Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn Wondermeisje Nikè.......een bijzonder jaar

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 september 2009 - 10:06

Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn Nikè op de wereld kwam.
En alles komt weer boven, alhoewel dit een ervaring is die ik nooit zal kunnen vergeten en ik er nog steeds dagelijks aan denk omdat ik Nikè hier zie dartelen in huis.

Wat was ik blij dat Lola zwanger was! Na meerdere malen proberen was het stiekem toch gelukt. De vader (Apollo) was inmiddels al gecastreerd omdat ik de hoop had opgegeven dat deze combinatie zou lukken. Dus het was een GROTE verassing :dance: dat Lola toch zwanger was.
Tijdens de hele zwangerschap had ik een onbestemd gevoel. Lola doorliep op het oog de zwangerschap heel goed. Al had ze met drie weken dracht een oogontsteking waar ik haar oog voor behandelen moest.
Op dag 63 begon ze wat vocht te vloeien. Dit bleef een paar dagen zo, ik voelde de kittens goed bewegen. Op dag 66 kwam hier wat slijm bij. Ik heb haar laten controleren bij mijn eigen DA in de ochtend. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Als ze er vrijdag nog niet waren zouden we een keizersnede doen.
Thuisgekomen werd mijn gevoel dat er iets niet goed zat steeds sterker en heb ik een andere DA gebeld. Ik voelde de kleintjes ook maar minimaal, het leek af te zwakken.
Deze DA zei dat ik direct moest komen. Daar aan gekomen hebben we een echo gedaan en daarop was te zien dat de kittens het erg moeilijk hadden. Lage hartslag en weinig beweging. Lola had geen ontsluiting dus het zag er niet uit dat ze ze zelf ter wereld kon brengen.

Haar moeder Lola beviel met spoed via een keizersnede op dag 66 en 2 hele kleine muisjes werden geboren. Beide wogen 55 gram!
Het was een bijzonder tweeling. Een wit poesje a la mama en een creme silver met wit katertje a la papa.
Het was een hele spannende tijd!
Lola had geen melk en wilde in eerste instantie niet voor de kittens zorgen. Ze had erg last van haar buik en de narcose.
Flessen dus. Dat ging goed, maar wat was dat eng met die kleine hummeltjes.
Na een dag ontpopte Lola zich als een super moeder en verzorgde ze de kittens.
Flessen moest ik blijven doen, want melk was er niet.
Het was heel moeizaam maar na 2 dagen begonnen de kittens aan te komen, niet veel maar er zat groei in.
Na 6 dagen Ging het niet goed met het kleine ventje. Hij wilde niet echt meer drinken en zijn buik leek boller.
Terug naar de DA. Hij zat verstopt! Klisma gegeven en een spuit vocht en flink masseren. Voeding met sonde moest ik doen.
Mijn lieve vriendin heeft mij daar heel veel mee geholpen. Helaas mocht het niet zo zijn en is het ventje overleden de volgende ochtend.
Wat een verdriet.....:-(

Maar er was nog een kleintje en daar gingen we voor! Inmiddels had zij de groei goed te pakken, maar de zorgen bleven.
Toen Nikè 2 weken was pakte ik haar op en ik voelde dat dit niet goed was. Ze was voor haar doen ook erg weinig aangekomen en ze ademde zwaar.
De volgende dag direct weer naar de DA (na telefonisch overleg).
Ze had een spontane FC gekregen. Volgend de artsen kon haar borstje het gewicht niet aan. Ze kwam namelijk nog niet echt op de pootjes.
Ze is toen een aantal dagen in de kliniek opgenomen geweest samen met haar moeder. Ze kreeg sondevoeding en AB.
Na 2 dagen mocht ze weer naar huis en wilde ze ook weer van de fles.
Alles werd aangepast. Meerdere malen fysiotherapie op een dag en elke 2 uur een voeding.
Ze herstelde wonderbaarlijk goed. Maar er zijn echt momenten waarop ik het niet zag zitten. Ik was stuk, zoveel spanning, emoties en de vermoeidheid begon zijn tol te zetten, MAAR we gingen door!
Ik ben nog steeds verbaasd hoeveel een mens kan in situaties van nood. Ik heb zoveel gehad aan de mensen om mij heen en ook op een ander forum. Het is fijn als je alles kwijt kan en kan delen met anderen.

Na zes weken begon Nikè eindelijk zelf te eten! Yihaw!! :dance: En kon ik wat geruster ademen. Het kwam allemaal wel goed.

