zoals negerinnetetten, want ik wil zeker ook niemand voor t hoofd stoten
Ondertussen is mijn euro gevallen, heet dat niet melo cakes?

Bewerkt door lathyrus, 24 juli 2014 - 22:56.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#25 Geplaatst 24 juli 2014 - 23:00

ah, k heb het recept op de site van great british bake off ook gevonden en daar wordt alles ook in gram vermeld en is er geen sprake van molasses
Het recept op de site van  bbc is trouwens vegetarisch, er zit geen gelatine in, op de Amerikaanse site zit er wel gelatine in

Bewerkt door lathyrus, 24 juli 2014 - 23:04.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#26 Geplaatst 26 juli 2014 - 02:50

Bekijk berichtFarailde7, op 22 juli 2014 - 22:47, zei:

woensdag 6 augustus beginnen ze met de uitzendingen van het nieuw seizoen op bbc 1 , ik kijk altijd naar een soap op den bbc en ze gaven de reclame van best british bake off na mijne soap
Dus zo lang moet je niet meer wachten ;) :d
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 26 juli 2014 - 09:34

Bekijk berichtlathyrus, op 26 juli 2014 - 02:50, zei:

woensdag 6 augustus beginnen ze met de uitzendingen van het nieuw seizoen op bbc 1 , ik kijk altijd naar een soap op den bbc en ze gaven de reclame van best british bake off na mijne soap
Dus zo lang moet je niet meer wachten ;) :d

Oh jeeej!! :d Bedankt om het te laten weten!
Mylo Banner

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#28 Geplaatst 26 juli 2014 - 14:08

graag gedaan
Geplaatste afbeelding

conso79
conso79
  • 178 berichten

#29 Geplaatst 29 juli 2014 - 21:50

ruimte voor verbetering? amai, die kan zo in de etalage hoor Geplaatste afbeelding

echt knap gedaan!

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#30 Geplaatst 04 augustus 2015 - 21:35

morgenavond op bbc 1 om 21 uur begint een nieuwe serie van the best british bake of

Bewerkt door lathyrus, 04 augustus 2015 - 21:36.

Geplaatste afbeelding