Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Lexy en Sienna worden onze kittens

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 07 augustus 2014 - 20:56

Ik kan voorlopig nog beroep doen op de ervaringsdeskundigen van het asiel. Die heb ik net een mailtje gestuurd. Als het morgen nog niet beter gaat, bel ik de DA die haar geopereerd heeft. Vandaag heeft Sienna haar kip overgegeven en ze liep de ganse dag op haar tenen met de staar tussen de achterpoten. Deze avond rilde ze ook wat, na het overgeven. Dus kreeg ze een kleine fleece op haar gelegd. Ze sliep heel veel vandaag, niet veel eten en dat nog terug uitgespuwd, maar ze heeft wel geplast. Ik ben er toch niet 100% gerust in. We houden haar in het oog en zeker bij Paul is ze in goede handen. Die vertroeteld haar.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#17 Geplaatst 08 augustus 2014 - 22:33

Hoe is het nu met de kleine Sienna?

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 09 augustus 2014 - 21:54

Heel goed. Ze is volledig herstelt. Het was blijkbaar alleen die dag na de operatie dat ze zich echt ellendig voelde. Nu is het weer onze oude getrouwe ADHD kitten, die rollebolt met Lexy. :cat
Fijn dat je het even vroeg, Lilymaya. Dat doet deugt.

Ze zijn vandaag ook voor het eerst allebei gelijk buiten geweest. Ieder aan zijn eigen harnasje met riempje. Het is zo'n grote tuin, dus gingen ze allebei met een beetje schrik wandelen. Maar vandaag waren mijn man en ik gelijk buiten, met elk een kitten aan de leiband. Toen ging het al veel beter. Er werd niet meer zo ter plaatse gesnuffeld aan alles en nog wat, maar vooral Sienna begon al eens ergens naartoe te lopen. En Lexy volgde haar. Zo kennen we ze weer, die 2 doldwaze kittens.

Ook 's nachts, als we gaan slapen, slapen zij in een aparte kamer. Op die muur zijn wat krassen. Elke avond zitten ze dan naar die krassen te vangen, alsof het vliegen zijn. Ze zijn het nu al zo gewoon dat ze in die kamer slapen, dat ik nu alleen nog moet zeggen, "slapenstijd" of ze vliegen al naar boven, negeren de grote ruimte (rommelzaal) waar die dikke oude poes ligt en stuiven gelijk de "katten-slaapkamer" in. Daar spelen ze nog even tot het licht uit gaat. Dan gaan ze tegen elkaar liggen en vallen in slaap tot de volgende morgen. En 's morgens draven ze de trap af op weg naar hun lekker bakje droge brokken. Ze eten altijd uit hetzelfde bakje, maar 's morgens moeten ze ieder hun eigen bakje hebben, want dan hebben ze reuzehonger. En als ze in de dag vinden dat ze eten moeten krijgen (nat voer) dan beginnen ze nu al allebei tegen onze benen op te wrijven. Goddelijk, hoe de ene van de andere leert. :jump:

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#19 Geplaatst 09 augustus 2014 - 21:59

Blij te lezen dat het beter gaat met je lieverdje hoor!!
Ze zijn toch ook nog zo klein!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 09 augustus 2014 - 22:05

Klein ??? Ik vind dat ze al veel te groot aan het worden zijn. Ze zijn al het dubbele in lengte, van toen we ze gekregen hebben op 19 juni. :-(
Toen vulden ze de helft van dan hangmat, nu beslaan ze de ganse hangmat al. We zien ze dagelijks groter worden. Lexy heeft ook al die echte air van een kater, als hij door het huis wandelt. Sienna daarentegen blijft het slanke madammetje, die op haar lijn let.

Bijgevoegde thumbnails

• TAB-00004.jpeg

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#21 Geplaatst 09 augustus 2014 - 22:09

Zoo schattig!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 10 augustus 2014 - 21:19

Ja, schattig zijn ze wel. Vandaag hebben ze een nieuwe speelplaats ontdekt. We hebben boven in de "hobbyruimte/stapelplaats" de oude zetels staan. Die hadden we nu rond een tapijt gezet. Dat hebben ze direct gezien. Niks leukers dan van zetel tot zetel springen en pakkertje spelen met elkaar. Maar als het tijd is om terug naar beneden te gaan, dan neem ik gewoon de centuur van een oude kamerjas en die laat ik over de grond slepen, terwijl ik naar beneden ga. Gegarandeerd dat ze me volgen. Ook al kennen ze het woordje "kom" al heel goed. Maar als ik "kip kip kip" roep, dan staan ze in 1,2,3 naast me. :catrollover

Bewerkt door Elma, 10 augustus 2014 - 21:20.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 15 augustus 2014 - 20:47

Zijn ze zo niet om op te eten ??