Nog met regelmaat denk ik aan Nikè's broertje. Het doet mij nog steeds zeer dat hij het niet heeft mogen halen. En vandaag ben ik ook nog extra emotioneel daarom. Dankbaar dat ik mijn mooie lieve Nikè hier nog steeds bij me heb.

Hieronder wat foto's uit die tijd tot nu.

Een paar uur oud...
Geplaatste afbeelding

4 dagen oud
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Mama Lola, intens gelukkig met haar grut, 6 dgn oud
Geplaatste afbeelding

Het katertje 6 dgn oud
Geplaatste afbeelding

De laatste foto van het ventje :-(
Geplaatste afbeelding

Nike met 1 week oud
Geplaatste afbeelding

Nikè 8 dgn
Geplaatste afbeelding

Nikè 11 dgn
Geplaatste afbeelding

17 dgn. een melksnoetje na de voeding :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Heerlijk slapen op de snugglesafe
Geplaatste afbeelding

3 weken oud, mama ik heb je gevangen :hart:
Geplaatste afbeelding

4 weken oud
Geplaatste afbeelding

5 weken oud
Geplaatste afbeelding

6 weken oud
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

8 weken oud
Geplaatste afbeelding

Nikè met een beker van haar 1e show........
Geplaatste afbeelding

Hier is ze een half jaar oud
Geplaatste afbeelding

Hier is ze 7 mnd oud op een show
Geplaatste afbeelding

En zo ziet ze er nu uit
Geplaatste afbeelding

Sorry voor het hele verhaal en de vele foto's, maar ik ben zo blij met mijn kleine prutteke en zooooooo vreselijk trots op haar :love4:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 september 2009 - 10:11

Hierbij nog een paar filmpjes

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 september 2009 - 10:11

Wat een triestig verhaal sech, je moet je niet excuseren hoor ;)
Je mag er echt trots op zijn, mooie foto's :heart: :love3:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 03 september 2009 - 10:14

Wat een ontroerend verhaal, Marianne! Ik krijg er spontaan tranen van in mijn ogen!
Wat een mooie meid toch he! :heart:
Spijtig van haar broertje, maar ben zeker dat hij nu waakt over jullie!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 september 2009 - 10:20

Dankjewel !
Terwijl ik dit schreef zat (en nog steeds) erg emotioneel!
Haar broertje (Gentle BraveHeart genoemd) Ligt in de tuin begraven. Mijn zoontje had toen zonnebloemen geplukt voor hem en er hangt een vlinder aan de muur waar hij begraven ligt.
Hij heeft een diepe indruk op mij gemaakt en zal hem nooit vergeten!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#6 Geplaatst 03 september 2009 - 10:23

Triestig maar toch ook wel een mooi verhaal, en hele leuke filmpjes :love4:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 03 september 2009 - 10:24

Een heel ontroerend verhaal, en wat ongelooflijk mooi dat ze het dankzij jouw inzet en zorgen heeft mogen halen. t Is een prachtig meisje. :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#8 Geplaatst 03 september 2009 - 10:30

Heel ontroerend!!
Echt heel mooie foto's van een schitterend mooie meid!!! :love3:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#9 Geplaatst 03 september 2009 - 10:31

Wat een bijzonder verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat je er nog steeds emotioneel bij wordt!
Nikè is alleszins een hele mooie meid, die haar naam zeker niet gestolen heeft.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 03 september 2009 - 10:33

wat een ontroerend emotioneel verhaal

mooie filmpjes en fotos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 september 2009 - 10:35

Heel erg ontroerend! Wat een prachtig meisje is ze toch geworden :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#12 Geplaatst 03 september 2009 - 10:48

Een bijzonder verhaal van een héél bijzonder meisje. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Prachtige foto's en filmpjes. :heart: :heart: :heart:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 03 september 2009 - 10:49

quid_faciendum zei:

Wat een bijzonder verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat je er nog steeds emotioneel bij wordt!
Nikè is alleszins een hele mooie meid, die haar naam zeker niet gestolen heeft.
Ik vond de naam ook heel toepasselijk. Officieel heet ze Ghaliya (betekent dierbaar) Nikè (naar de godin van de overwinning)

Moet heel eerlijk zeggen dat ik haar als klein kitten maar een lelijk ding vond (rasstandaard gezien dan hè). Maakten zelfs grapjes over een speciale klasse op de show voor haar) Maar dat maakte allemaal niet uit. Het is een leuk plusje dat ze zo leuk is uitgegroeid, maar ze was toch wel gebleven hoor. Ze is mij veel te dierbaar.

Bewerkt door Havvanur, 03 september 2009 - 10:50.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 03 september 2009 - 10:50

Wat een ontroerend verhaal
Prachtige foto's

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten