Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Lexy en Sienna worden onze kittens

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 21 augustus 2014 - 17:17

Ooooch Elma, wat super te lezen dat Lexy en Sienna "blijvertjes" zijn geworden :loveshower: :loveshower:

Ik heb hun verhaaltje gevolgd in je vorig topic...maar als ik niet zoveel tijd heb, ben ik vooral een "lezer" en dan reageer ik minder ;)

Maar vind dit echt fantastisch nieuws :love: Niet alleen voor deze 2 lieverdjes, maar ook voor jullie :hug:

Heel fijn te lezen dat nu alles terug in orde is na de operatie :heart: En zo te lezen verloopt alles prima bij jullie :jump:

Geniet ten volle van jullie 2 nieuwe schatjes :love:

Bewerkt door Mauro, 21 augustus 2014 - 17:17.

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 21 augustus 2014 - 21:31

Ja, hier gaat alles goed met de katjes en zoals je op de foto in het topic, "Wist je dat", kan zien, verdraagt Misty hen nu ook, tot op zekere hoogte, natuurlijk. Maar ze mogen toch al heel dicht bij haar komen. Toen ik vandaag nog eens met Lexy en Sienna in de tuin ging wandelen, kwam Misty ons zelfs achterna en hield ze mee een oogje in het zeil, dat die duvelkes niet van het terrein af gingen.
Alleen als ze hun dagelijks robbertje vechten/spelen, dan gaat Misty wat meer naar achteren.
Ik denk wel dat ik weet waarom ze de kittens meer duld. Nu kan ze elke dag eens wat van hun eten snoepen. Ze staat normaal op een dieet voor haar nieren (prescription K/D), maar dat is ze toch wel wat moe gegeten. Dus nu eet ze ook een beetje mee van het kitteneten. Ik weet dat het niet zo goed voor haar is, maar ach, het is een oude dame die een eentonig dieet moe gegeten is. Ik gun haar dus dat pleziertje. Ze krijgt trouwens toch pilletjes.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 22 augustus 2014 - 00:01

Zo schattig hoe die twee samen genieten van elkaars aanwezigheid :love3:
De onze hangen ook erg aan mekaar en als ze spelen "schreeuwt" ons Moon soms ook wel.
Omdat Miloh ouder is en vooral groter & sterker paniekeer ik wel eens, dan kom ik tussen beiden uit angst dat Moon gekwetst zou worden. Maar ook al laat Miloh haar dan met rust duurt het geen minuut voordat ze hem terug gaat uitdagen :o

Rauwe vis krijgen ze hier ook sporadisch, ook wilde zalm uit blik valt goed in de smaak.

Fijn dat Sienna helemaal bekomen is van haar ingreep. Moet pijnlijk zijn als ze kort na zo'n operatie overgeven.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 augustus 2014 - 00:02.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#34 Geplaatst 22 augustus 2014 - 01:02

Bekijk berichtElma, op 21 augustus 2014 - 16:14, zei:

Ik vries altijd de vis in. Ik heb een hele grote lade in mijn diepvrieskast vol met vis, omdat ik zelf 2x per week vis eet.
Fijn dat het geen kwaad kan, want ze lusten het allebei, die vis. Rauw vlees lustte Juno ook. Die was er verzot op. Niet meer te houden als ik vlees uit de diepvries haalde voor filet americain. Maar de kittens durf ik het momenteel nog niet te geven. Eerst moeten ze wat ouder zijn, dan mogen ze ervan proeven. Ik heb schrik dat ze anders wormpjes krijgen.

ach, dat is zo een verkeerd gedacht, dat veel mensen denken,  ze krijgen daar absoluut geen wormen van!
Mijn katten hebben het ook als kiiten gegeten, beste wat er is voor katten! Hoe vroeger je begint hoe beter.

Bewerkt door lilymaya, 22 augustus 2014 - 01:03.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 23 augustus 2014 - 17:11

Mijn 2 schatjes zijn ook altijd samen geweest en toen ze me vertelde dat ze altijd samen waren (zus en broer) en ze hen ook het liefst
samen zouden willen plaatsen heb ik ook niet getwijfeld.
Nu zijn ze bijna 4 jaar en nog slapen ze samen met de poten overéén.
Soms is het ook ruzie maar nooit lang :jump:
Ze eten hier ook al meer dan 3 jaar rauw voer en hebben nog nooit wormen gehad.
Vlees dat ingevroren is en je hen dan geeft is zeer betrouwbaar aangezien je het diepgevroren hebt!!!

Geplaatste afbeelding

Cleo&Garfield
Cleo&Garfield
  • 470 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 23 augustus 2014 - 17:23

Veel plezier met de schatjes! :)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 23 augustus 2014 - 21:39

Bekijk berichtlilymaya, op 22 augustus 2014 - 01:02, zei:

ach, dat is zo een verkeerd gedacht, dat veel mensen denken,  ze krijgen daar absoluut geen wormen van!
Mijn katten hebben het ook als kiiten gegeten, beste wat er is voor katten! Hoe vroeger je begint hoe beter.

