Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Lexy en Sienna worden onze kittens

• Log in om te reageren
85 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 14 december 2014 - 20:58

Bekijk berichtnattie, op 14 december 2014 - 12:13, zei:

super leuke poezen, altijd ambiance zo te zien
Inderdaad. Maar Sienna, die nochtans twee kilo minder weegt dan Lexy, begint haar hypergedrag op Lexy uit te werken. En Lexy, die nochtans een zware kater geworden is, die laat zich helemaal op zijn kop zitten.

Vandaag met veel schrik de kerstboom en versiering gezet. Hoe zou Sienna reageren ? Haar kennende, zou ze wel weer vanalles vast pakken en ermee ronddragen. We begonnen er dus aan. De drie katten waren één en al interesse... Wat gebeurt hier allemaal. Misty zag lege dozen en daar kan ze echt niet aan weerstaan. Dan moet ze erin kruipen. Lexy bekeek het heel rustig vanop de rug van de zetel. Ja, hij moest het ook eens uittesten, zo'n lege doos. Maar hij had niet aan Sienna gedacht. Die moest weer vanop de doos pootjes trekken naar Lexy. Op zeker ogenblik, in het heetst van de opmaak van de boom, kwamen de 2 wijfjes in elkaars vaarwater, helemaal opgejut, door wat er hier gaande was. Geblaas, hoge ruggen, we moesten er tussen gaan staan om hen te kalmeren. Na een paar minuten opnieuw hetzelfde en nog eens. Toen hebben we de lege dozen weggedaan. Het werd wat rustiger en we konden de boom verder versieren.  :eDance:
Toen alles er stond en hing, ruimden we de rest terug op. Dat werd naar boven gedaan, naar de verdieping waar Lexy en Sienna nogal eens speelden toen het niet te koud was. Oei, dat was teveel voor Sienna. Haar speelruimte was weer even beschikbaar. Als een hysterische kattin vloog ze over de oude zetels, recht naar Lexy die haar hyper zijn weer moest ontgelden. Hij piepte, telkens als ze hem naar de keel vloog (om te spelen, maar wel wild, omdat ze opgejaagd was). Hij kroop zelfs weg achter een plank. Raar, dat Lexy zich zo door Sienna kan laten aftroeven, wetende dat hij haar met één mep naar de andere kant van de kamer kan laten vliegen. Maar hij is dus echt een allemans vriendje.
Enfin, de rust is nu weergekeerd. Iedereen ligt op zijn lievelingsplekje te dutten, tot de tv wordt opgezet.

Ze hadden eigenlijk weinig interesse in de kerstversiering, meer in de verpakking.
Ik ben benieuwd voor morgen, want 's morgens laat ik ze alleen in de living. Dan eten ze hun ontbijt in de keuken en verblijven ze in de living. Gewoonlijk slapen ze nog wat in hun hangmat of spelen ze wat of lekken ze elkaar. Wat het morgenvroeg zal zijn... Dat is nog afwachten. We hebben niet zo uitgebreidt ons kerstdorp gezet, zoals we andere jaren deden, maar er staan toch wel wat figuurtjes en de boom is goed versierd.
Sienna heeft daarstraks wel even de schrik van haar leven gehad. We hebben zo'n kersthond die "merry Christmas" zingt, terwijl zijn lange oren flapperen en zijn lijfje ook beweegt. Mijn man was zo stout van die hond te laten zingen en bewegen, net op het ogenblik dat Sienna aan hem snuffelde. Ze vloog een meter omhoog en kwam daarna heel voorzichtig vanachter de zetel kijken naar dat rare ding. Ze moest er niet echt veel van weten. Nu hebben we die kersthond vooraan bij het kerstdorp gezet, als afschrikking. Hopelijk helpt het.  :jump: Ik zal morgen vertellen hoe de versiering de nacht doorstaan heeft.  :cat

Sienna is volledig uitgeteld. Ze ligt nu heel vast te slapen in Lexy zijn mand. image.jpg

Hier ons kerstdorp gelijk het vorig jaar nog stond. Een bureau vol, met rechts nog de kerstboom.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

Bewerkt door Elma, 14 december 2014 - 21:12.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 15 december 2014 - 18:00

De kerstversiering heeft het overleeft. Ze hebben geen interesse in het hele kerstgebeuren.

