Spring naar inhoud

- - - - -

Katten-tv

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 2.462 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2014 - 16:45

Ik had al wel eens gehoord van dvd's voor katten met interessante beelden en geluiden voor katten. Ik had geen idee of Rakker dat leuk zou vinden, maar ik was wel eens benieuwd hoe ze zou reageren. Daarom heb ik het eens geprobeerd met een filmpje op youtube. En het was een groot succes! :d
Ik had Rakker in de zetel gezet en dan het filmpje opgezet. Ze begin direct heel geïnteresseerd te kijken en te luisteren. Eventjes was ze wat afgeleid, maar toen er een nieuw vogeltje bijkwam dat dan weer een ander geluidje maakte, was ze weer terug heel geïnteresseerd. Uiteindelijk wilde ze het ook van dichter bekijken en liep ze op onze salontafel tot tegen de tv :lachen: Ze wilde ook eens achter de tv kijken of daar die vogeltjes zaten :lachen:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0131.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 23 juli 2014 - 18:53

Leuk, moet ik ook eens proberen.
Waar op inet vind je die filmpjes?
Gewoon cat tv op youtube intypen ofzo?
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2014 - 19:35

Bekijk berichtSyntara, op 23 juli 2014 - 16:45, zei:

Ik had al wel eens gehoord van dvd's voor katten met interessante beelden en geluiden voor katten. Ik had geen idee of Rakker dat leuk zou vinden, maar ik was wel eens benieuwd hoe ze zou reageren. Daarom heb ik het eens geprobeerd met een filmpje op youtube. En het was een groot succes! :d
Ik had Rakker in de zetel gezet en dan het filmpje opgezet. Ze begin direct heel geïnteresseerd te kijken en te luisteren. Eventjes was ze wat afgeleid, maar toen er een nieuw vogeltje bijkwam dat dan weer een ander geluidje maakte, was ze weer terug heel geïnteresseerd. Uiteindelijk wilde ze het ook van dichter bekijken en liep ze op onze salontafel tot tegen de tv :lachen: Ze wilde ook eens achter de tv kijken of daar die vogeltjes zaten :lachen:

Hahaha, dat is geweldig :) Wil ik ook wel eens proberen met Mylo
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 2.462 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 juli 2014 - 21:21

Ja wij hadden gewoon zoiets ingetypt van 'videos for cats' op youtube. Je vindt er veel verschillende. Mijn vriend had eigenlijk het filmpje gevonden, dus ik zal eens vragen aan hem welk filmpje het juist was. Dit was redelijk kort, maar we zijn van plan er ook eens wat langere te zoeken al is dat al wat moeilijker via youtube :d

Ephiny
Ephiny
  • 3.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 24 juli 2014 - 14:53

Super dat ze het leuk vinden!

Heb het zelf ook al geprobeerd, maar het heeft bij de mijne geen enkel effect.
Those who don't believe in magic, will never find it

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2014 - 15:23

Gisteren ook vogeltjes op YouTube opgezet. Sierra heeft tijdje er naar liggen zien, maar dan had ze er genoeg van.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.462 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 juli 2014 - 16:09

Jammer dat die van jullie er niet zo hard op reageren dan. Ik moet wel zeggen dat wij echt onze laptop aan onze tv hangen zodat alles op een groter tv-scherm getoond wordt. Misschien dat dat ook nog een verschil is tegenover een kleiner laptopscherm.
Maar het zal ook wel van kat tot kat afhangen natuurlijk....

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 24 juli 2014 - 16:12

Ik denk inderdaad dat het op mijn tablet niet het gewenste effect had. Normaal als ze een klein vogeltje ziet, gaat ze kwetteren. Misschien eens op een keer op de TV aansluiten.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.462 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 juli 2014 - 14:01

Vandaag weer eens een filmpje opgezet en ze was weer heel geïnteresseerd en kwetterde ook regelmatig :) Ik kon nu beter foto's maken, omdat het licht is en ik heb ook een filmpje :d

Bijgevoegde thumbnails

• Rakkertv.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 25 juli 2015 - 00:17

Mijne Zazoe komt ook altijd kijken als er toevallig beestjes op tv zijn, en hij kan echt wel geïnteresseerd kijken hoor :lachen:

Bijgevoegde thumbnails

• 1.png

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 juli 2015 - 01:13

Een maand geleden ongeveer vertelde mijn broer me over de "video's for cats" op youtube.
Bij het afspelen ervan op hun tablet toont hun kat veel interesse :goofy:

Wij dat dus ook getest :
Eerst met de pc, geen interesse. Mijn bureaustoel palmen ze graag in, maar samen met mij naar een filmpje kijken, nee dus :louche:

Dan mijn vriendin op haar notebook : Moon had even aandacht voor de geluiden, verder niets. Miloh kwam er al snel bij zitten, tot op de toetsen :miauw:. Wanneer ze het filmpje uitzette wou meneer er nog niet direct af, hij wou meer :lachen:

Dus niet meer gedaan aangezien ze haar notebook nog een tijdje wil gebruiken.

Tot we onze tv kochten met dat apple-tv bakje en het via daar uittestten.
Toen waren ze beiden geïnteresseerd en zaten ze zittend te volgen voor de tv.
Onze Miloh kreeg er weer niet genoeg van en sprong dus maar op de kast met zijn neus tegen de tv :trance:
Deze zouden we ook nog een paar jaar willen gebruiken en het kastje is in witte lak, niet zo ideaal om te onderhouden als er regelmatig poezenpootjes in contact mee komen.

Het afspelen van deze filmpjes is sindsdien "niet meer toegestaan", maar ze hebben er wel even plezier aan gehad :lachen:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 25 juli 2015 - 01:14.