Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Lexy en Sienna worden onze kittens

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 31 augustus 2014 - 22:20

Vandaag nog wat foto's gemaakt van de twee, dan zien jullie hopelijk hoe groot ze al zijn. Zie hieronder.
Lexy had gisteren contact gehad met de hete plaat van het fornuis. Niks ergs, alleen de haren van één poot een beetje verbrand. Maar hij heeft het blijkbaar toch gevoeld, want vandaag vermijdde hij het fornuis als verduveld. Die zal niet meer over het fornuis lopen.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#47 Geplaatst 31 augustus 2014 - 22:29

Ocharme, maar hij zal het nu wel weten en het niet meer doen.

Amai, wat zijn ze al groot geworden ondertussen

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 31 augustus 2014 - 23:52

Wta zijn ze gegroeid! Maar zo mooi! :loveshower:

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 01 september 2014 - 20:32

Ik zie ze gewoon groeien. IK geef nochtans geen groeihormonen. :goofy: Als je die onderste fot bekijkt, dan kan je ze vergelijken met Misty (3,5 kilo) van 14 jaar. Straks is Lexy groter dan Misty. Je ziet trouwens aan zijn poten dat het een grote kater zal worden. Sienna is eerder van het kleinere type, zoals Misty. Gelukkig is Lexy een echte knuffelbeer. Het zou hier niet te doen zijn als hij het machotype zou zijn. Ze zijn ook duidelijk al rustiger geworden. In het begin krosten ze de hele voormiddag door het huis, zonder pauze. Nu slapen ze al de helft van de voormiddag. :catattackball

Bewerkt door Elma, 01 september 2014 - 20:33.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 04 september 2014 - 21:12

Vandaag zijn ze beiden, na heel wat proefwandelingetjes in de tuin, onder begeleiding, buiten in de tuin op onderzoek geweest, zonder leibandje. Lexy beloofd een echte buitenkat te worden. Van het moment dat iemand van ons buiten bezig is, staat hij te springen om ook buiten te gaan. Hij kruipt zelfs tegen het vliegenraam op en jankt dan. :-(
En als het raam in de slaapkamer open staat (met vliegenraam), dan zit hij daar op de vensterplaat naar buiten te kijken.
Wat me opvalt is dat, ondanks dat ze niet echt bevriend is met de kittens, Misty toch telkens mee naar buiten gaat en de kittens in het oog houdt. Is dat nu uit bezorgdheid voor de kittens of omdat ze haar territorium bewaakt ? Ze heeft namelijk haar hele leven al waakhond gespeeld over onze tuin. Vannacht bleef ze de hele nacht aan het raam van de veranda liggen en naar buiten staren.
Toch nog veel wat ik niet kan volgen in het "verstand" en denkpatroon van die poezelkes. :-(

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 05 september 2014 - 21:23

Hier wat foto's van hun dagelijkse tuin uitstapje.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Groetjes van Elma

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#52 Geplaatst 05 september 2014 - 21:29

Lijkt wel spannend hé.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 06 september 2014 - 20:10

Heel spannend. Elke avond mogen ze nu vrij rondlopen in de tuin, met hun harnasje aan. Vandaag werden ze zo uitgelaten, dat ze rond de vijver begonnen te crossen. We vroegen ons af wie het eerst gewassen zou moeten worden. We denken Lexy, de rosse, want die liep echt langs de rand van de vijver te crossen. Zo echt op het randje van die keien. Als hij zich niet goed kan houden plonst hij er gegarandeerd in en zal hij zijn eerste badje in ontvangst mogen nemen. De shampoo staat al klaar. ;-)
Sienna is iets voorzichtiger, maar als ze naar elkaar toelopen, springen ze toch al een dikke halve meter hoog. Grappig, die twee. En Misty, de oude poes, die moet zogezegd niks van de kittens weten, maar ze gaat toch telkens mee naar buiten om die twee te bewaken. Misty heeft iets meer affiniteit met Sienna, dan met Lexy. Vandaag snuffelden ze zelfs al aan elkaars neus. :-) Maar toen Sienna nadien een schijnaanval deed naar Misty, kreeg ze toch een klauw met geblaas als antwoord. Och ze zullen wel aan elkaar wennen, maar we moeten veel geduld hebben.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 07 september 2014 - 21:19

