Spring naar inhoud

- - - - -

vliegtuig ramp MH17

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
henny
henny
  • 1.601 berichten

#16 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:40

Bekijk berichtEibhlin, op 24 juli 2014 - 10:29, zei:

Dat op zich niet maar ieder moet voor zich uit maken of ze er aan mee doen. Mensen die mee doen omdat het zo hoort of gewoon omdat ze het zien van een ander is kuddegedrag ja. Ik vind dat je pas iets laat blijken als het je echt en oprecht raakt.

Vind ik persoonlijk onzin, dit zou uit je hart moeten komen en niet van uit sociale druk.

Je kan het ook saamhorigheid noemen !!

Henny

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#17 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:41

Toen ik gisteren de vliegtuigen met de slachtoffers daarin zag landen en er later de"last post"werd gespeeld had ik het kippenvel op m'n armen staan,stel dat je een geliefde of vriend/familie in de MH 17 had zitten,dan komen de slachtoffers terug maar je weet niet of diegene erbij zit,hoe verschrikkelijk moet dat zijn.
Ik voel ontzettend mee met die mensen,ook al ken ik ze niet,als dat betekend dat ik overgevoelig ben ,dan maar.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:42

Bekijk berichthenny, op 24 juli 2014 - 10:40, zei:

Je kan het ook saamhorigheid noemen !!

Vind ik een heel goed woord daarvoor. Gedeelde smart...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:48

Sja, ik ga er niet over verder blijven doen. Ik heb gewoon zelfs niet zo een "ik en zij" mentaliteit noch voel ik me verbonden tot een bepaald volk of land. Ik ben totaal niet patriottisch ingesteld. Daarom mijn mening die ik reeds gegeven heb en hier laat ik het bij.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#20 Geplaatst 24 juli 2014 - 10:49

ik snap wat je bedoelt met dat kuddegedrag hoor, maar so what of het dat is of niet, t belangrijkste is toch nog altijd of de nabestaanden er iets aan hebben of niet en mensen die iets vreselijks meemaken hebben er wel degelijk iets aan als anderen iets doen waardoor ze zich minder alleen in de situatie voelen
En je kan ook niet alle leed in de wereld op je schouders nemen, natuurlijk is dat vreselijk wat er gebeurd in de Gaza, ik heb al dikwijls met tranen in mijn ogen gezeten als ik de foto's zie in de krant van ginder en lees hoe het er aan toegaat net zoals ik het vreselijk vind als iemand omkomt in t verkeer door een ongeluk en ik het vreselijk vind als bv kinderen worden misbruikt, er gebeuren een hele hoop rottige dingen in de wereld, maar men kan nu eenmaal niet voor alle slechte gebeurtenissen dingen doen zoals een minuut stilte inlassen of de vlag halfstof hangen of profielfoto's veranderen of weet ik veel wat nog allemaal, dan zou je dat gewoon constant moeten doen omdat er nu eenmaal zoveel slechts gebeurd en dan zou dat uiteindelijk gewoon niks meer betekenen en zou dat niks van indruk maken dat men zoiets doet omdat men er aan went dan
Nu doen mensen zoiets bij 'uitschieters' zoals bij wat er nu gebeurd is met dat vliegtuig of indertijd organiseerde men bv een mars toen t geval Dutroux aan t licht kwam (had men dat dan ook niet mogen doen omdat Dutroux 1 van de vele kindermisbruikers is dan?) om zijn medeleven te tonen en omdat zoiets niet constant gedaan wordt krijgt zo een actie waarde voor bepaalde mensen en zoals ik al zei, dat is t belangrijkste , dat het waarde heeft voor bepaalde mensen, voor de nabestaanden
Als men niks zou doen zouden die mensen zich heel alleen voelen in hun miserie, nu voelen ze zich tenminste gesteund, en daar is toch niks slechts aan uiteindelijk....of t nu kuddegedrag is of niet
Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren, of je t graag hebt of niet, er zijn uitzonderingen (ik ga geen dingen doen/zeggen omdat iemand anders dat doet of zegt en jij bent ook zo niet en zo zijn er nog genoeg mensen) maar de meeste zijn het wel en daar kan je gewoon niks aan veranderen, dat zit in de natuur van de mens
Wees gewoon content dat bepaald mogelijk kuddegedrag toch nog iets goeds teweeg kan brengen....
Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 24 juli 2014 - 11:45

Ik ben geneigd om Eibhlin volledig te volgen in haar quotes.
Zelf heb ik de laatste dagen maar al te vaak herhaald dat er toch een ongelijkheid bestaat in het opvolgen van zo een drama's.