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#24 Geplaatst 16 augustus 2014 - 10:48

Ja, écht wel!! :love:

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 16 augustus 2014 - 17:16

Oh wat een schattige foto :love:  mooie katjes beide :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 16 augustus 2014 - 20:07

Als je ze zo liefdevol tegen elkaar ziet slapen, met een pootje over de andere heen, dan geloof je toch niet dat die twee een kwartier later met elkaar speels liggen te vechten, met regelmatig een pijnlijke mieeep ertussen. Zelfs Misty, onze dove oude kattin, kijkt vanaf haar troon hoe die twee aan het vechten zijn.
Misty heeft nu eindelijk begrepen dat ze gerust in dezelfde ruimte een dutje kan doen, als die twee, zonder gestoord te worden. Ze moeten wel nog steeds een meter afstand houden, anders blaast Misty terug. Maar de kittens hebben respecteert voor die oude kattin, alleen zou Sienna toch zo graag eens uitgebreid en ongestoord eens aan Misty willen ruiken. Maar dat mag voor het moment nog niet van Misty.
Met Flippy zijn de kittens ook al goede maatjes geworden, mits ze de nodige afstand respecteren en niet de kaaskorstjes eten die van Flippy zijn. Zie foto onderaan.

Bekijk berichtNashota, op 16 augustus 2014 - 17:16, zei:

Oh wat een schattige foto :love:  mooie katjes beide :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Ja, en ze weten het zelf ook hoor, dat ze mooi zijn. Vooral Lexy, het ros katertje, kan zo echt parmantig paraderen, als je naar hem kijkt. Zo met de staart omhoog, een beetje met de heupen wiegen en je aankijken met een blik van "heb je mij gezien ?"

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Bewerkt door Elma, 16 augustus 2014 - 20:08.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 20 augustus 2014 - 21:33

Ik heb eens ergens gelezen dat katten eigenlijk niet zo zot zijn van vis. Maar Juno, onze overleden kater, was er zot van. Als ik vis ontdooide, moest hij absoluut het ontdooiïngswater hebben. Nu heb ik opnieuw dat water aangeboden aan Lexy en Sienna, met een paar stukjes rauwe roodbaars erbij. Sienna is er zot van en Lexy vindt het water heel lekker, maar verkiest toch de Gourmet gold die ze 's avonds krijgen.
Hoe zit het nu? Lusten katten vis ? Is rauwe vis wel goed voor hen ? Wie kan me hier een antwoord op geven ?

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#28 Geplaatst 20 augustus 2014 - 21:45

Bekijk berichtElma, op 20 augustus 2014 - 21:33, zei:

Ik heb eens ergens gelezen dat katten eigenlijk niet zo zot zijn van vis. Maar Juno, onze overleden kater, was er zot van. Als ik vis ontdooide, moest hij absoluut het ontdooiïngswater hebben. Nu heb ik opnieuw dat water aangeboden aan Lexy en Sienna, met een paar stukjes rauwe roodbaars erbij. Sienna is er zot van en Lexy vindt het water heel lekker, maar verkiest toch de Gourmet gold die ze 's avonds krijgen.
Hoe zit het nu? Lusten katten vis ? Is rauwe vis wel goed voor hen ? Wie kan me hier een antwoord op geven ?

mijn katten krijgenregelmatig een stukje rauwe wilde zalm, van uit de diepvries bij Delhaize, ze vinden het heerlijk, en kan absoluut geen kwaad!

Sommige vissoorten zijn best eerst diepgevroren geweest alvorens aan de kat te geven, vb zalm!

Soms  krijgen ze ook sardientjes uit blik, heb onlangs verse sardientjes gekocht, maar ik heb ze nog niet gegeven,  zitten nu in de diepvries.

Rauwe makreel wordt ook vaak gegeven.
Oh ja, roodbaars mag zeker hoor. Laat ze maar genieten.
En rauw vlees is ook heel goed voor hen.

Bewerkt door lilymaya, 20 augustus 2014 - 21:53.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 21 augustus 2014 - 16:14

Ik vries altijd de vis in. Ik heb een hele grote lade in mijn diepvrieskast vol met vis, omdat ik zelf 2x per week vis eet.
Fijn dat het geen kwaad kan, want ze lusten het allebei, die vis. Rauw vlees lustte Juno ook. Die was er verzot op. Niet meer te houden als ik vlees uit de diepvries haalde voor filet americain. Maar de kittens durf ik het momenteel nog niet te geven. Eerst moeten ze wat ouder zijn, dan mogen ze ervan proeven. Ik heb schrik dat ze anders wormpjes krijgen.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 21 augustus 2014 - 16:22

Vandaag zijn ze nog eens in de tuin geweest, met een harnasje aan. Ze beginnen er al aan te wennen en ze beginnen hun weg al te kennen en dat ze niet door de haag mogen gaan. Iedere eigenaar zal dit wel zeggen, maar ik vind dat het twee erg slimme katjes zijn die rap van aannemen zijn. Een paar keer een snokje geven als ze onder de haag willen gaan en ze snappen het.

Ook 's avonds is het hier grappig. Ze slapen nog altijd in hun eigen kamertje, de vroegere logeerkamer, die ingericht is voor hen. Als ik nu 's avonds laat zeg "slaap" dan sprinten ze naar de kattenbak in de gang (ze hebben ook een kattenbak op hun kamer) doen een plasje en een drolletje en spurten dan door naar hun kamer. Daar spelen ze nog tot ik het licht uitdoe.

Groetjes van Elma