En vandaag hebben we ze "het vertrouwen gegeven" om vrij rond te lopen. Wel nog met een oogje in het zeil. Maar ze konden vrij in en uit lopen. Sienna (kattin) heeft duidelijk niet zoveel zin om uitgebreidt in de tuin te spelen. Die zit liever binnen. Maar Lexy zou de hele dag buiten willen liggen snuffelen aan alles. Hij was vandaag voor de eerste keer alleen tot aan het kippenkot gegaan. Die 2 kippen boezemen hem toch nog veel ontzag in. Hij stond zo'n 3 meter van het kot af, toen plots 1 kip aan de afrastering zich eens goed uitschudde. Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Oei, dat was teveel voor zijn zenuwen. Hij spurtte zo snel als hij kon, lang de haag terug naar het huis, maakte daar gelukkig op tijd zijn bocht en bleef voor het huis staan, helemaal verdwaast over wat hem overkomen was. :scared: Maar even later was hij toch weer rond de vijver aan het springen. Elke dag moet hij eens voelen of hij nog niet over het water kan lopen. Maar dat oppervlak is toch zo nat. :miauw:
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 08 september 2014 - 21:47

Ja, vandaag heeft Sienna ook geleerd dat je best niet over een warm fornuis loopt. Ze is er zelfs 2 keer over gelopen, maar gelukkig niks verbrand. Lexy blijft nog altijd weg van het fornuis. Die had zijn lesje blijkbaar goed geleerd. Gisteren zag ik toch dat er wat vel van zijn pootje afgebladderd is. Gelukkig geen wonde. Maar blijkbaar toch goed verbrand. Nochtans pijn had hij niet, want dat hebben we gecheckt. De sukkel. :cop:
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 26 september 2014 - 14:56

Voilá, ze zijn getraind om alleen buiten te gaan en ze doen het heel goed. Ze blijven op het terrein, vallen (voorlopig toch) nog niet in de vijver, maar onderzoeken die rand wel dagelijks uitgebreidt. Sienna ligt graag onder de haag, maar ze gaat niet verder. En als er een ongewoon geluid is, schieten ze beiden langs de verandadeur terug binnen.
Als we ze roepen komen ze ook rennend naar binnen.  :eDance:
Ze hebben nu beiden een halsbandje met ons telefoonnummer op. Je weet maar nooit. Voorkomen is beter dan genezen, alhoewel ze beiden gechipt zijn. En Misty, die houdt een oogje in het zeil, vanop het brugje over de vijver.
Juist de kittens terug binnen geroepen, want als we weg gaan, moeten ze voorlopig nog binnen blijven. Lexy vond dat niet plezant. Hij jankte hartverscheurend en krabte aan het kattenluikje om buiten te kunnen.  :miauw:  Maar dat luikje staat nu zo dat je alleen binnen kunt (voor Misty die nog altijd op het brugje zit en de tuin bewaakt). Uiteindelijk heeft hij dan toch ingezien dat hij niet meer buiten mag. Nu ligt hij tegen Sienna aan en likt haar kopje proper.  :catangel
Toch lieve katjes hé. :loveshower:

Bewerkt door Elma, 26 september 2014 - 15:00.