Ik heb ze gisteren het ontdooiwater van biefsteak gegeven en ... ze moesten het geen van allen hebben. Verwende katten. :eat

Bekijk berichtROSETTA, op 23 augustus 2014 - 17:11, zei:

Vlees dat ingevroren is en je hen dan geeft is zeer betrouwbaar aangezien je het diepgevroren hebt!!!
Ja dat dacht ik ook, maar ik was niet heel zeker. Bedankt, nu voel ik me weer geruster.
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 23 augustus 2014 - 21:46

De kittens kennen nu ook Nederlands. :catyawn
Ze kennen de betekenins van "slaap" dan gaan ze naar boven en gaan daar in hun kamer in hun nestje liggen.
"AF" dan weten ze dat ze van de tafel of kast moeten afspringen. Het enige probleem is dat ze verzot zijn op de stoffen bloemen in een vaas, die op de tafel staat. Ze willen daar altijd mee spelen, maar ik heb schrik dat ze die vaas aan diggelen slaan, want als ze "per ongeluk" op de tafel zitten, zijn ze wel heel uitgelaten.
"Neen" dan stoppen ze meestal :cat direct met wat ze bezig waren. Naar de garage lopen bvb. of over het fornuis lopen of zoiets.
"Kip" dan spurten ze naar hun etensbakje om te eten.
"Onderaf" dan gaan ze met de trap naar beneden, zodat ze daar verder kunnen spelen en misty wat rust heeft in haar territorium. Het probleem is dat Misty oud en doof is en lexy absoluut met haar vriendschap wil sluiten. Hij kroelt zo lief, als hij bij Misty komt, maar Misty hoort dat natuurlijk niet en soms blaast ze dan omdat ze hem niet begrijpt. En Sienna, die zou nog altijd eens goed aan Misty willen ruiken om te weten te komen wat voor een "vreemde" kattin Misty is, maar ja, dat laat Misty nog niet toe. Toch altijd 10 cm afstand houden van onze koningin. :louche:

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#39 Geplaatst 23 augustus 2014 - 22:54

Bekijk berichtROSETTA, op 23 augustus 2014 - 17:11, zei:

Mijn 2 schatjes zijn ook altijd samen geweest en toen ze me vertelde dat ze altijd samen waren (zus en broer) en ze hen ook het liefst
samen zouden willen plaatsen heb ik ook niet getwijfeld.
Nu zijn ze bijna 4 jaar en nog slapen ze samen met de poten overéén.
Soms is het ook ruzie maar nooit lang :jump:
Ze eten hier ook al meer dan 3 jaar rauw voer en hebben nog nooit wormen gehad.

Ik geef ook vlees dat niet ingevroren is geweest, stoofvlees, kalkoen enz, vinden ze nog lekkerder eigenlijk.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 24 augustus 2014 - 15:22

Ja het zal inderdaad lekkerder zijn  maar volgens mijn da moet je het vlees eerst
diepgevroren hebben vooral je het hen te eten geeft dan
heb je zeker geen kans op iets slechts in het vlees .
Vroeger gaf ik juist na het malen ze beide wat gemalen vlees zonder in te vriezen maar nu dus  niet meer.

Geplaatste afbeelding

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 24 augustus 2014 - 15:39

Bekijk berichtElma, op 23 augustus 2014 - 21:46, zei:

De kittens kennen nu ook Nederlands. :catyawn
Ze kennen de betekenins van "slaap" dan gaan ze naar boven en gaan daar in hun kamer in hun nestje liggen.
"AF" dan weten ze dat ze van de tafel of kast moeten afspringen. Het enige probleem is dat ze verzot zijn op de stoffen bloemen in een vaas, die op de tafel staat. Ze willen daar altijd mee spelen, maar ik heb schrik dat ze die vaas aan diggelen slaan, want als ze "per ongeluk" op de tafel zitten, zijn ze wel heel uitgelaten.
"Neen" dan stoppen ze meestal :cat direct met wat ze bezig waren. Naar de garage lopen bvb. of over het fornuis lopen of zoiets.
"Kip" dan spurten ze naar hun etensbakje om te eten.
"Onderaf" dan gaan ze met de trap naar beneden, zodat ze daar verder kunnen spelen en misty wat rust heeft in haar territorium. Het probleem is dat Misty oud en doof is en lexy absoluut met haar vriendschap wil sluiten. Hij kroelt zo lief, als hij bij Misty komt, maar Misty hoort dat natuurlijk niet en soms blaast ze dan omdat ze hem niet begrijpt. En Sienna, die zou nog altijd eens goed aan Misty willen ruiken om te weten te komen wat voor een "vreemde" kattin Misty is, maar ja, dat laat Misty nog niet toe. Toch altijd 10 cm afstand houden van onze koningin. :louche:

Pas op met het fornuis
Ik had vroeger zo een vuur met knoppen opzij en als je er tegen duwde waren die aan.
Xeon heeft zo terwijl hij erop lag de vuur aangezet en gelukkig kwam mijn man juist binnen en rook hij iets en ja Xeon lag op het vuur dat hij zelf aangezet had.
Toen heb ik altijd een bakje over de knoppen moeten zetten zodat hij er niet meer aan kon en nu heb ik ondertussen gelukkig een nieuwe vuur die je kan vergrendelen!