Hier onze kerstboom en dorp, dat dit jaar wel wat minder is dan andere jaren, omdat we schrik hadden dat Sienna met de kleine beeldjes ging lopen.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1397.JPG
  • IMG_1393.JPG

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 22 december 2014 - 19:39

Sienna leert het niet !!
Gisterenavond liep ze weer eens over het hete fornuis. Gevolg, vandaag hinkt ze. We hebben direct haar pootje afgekoeld met koud water, om de brand vanbinnen te minderen. Toen ze even later op het tapijt lag, begon ze te grommen. Het deed dus pijn.  :NoWhy:
Er is vandaag niks te zien aan haar pootje. Vorige keer liet de huid van haar kussentjes los, nu niks. Gelukkig, maar ze heeft wel pijn, dat zie je als ze op 3 poten loopt.
Vannacht was ze wel heel rustig in de slaapkamer. Ze bleef op haar kussen liggen. En vandaag is ze ook veel rustiger. Maar toch moest ze vanavobd weer over het, gelukkig koude, fornuis lopen. Wanneer zal ze het leren.  :trance:

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 09 februari 2015 - 16:00

Lexy is te dik geworden. 5 kilo weegt hij nu. Hij staat nu op dieet, maar telkens als hij de kans krijgt om egens iets te eten, dan geniet hij er van.
Sienna daarentegen is een slanke juffrouw geworden. 2,7 kg weegt ze. Zij beweegt ook veel meer dan Lexy, die liever ergens ligt, dan te spelen.
Sienna eet voornamelijk brokjes die ze uit een gevuld balletje moet halen. Daar kan ze zich heel lang mee bezighouden. Ze heeft al een hoop manieren gevonden om de brokjes eruit te halen. Telkens als er een brokje uit rolt, springt ze erop, alsof het een muis is. Grappig om haar zo bezig te zien. Zelfs oude Misty en heel af en toe ook Lexy, proberen nu brokjes uit de bol te halen.
Sienna is zo'n gelukkig katje. Ze steekt zelfs Misty, oude grommeldoos, aan om gelukkiger door het leven te gaan. Als niemand kijkt, begint Misty nu ook op haar oude dag te spelen met het speelgoed van Sienna. Misty is de laatste weken veel toleranter geworden naar Sienna en Lexy toe. Gaat ze het op haar oude dag toch nog leren, hoe ze een gelukkige kat moet zijn ?

Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 21 september 2015 - 22:15

Lexy is nu al een hele tijd afgevallen tot 4,7 kg. Hij beweegt nu ook meer.
Sienna blijft de slanke, hyperactieve speelvogel.
Hier nog wat recente foto's. Zoals je kan zien is Misty ook nog altijd van de partij. :-)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Bewerkt door Elma, 21 september 2015 - 22:16.

Groetjes van Elma

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#81 Geplaatst 21 september 2015 - 23:05

Wat een lieve poezies, die twee liggen nog altijd samen in een mandje, das leuk :loveshower:

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 22 september 2015 - 20:10

Kijk maar eens in mijn galerij, daar staan nog wat leuke filmpjes.
http://www.kattensit...lid/10428-elma/

Bewerkt door Elma, 22 september 2015 - 20:11.

Groetjes van Elma

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#83 Geplaatst 22 september 2015 - 22:48

Heb net gekeken, zo lief :love4:

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 23 september 2015 - 01:32

Dank u. :loveshower:
Vanavond weer gelachen met het dagelijks slaapritueel.
Als de TV tijd erop zit voor mijn man, zeg ik altijd "Slaap". Dan komen Lexy en Sienna aan de ingang van de keuken, op de mat liggen, met hun kop reeds in de richting van de slaapkamer. :cat
We doen nog even de afwas, terwijl Flippy, onze valkparkiet, boven op zijn kooi staat te reclameren omdat het licht in de keuken aan is en hij vindt dat hij niet kan slapen. Soms vliegt hij een toertje rond in de keuken, nagestaard door de 2 spoken (Lexy en Sienna). :trance:
Ik neem dan voor elke kat 2 dentabits snoepjes. Sienna staat dan al te dansen onder de schuif. Misty ligt nog op de zetel in de living. Die houdt mij nog en uurtje gezelschap en blijft daar ook slapen. Zij krijgt daar ook haar 2 snoepjes.
Dan gaan we richting slaapkamer, terwijl ik zeg "hup, hup". Zij aan zij lopen ze door naar de slaapkamer. Lexy springt via de stoel op de kast, in zijn mand, waar hij zijn 2 snoepjes krijgt. Sienna springt op het bed en vangt daar haar 2 snoepjes op. Daarna zet ik haar op de kast in haar mand. Dan moet ik ze nog eens allebei uitgebreid knuffelen. :catrollover
Je zou nu zeggen dat katten niet kunnen tellen, maar ze weten het allemaal dat ze 2 snoepjes krijgen. Als ik er eens 1 of 3 geef, staan ze heel verwonderd te kijken. :catyawn

Bewerkt door Elma, 23 september 2015 - 01:46.

Groetjes van Elma

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 23 september 2015 - 13:47

Grappig dat poesjes maar ook hun baasjes zo van ritueeltjes houden. ;)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 23 september 2015 - 21:36

Ja, ik ben een echte gewoontemens en daardoor zien die katten natuurlijk wat er gaat gebeuren. Zo ook met het eten. Ze staan allemaal direct rond me, als ik ons eten ga voorbereiden. Ze weten dat ze dan hun eten ook krijgen. Ze mogen achter in de tuin zitten, gehoord hebben ze het. Zelfs onze dove oude Misty komt dan af. Ze ziet die twee andere en weet dan hoe laat het is.
Groetjes van Elma