Groetjes van Elma

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 26 september 2014 - 17:36

Super te lezen dat alles zo goed gaat met je lieverdjes !! :loveshower:

En...alles verder ok met het pootje van Sienna ? :pray:

Heb ook altijd schrik dat er hier ooit ééntje over het fornuis zal lopen... :trance: Ik blijf altijd in de buurt...maar ze kunnen soms zo vlug zijn... ;)

Geniet verder van je 3 schatjes :love:
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 26 september 2014 - 20:58

Ja, Mauro, met Sienna haar pootje was er niks aan de hand. Ze heeft de warmte wel gevoeld (ze sprong omhoog in haar rugje), maar zich toch blijkbaar niet verbrand. Ze kwam er dus beter van af dan Lexy, die de dag nadien wat pruilerig en stilletjes was. Enkele dagen later is er een korstje afgevallen van 2 kussentjes. Dus blijkbaar toch wat dieper verbrandt. Maar ze zijn het weeral vergeten, want ze lopen weeral over het fornuis, alsof er nooit iets gebeurt is. Ik let nu wel goed op en als ik een pan op het vuur zet en er zit er eentje klaar om over het vuur te lopen, dan zeg ik "pas op" en dat verstaan ze blijkbaar, want dan doen ze rechtsomkeer. Ze kennen nu al heel goed al mijn "commando's". Ik let wel goed op de toon die ik op het woord zet. Maar volgende woorden kennen ze, en ze reageren er ook gepast op: kom (dan komen ze rustigjes met ons mee, eten (dan vliegen ze bijna om bij me te zijn, handig als ik ze binnen wil roepen), slaap (dan rekken ze zich nog eens goed uit in hun hangmat of op hun ligplaatsje en dan moet ik ze even op de grond zetten. Maar dan huppelen ze vrolijk naar boven naar hun slaapkamertje. Natuurlijk met een omweg door de rommelzaal uit, waar ze dan wachten tot ik met een oude centuur van een kamerjas, hen lok naar hun kamertje), neen (dan stoppen ze met wat ze bezig waren), rustig (dan blijven ze rustig zitten tot ik hen gekamt heb of hun nageltjes bijgeknipt - terwijl snorren ze dat het een lieve lust is-), hier (dan komen ze rustig naar ons toe), foei (dan kijken ze me aan van "mag ik dat dan niet" ?), niet vechten (dan stoppen ze "meestal" met met elkaar te vechten en dan beginnen ze elkaar te likken, alsof ze zeggen "sorry, ik meende het niet".) :catrollover :catplay
Het zijn niet onze eerste katten hier in huis, maar het zijn wel de slimste. Of ligt het aan ons ? We hebben nu wel meer tijd voor hen, sinds we op pensioen zijn. :cat

Bewerkt door Elma, 26 september 2014 - 20:58.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 02 oktober 2014 - 20:06

Onze kittens zitten nu heel veel buiten in de tuin, maar wel alleen met halsbandje aan en als wij thuis zijn. Vandaag hebben we wat planten zitten uitgraven en verplaatsen. Dat was een feest voor hen. Een kuil in de grond, daar kan je je lekker in wegsteken voor de andere.  :thumb:
En bomen beklimmen begint ook al te gaan. Van zottigheid door die kuil, vlogen ze al de boom in, tot op 1,5 meter. Dan beseften ze ineens dat ze nog niet wisten hoe het nu verder moet en kwamen ze er weer uit.  :-k
Gisteren, tijdens het schoonmaken van de vogelkooi, hebben ze beiden de kooi eens van de binnenkant mogen bekijken. Zie foto. :catscratch

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Bewerkt door Elma, 02 oktober 2014 - 20:08.

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 12 oktober 2014 - 21:20

Wie kleurenblind is, ziet nu het verschil niet meer tussen Lexy ons ros kitten (kater zeg maar met zijn 3,2 kg), en onze oude Misty van 14 jaar (3,05 kg). Sienna blijft het kleiner slank modelletje, maar zij is dan ook de hele tijd aan het ravotten alsof haar leven ervan af hangt. ;-) Zij weegt nu 2,3 kg. En ze kan me 's avonds zo opvrijen, echt schattig. Dan komt ze likjes en kopjes geven en legt ze zich snorrend, helemaal dicht tegen me aan. Ze is echt om op te eten, zo lief. ;-)
Groetjes van Elma