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 24 augustus 2014 - 15:56

Nog een late maar dikke proficiat met je lieverdjes!
Ze zijn prachtig. :love4: :love4:

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 24 augustus 2014 - 21:04

Bekijk berichtROSETTA, op 24 augustus 2014 - 15:39, zei:

Pas op met het fornuis
Ik had vroeger zo een vuur met knoppen opzij en als je er tegen duwde waren die aan.
Xeon heeft zo terwijl hij erop lag de vuur aangezet en gelukkig kwam mijn man juist binnen en rook hij iets en ja Xeon lag op het vuur dat hij zelf aangezet had.
Toen heb ik altijd een bakje over de knoppen moeten zetten zodat hij er niet meer aan kon en nu heb ik ondertussen gelukkig een nieuwe vuur die je kan vergrendelen!

Bij mij staat er een beveiliging op. Ze moeten eerst een knop aanraken en dan nog eentje, eer ze warmte kunnen krijgen. En dan wordt de "plaat" eerst rood en dan pas warm. En als ze de eerste knop aanraken, dan piept het fornuis en dan schrikken ze en zijn ze weg. :-)

Bewerkt door Elma, 24 augustus 2014 - 21:04.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 24 augustus 2014 - 21:10

Bekijk berichtkiki, op 24 augustus 2014 - 15:56, zei:

Nog een late maar dikke proficiat met je lieverdjes!
Ze zijn prachtig. :love4: :love4:

Bedankt. :-) ze zijn inderdaad prachtig, maar het worden echte schavuiten. En ze weten al heel goed wat ze wel en niet mogen. En als ik op hen kijf, dan zijn ze zo rap weg, precies kleine ratjes. Nu zitten ze weer boven, alhoewel ik liever heb dat ze bij ons zitten. Maar boven hebben we een zaaltje en daar kunnen ze goed ravotten en over en onder de oude zetels lopen of onder de plaid kruipen en zo met elkaar spelen. Sienna wilde vandaag Flippy, onze valkparkiet, aanvallen. Gelukkig stond er een raam tussen. Ze durfde wel niet naar de andere kant van het raam gaan, want daar zat ik. ;-)
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 30 augustus 2014 - 19:26

Vandaag is me opgevallen hoe groot ze eigenlijk al zijn geworden. Wat gaat dat toch snel eigenlijk. Nog een paar weken en Lexy is al zo groot als Misty, onze oude kattin.
De tolerantie tussen Misty en de kittens is ook aan het beteren. Nu kunnen ze toch al langs elkaar doorlopen, zonder dat er door Misty geblazen wordt. Spijtig eigenlijk dat Misty doof is, want Lexy gooit echt al zijn charmes in de weegschaal om haar voor zich te winnen. Zo kroelt hij telkens als hij haar benadert. Maar ja, poes is doof, dus hoort poes dat niet. Spijtig, het zou de vriendschap waarschijnlijk een stuk vooruit helpen.
Maar Misty is wel toleranter geworden, sinds ze van het kitten eten kan pikken. Ze mag het niet van ons, maar als ze de kans krijgt, probeert ze toch van het kittenvoer te eten. En haar dat afleren lukt echt niet. Misty is een koppige kattin, die echt altijd haar goesting wilt doordrijven.
Van de andere kant eten de kittens dan ook wel eens van haar voer. Dat is Prescription KD. Nu vraag ik me wel af of dat geen kwaad kan dat ze daar elke dag een paar brokjes van eten. Ze vinden het eten blijkbaar lekkerder dan dat Misty het zelf vindt. Zot toch dat ze absoluut mekaars eten willen eten.
Deze week heeft Misty ook territoriumgedrag vertoont. Ze plaste op het karpet in de hall. Wij dat uitgewassen, maar toch deed ze het nog eens. Stinken dat dat deed. Dus een tip gebruikt van een vriend. 2/3 azijn en 1/3 water mengen en dat op de plas spuiten, na goed uitgewassen te hebben. Lijkt voorlopig te werken.
Die vriend zei dat katte niet van de geur van azijn houden. Dus die mengeling ook eens op de stoffen bloemen gespoten, die op de tafel staan en waar de kittens altijd mee willen spelen. En ja, sindsdien blijft de vaas rechtstaan en bijten ze niet meer op de plastiek blaadjes van de bloemen. Weer wat bijgeleerd dus. :cat

Groetjes van Elma