Pas op ik vind zo een ongevallen of tragedie heel erg,maar ergens is daar inderdaad in mij een stemmetje die dan zegt "ja maar en al die doodden in gaza enzo...dat is toch even erg".

Ook vond ik het een beetje bij het haar getrokken de manier waarop men zich uitdrukt over de behandeling van de lichamen van vlucht MH17 . Voor een zone die in oorlogsgebied ligt denk ik dat alles toch zo snel als mogelijk is afgehandeld...nee?
let wel ik kan natuurlijk relativeren omdat ik er niet persoonlijk bij betrokken ben maar hierdoor merk ik wel dat ik mij onmogelij kan voorstellen dat ze op de plaats van het ongeluk de kans hadden om de lichamen met de nodige zorg en tijd te behandelen... de "zoekers" lopen daar constant met een witte vlag in één hand want ze lopen het risico om afgeknalt te worden.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#22 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:14

Bekijk berichtSelmo, op 24 juli 2014 - 11:45, zei:

Ik ben geneigd om Eibhlin volledig te volgen in haar quotes.
Zelf heb ik de laatste dagen maar al te vaak herhaald dat er toch een ongelijkheid bestaat in het opvolgen van zo een drama's.

Pas op ik vind zo een ongevallen of tragedie heel erg,maar ergens is daar inderdaad in mij een stemmetje die dan zegt "ja maar en al die doodden in gaza enzo...dat is toch even erg".

misschien moeten de mensen die het dan niet  vinden  kunnen dat die vliegtuigramp zoveel aandacht krijgt en blijken van medeleven terwijl er oa in de gaza zulke verschrikkelijke dingen gebeuren hun thinking cap eens opzetten en ne keer nadenken over welk initiatief zij dan kunnen nemen om hun medeleven te tonen naar de mensen toe die in gaza streek wonen...
Dat is dan een constructieve manier om iets te doen aan die ongelijkheid...
Als t men alleen maar zegt dat er een ongelijkheid bestaat maar niemand doet iets dan veranderd er niks en gebeurt er niks hé

Bewerkt door lathyrus, 24 juli 2014 - 12:15.

Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:25

OW! ik heb niet gezegd dat ik het erg vindt dat de vliegtuigramp aandacht krijgt....ben nu ook geen ongevoelige he :(
Maar ik vind ander nieuws gewoon even erg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:29

Ik probeer wel degelijk iets te doen hoor in de mate van het mogelijke. Het is niet dat ik hier op een kattenforum beetje ga lopen schreeuwen en er verder niks mee doe. Persoonlijk deel ik veel info over andere landen ook op mijn fb voorbeeld. Gewoon om het ook onder de aandacht te brengen en mensen bewust te maken dat er meer is dan wat voor hun deurmat gebeurd. Er zijn trouwens kleinschalige protesten en marsen daar voor hoor, alleen vind de media dat niet nodig er aandacht aan te besteden. De media speelt ook een grote rol in manipuleren van meningen en wat wij weten. Onlangs kwamen duizenden mensen op straat in Londen, geen haan die er naar kraaide.

Gelukkig zijn er af en toe ook soldaten die tot inkeer komen. Ik heb eens gepraat met een veteraan de mee vocht in dessert storm en wat die me vertelde was echt vreselijk. Ik zit dus ook op veel internationale sites waar je tenminste het ECHTE nieuws te horen krijg van mensen daar ter plaatse.

Geen idee of iemand deze ooit zag:

Bewerkt door Eibhlin, 24 juli 2014 - 12:38.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:36

Bekijk berichtlathyrus, op 24 juli 2014 - 12:14, zei:

misschien moeten de mensen die het dan niet  vinden  kunnen dat die vliegtuigramp zoveel aandacht krijgt en blijken van medeleven terwijl er oa in de gaza zulke verschrikkelijke dingen gebeuren hun thinking cap eens opzetten en ne keer nadenken over welk initiatief zij dan kunnen nemen om hun medeleven te tonen naar de mensen toe die in gaza streek wonen...
Dat is dan een constructieve manier om iets te doen aan die ongelijkheid...
Als t men alleen maar zegt dat er een ongelijkheid bestaat maar niemand doet iets dan veranderd er niks en gebeurt er niks hé

Als je eens uw thinking cap opzet dan zou je al zien dat niemand hier het ongeval in oekraine wil banaliseren. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is maar hetgeen in Syrië, Palestina, Soedan, (vul het lijstje maar aan) gebeurt is net zo erg. Iedereen roept op om Poetin en Rusland te bestraffen. Wie gaat er Assad bestraffen? Of de mannen van Israël? Dit staat inderdaad dichter bij ons bed, maar dat maakt het daarom niet erger dan wat ergens anders in de wereld gebeurt. Het verlies van een mensenleven, van waar dan ook, in welke omstandigheden dan ook of welke leeftijd is erg.

Bovendien is het gemakkelijk gezegd van een initiatief op te zetten om die ongelijkheid aan te tonen, maar de realiteit is anders. Wij, als "gewone" burgers kunnen daar niets aan doen. Wij kunnen het erg vinden en willen dat er iets verandert maar we kunnen er helemaal niets aan veranderen. Zo'n dingen worden beslist op een niveau waar wij niets te zeggen hebben. En al kwam de helft van de wereld op straat om te protesteren, nog zou er niets gedaan worden. Al die organisaties die de voorbije jaren geholpen hebben om Gaza opnieuw op te bouwen zien alles nu opnieuw vernield worden om daarna weer opnieuw te beginnen.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:46

Tenzij alle mensen eens hun ogen opendoen. Uiteindelijk zijn die hoge pieten niks zonder de gewone burgers. Zij hebben ons nodig en wij geven hun eigenlijk de macht die ze hebben. Als iedereen eens zou beseffen wat een vuil spel gespeeld word en niemand neemt een geweer op en vormt 1 front zou het snel gedaan zijn. Jammer genoeg zijn er veel mensen op deze planeet die gebrainwasht zijn door religie of haat en denken dat vechten voor een land eervol is en nodig.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#27 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:47

Sorry hoor, maar mogen wij nu even onze eigen landgenoten belangrijker vinden.
En...media?? onze regering is diegene die dit allemaal georganiseerd heeft.
Misschien kennen jullie in België die saamhorigheid niet die wij Nederlanders hebben.

Henny

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:56

Niemand zegt jou wat je wel en niet moet doe hoor Henny. Alleen vind ik en blijkbaar nog anderen dat het gewoon vreemd is dat iedereen in rep en roer is als er mensen sterven uit hun eigen land maar tegelijk weg zappen als het over nog meer slachtoffers gaat in andere landen. Dat is het enige dat ik wil duidelijk maken.

Media en regering is 1 gelinkte groep. Zij beslissen namelijk wat wij te zien krijgen in het nieuws hoor. Toch logisch dat jullie regering dat organiseren, zoals ik al zei, het is zowat hun plicht omdat mensen dat van hun verwachten. En ik zeg ook niet dat het fout is er aandacht aan te besteden of dat dit allemaal niet mag he! Ik wil gewoon zoals al gezegd, duidelijk maken dat slachtoffers overal dit verdienen en niet enkel als ze toevallig jouw nationaliteit droegen.

Bewerkt door Eibhlin, 24 juli 2014 - 12:57.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 24 juli 2014 - 12:57

Waarom is het zo belangrijk om een onderscheid te maken tussen mensen op basis van hun nationaliteit? En dat heeft niet met meer of minder samenhorigheid te maken, eerlijk gezegd. Dat is eerder oogkleppen opzetten en enkel het leed van je eigen volk zien. Ik vind het erg voor elke persoon die op dat vliegtuig zat, of dat nu belgen, nederlanders, britten, enz zijn, moet ik me dan meer verbonden voelen met de 6 belgen die erop zaten? En de anderen zijn dan minder belangrijk, ah ja want het zijn "maar" nederlanders, dat is dichtbij maar toch nog niet dicht genoeg.
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#30 Geplaatst 24 juli 2014 - 13:06

Pfff...dat is niet minder belangrijk, het is duidelijk dat jullie helemaal niet op de hoogte zijn wat hier op dit moment in Nederland gebeurt voor de slachtoffers van de vliegramp (slachtoffers van andermans oorlog) voor alle nationaliteiten !!
Nederland neemt het voortouw omdat deze het meest getroffen is.
Wat wij in NL gisteren gedaan (en nu nog doorgaat) hebben is respect tonen voor de doden en hun nabestaanden.

Henny