Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Lexy en Sienna worden onze kittens

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 augustus 2014 - 20:27

Vervolg van topic "ik word opvanggezin". Lexy en Sienna, onze 2 kittens, die we officieel in opvang hadden van het asiel van Genk, werden vandaag "geknipt", gevaccineerd en gechipt en na de operatie konden we ze officieel adopteren. Het zijn nu dus onze eigen kittens.
Momenteel zijn ze nog heel groggy van de anesthesie, maar dat zal morgen wel beter zijn.
We gaan in ieder geval veel van hen genieten, want het zijn echte schatjes en ... ze kunnen echt niet zonder elkaar. :hug:

Bijgevoegde thumbnails

• TAB-00013.jpeg

Bewerkt door Elma, 05 augustus 2014 - 20:47.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.835 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 05 augustus 2014 - 20:29

Haha, jaja opvangen...
Nog veel plezier met hen :-)
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.749 berichten

#3 Geplaatst 05 augustus 2014 - 20:43

oh, nog een Siennatje!!
Veel geluk met het duootje!!

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 augustus 2014 - 20:50

Bekijk berichtBlackScorpion, op 05 augustus 2014 - 20:29, zei:

Haha, jaja opvangen...
Nog veel plezier met hen :-)

Bedankt. Als Misty wat minder stress heeft van die nieuwe kittens, dan gaan we zeker nog asielkittens opvangen. Dat hebben we al gezegd tegen de verantwoordelijke van het asiel. Ik vind kittens veel te schattig en plezant en we hebben er de plaats voor. Dus binnenkort komen er echte opvangertjes in huis. Maar nu even niet, want eerst moet de rust terug komen. :catsleepy

Bewerkt door Elma, 05 augustus 2014 - 20:51.

Groetjes van Elma

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.737 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 05 augustus 2014 - 20:55

Bij mij zouden er ook veel te veel blijven plakken als ik zou kunnen opvangen. Binnen een jaar ben ik officieel een crazy catlady dan. :d
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#6 Geplaatst 05 augustus 2014 - 21:08

Het zijn echt mooikes en zien er schatjes uit. :love:

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 augustus 2014 - 21:57

Ach, als ik het kon bolwerken, dan zaten hier nog een pak meer dieren. Maar je moet je huis wel aan de kant kunnen houden en al die kattenbakken schoon houden en dat houdt me tegen om een huis vol dieren te nemen. Vogels, katten, honden, paarden, knaagdieren zoals hamsters en konijntjes. :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Groetjes van Elma

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 05 augustus 2014 - 23:02

Hihih, het is algemeen geweten, de eerste opvangertjes zijn blijvertjes. :loveshower:
Is bij al ons opvangmama's zo gegaan ;)
Het zijn mooikes, veel succes ermee.
En nog veel succes met de volgende opvangertjes :flower:

KS2015

tammie
tammie
  • 165 berichten

#9 Geplaatst 06 augustus 2014 - 07:44

ze zijn zeker schattig!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 06 augustus 2014 - 08:22

Proficiat met de nieuwe aanwinsten :d
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 augustus 2014 - 10:57

Moh!  Wat een schatjes! :goofy:   Zo'n lieve 'blijvertjes' :lachen:
Dan zal ik u alvast heel veel succes wensen met de toekomstige opvangertjes!   :duim:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 augustus 2014 - 21:42

Vandaag was Sienna maar stilletjes, na haar operatie van gisteren. Ocharme, ik kende ons adhd kitten niet terug. De hele tijd slapen, praktisch niks gegeten, regelmatig geplaagd door Lexy, die nu precies een hormoonopstoot krijgt, want hij wrijft voor het eerst tegen mijn benen als hij wil eten en hij heeft Sienna 4 keer "gepakt". Dan gaat hij over haar staan en bijt haar in de nek. De da heeft toch zijn balletjes gisteren weggenomen, of heeft ze er een paar bijgestoken ? ;-)
Hopelijk is Sienna morgen terug de oude, want nu ligt ze zelfs rechtstaande te slapen. Precies of die annestesie is nu nog altijd aan het werken. En haar staart steekt ze de hele tijd tussen haar achterpoten. Zo te zien heeft ze toch nog pijn hoor. Arm dutske. Maar ze mag bij Paul op de schoot liggen en dat zint haar wel. :-)

Bekijk berichtVentteke, op 05 augustus 2014 - 23:02, zei:

Hihih, het is algemeen geweten, de eerste opvangertjes zijn blijvertjes. :loveshower:
Is bij al ons opvangmama's zo gegaan ;)
Het zijn mooikes, veel succes ermee.
En nog veel succes met de volgende opvangertjes :flower:

Dat was eigenlijk opgezet spel. Opvangmama worden om dan te zien of de kittens wel samen met Misty konden leven. Want Misty is een heel asociale, oude kattin, die haar hele leven geplaagd is door haar zoon, Juno, die veel groter was en wist dat Misty doof was. Hij deed niet liever dan haar van achter te bespringen, zodat zij zich verrot schrok. Toen hij stierf kon zij alleen maar eens blazen naar zijn lijkje. Voor de rest interesseerde het haar niet meer.
Dus wisten we niet hoe ze zou reageren op 2 kleine kittens. Maar het valt nog mee, al bij al. Ze komen toch al in de buurt van elkaar. :-)
Had het nu echt niet gegaan, dan waren de kittens hier in opvang en konden ze nu terug naar het asiel. Gelukkig kunnen ze nu blijven en volgen er binnenkort of volgend jaar nog opvangertjes. Ons huis is groot genoeg om die allemaal te huisvesten en wij zijn met pensioen en hebben er tijd voor (al zeggen ze dat gepensioneerden geen tind hebben, wij maken er tijd voor).

Bewerkt door Elma, 06 augustus 2014 - 21:44.

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.749 berichten

#13 Geplaatst 06 augustus 2014 - 22:20

Bekijk berichtElma, op 06 augustus 2014 - 21:42, zei:

Vandaag was Sienna maar stilletjes, na haar operatie van gisteren. Ocharme, ik kende ons adhd kitten niet terug. De hele tijd slapen, praktisch niks gegeten, regelmatig geplaagd door Lexy, die nu precies een hormoonopstoot krijgt, want hij wrijft voor het eerst tegen mijn benen als hij wil eten en hij heeft Sienna 4 keer "gepakt". Dan gaat hij over haar staan en bijt haar in de nek. De da heeft toch zijn balletjes gisteren weggenomen, of heeft ze er een paar bijgestoken ? ;-)
Hopelijk is Sienna morgen terug de oude, want nu ligt ze zelfs rechtstaande te slapen. Precies of die annestesie is nu nog altijd aan het werken. En haar staart steekt ze de hele tijd tussen haar achterpoten. Zo te zien heeft ze toch nog pijn hoor. Arm dutske. Maar ze mag bij Paul op de schoot liggen en dat zint haar wel. :-)

Dat was eigenlijk opgezet spel. Opvangmama worden om dan te zien of de kittens wel samen met Misty konden leven. Want Misty is een heel asociale, oude kattin, die haar hele leven geplaagd is door haar zoon, Juno, die veel groter was en wist dat Misty doof was. Hij deed niet liever dan haar van achter te bespringen, zodat zij zich verrot schrok. Toen hij stierf kon zij alleen maar eens blazen naar zijn lijkje. Voor de rest interesseerde het haar niet meer.
Dus wisten we niet hoe ze zou reageren op 2 kleine kittens. Maar het valt nog mee, al bij al. Ze komen toch al in de buurt van elkaar. :-)
Had het nu echt niet gegaan, dan waren de kittens hier in opvang en konden ze nu terug naar het asiel. Gelukkig kunnen ze nu blijven en volgen er binnenkort of volgend jaar nog opvangertjes. Ons huis is groot genoeg om die allemaal te huisvesten en wij zijn met pensioen en hebben er tijd voor (al zeggen ze dat gepensioneerden geen tind hebben, wij maken er tijd voor).

Er wordt nochtans gezegd dat kittens er geen last van hebben.

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 07 augustus 2014 - 08:41

Lexy heeft alleen geslapen van de narcose en een paar uur nadien stond hij al weer vrolijk rond te huppelen. Maar Sienna hebben ze niet alleen haar eierstokken weggenomen, maar ook haar ADHD, want ze slaapt vandaag nog veel meer dan anders? We hebben de indruk dat ze de ADHD van Sienna, bij Lexy ingeplant hebben. :catwalk2 :catwalk
Groetjes van Elma

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 07 augustus 2014 - 09:16

Ik zou zeker eens bellen naar de DA want volgens hetgeen ik hier al op het forum gelezen heb zijn de meeste kittens enkele uren na de sterilisatie alweer springlevend. Het is nu al 2 dagen na de operatie, dan zou ze toch weer actiever moeten zijn.
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans