Spring naar inhoud

- - - - -

Tips gevraagd

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#1 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:04

Hoi,

Ik heb zo weinig foto's van Telma, onze witte poes, omdat de foto's van haar nooit lukken..

Meestal krijg ik overbelichte foto's omdat haar witte vacht de flits reflecteerd of zo 8)
En als ik zonder flits probeer zijn ze meestal wazig of te donker :onzeker:

Wie heeft tips..?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:08

Foto's van (overwegend) witte katten zijn meestal wat moeilijker te maken; inderdaad omdat als je met flash fotografeerd, het licht van de flash weerkaatst op de witte vacht, en dat geeft een overbelicht effect. Dat probleem hadden wij ook héél vaak met onze Pixel.
Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar sinds wij onze spiegelreflex hebben gekocht, is dat probleem grotendeels van de baan. Je kunt daar zodanig met de instellingen spelen dat je ook van katten met veel wit mooie foto's kunt maken die niet te donker of niet overbelicht zijn. :)

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:36

Heb je geen gesofisticeerd toestel, zet ze dan kort bij het venster en neem een foto zonder flash (genomen van vensterkant naar binnenruimte want anders zit je met tegenlicht), dat zou toch moeten lukken.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 februari 2009 - 10:38

Ik merk ook dat het beter lukt als er een donkere achtergrond is of idd. zonder flits, maar dan wel in een goed verlichte ruimte.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 25 februari 2009 - 19:00

Bij Mellon lukt het wel als ik een foto van verder weg neem..als ik een "close-up" wil nemen, is het dikwijls ook een witte vlek.. :d ..dus ik probeer zoveel mogelijk overdag foto's van hem te nemen..dan lukt het meestal wel wat..

Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#6 Geplaatst 26 februari 2009 - 17:03

Roosje zei:

Heb je geen gesofisticeerd toestel, zet ze dan kort bij het venster en neem een foto zonder flash (genomen van vensterkant naar binnenruimte want anders zit je met tegenlicht), dat zou toch moeten lukken.

Ik heb maar een "standaard" digitaal toestel.

hihi ja dan moet ze wel net dààar mooi blijven zitten hé.. Wordt lastig!
Maar, ik blijf proberen! :)