Spring naar inhoud

- - - - -

behoefte in de ren

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 03 september 2009 - 11:15

Aaron heeft er niets beter op gevonden om buiten in de ren een kattenbak-plaatje te maken. :louche: Erg vervelend want nu moeten we buiten ook kakjes opkuisen en de urine geur krijgen we niet weg waardoor ze het blijven gebruiken als kattenbak.
Heeft iemand een idee hoe we dat probleem kunnen verhelpen?

Het gras allemaal wegdoen zou natuurlijk een optie zijn. Maar mijn katten vinden het echt geweldig om in gras/planten te liggen. Een ren met stenen en bakken met gras lijkt me ook niet zo geweldig daar gras in potten hier totaal niet lang leeft.

Daarbij is deze ren tijdelijk en heb ik niet zoveel zin om onnnodige kosten te doen. Waar de ren staat komt later ons living dus lijkt het me niet zinvol om er nu vb tegels te leggen. ;)
Een kattenbak in de ren zetten; daar heb ik ook al aan gedacht. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de geur in de ren blijft hangen waardoor Aaron dat plekje als kattenbak blijft gebruiken. En daarbij is het echt niet zo dat de kattenbak ver van de ren staat..

Mijn vriend heeft al al het gras eens weggedaan en er een nieuwe graszode opgelegd maar dat heeft niet geholpen.
Ik vind dit best wel vervelend dus hoop ik dat jullie raad weten. :)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 september 2009 - 11:25

Ik zou er een buitenkattebak zetten.
Zoiets: Geplaatste afbeelding op het plaatsje waar hij plast. Het is toch maar tijdelijk..

Of misschien zou je een gaas op het gras kunnen leggen (zoals dat van PeggyJ), maar ik weet niet of het zou helpen..

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 september 2009 - 11:37

ja ik zou ook op de plek van het plassen de kattenbak zetten ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 03 september 2009 - 12:11

Dan gaat hij gewoon naast de bak gaan denk ik.
Ik zou er dan ook een soort van hokje moeten voor maken omdat er anders regen in de ren kan. Ik ben nl. niet zo overtuigd van die kap op de ren. Het lijkt me ook een ontzettend onding om te kuisen.
De kattenbakken die ik heb zijn ontzettend makkelijk uit te scheppen:
Geplaatste afbeelding
Andere bakken vind ik echt enorm vervelend om uit te kuisen.. :oops:

Dat gaas van in de ren van PeggyJ zie ik niet voor me. Ik ga eens een foto opzoeken.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 03 september 2009 - 12:21

elixeryen zei:

Dat gaas van in de ren van PeggyJ zie ik niet voor me. Ik ga eens een foto opzoeken.

Bibie: Bedoel je kunstgras?? Dat is echt geen optie want hun haar blijft daar enorm aan plakken. Ik heb nu al veel werk om het haar van de buitenkrabpalen & ligplanken te verwijderen. :ha
Als ik dat even niet doe ziet het er zo uit:
kittens.jpg
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 03 september 2009 - 12:25

dan heb je een pluizebol bij :LOL:
kan me voorstellen dat dit veel werk is
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 september 2009 - 12:32

Nee dat was het niet, ik ben niet meer zeker of het PeggyJ was.. Maar ik heb het op een soort kippengaas dat ze op het gras (het was wel gras in bloembakken) legde, zodat de poezels het gras niet uitgraafden.. Ik dacht dat als Aaron niet meer zou kunnen graven, hij ook zijn behoefte niet zou doen. Het is misschien het proberen waard?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 03 september 2009 - 12:36

Bibie zei:

Ik zou er een buitenkattebak zetten.
Zoiets: Geplaatste afbeelding op het plaatsje waar hij plast. Het is toch maar tijdelijk..

Of misschien zou je een gaas op het gras kunnen leggen (zoals dat van PeggyJ), maar ik weet niet of het zou helpen..

Ik zou dus ook de kattenbak op de plaats zetten waar hij plast. Wij hebben deze kattenbak in onze ren en die is dus superhandig om uit te kuisen: deksel eraf (er zijn geen klepjes) en scheppen maar). En die houdt dus inderdaad de regen tegen, ook opslaande regen

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 september 2009 - 12:36

Hier in dit topic zie je het: http://www.kattensit.../3535-gras.html

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 03 september 2009 - 12:47

Ik zou toch ook de kattenbak op de plaats zetten waar ze hun behoefte doen :)
En die haren in dat kunstgras daar weet ik wel een oplossing voor, scheer al je katten :ha :mrgreen: ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 03 september 2009 - 15:06

Het gras hier heb ik in een bak gezaaid, dan de kippengaas erover en nog een lage zand. Geen gaas te zien en ze hebben elk maar 1 keer geprobeerd om erin te graven.
Het is dus een heel goede tip van Peggy!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 03 september 2009 - 23:55

Ik denk eigenlijk echt niet dat een bak buiten zoveel zal helpen. Dat pakt dan natuurlijk ook weer plaats in de ren en het plaatsje is net voor de ingang.
Het is echt niet zozeer dat Aaron graaft. Het enige wat hij doet is plassen of een kakje doen en dan legt hij er wat gras over. In de aarde graaft hij dus niet..

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 04 september 2009 - 00:00

Mss een produkt spuiten dat hij daar niet meer gaat?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 04 september 2009 - 00:05

catherine zei:

Mss een produkt spuiten dat hij daar niet meer gaat?

Maar welk product is de vraag. 8)
Ik kan daar toch moeilijk HG alle nare geurtjes weg op spuiten? :ha

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 04 september 2009 - 21:48

elixeryen zei:

Maar welk product is de vraag. 8)
Ik kan daar toch moeilijk HG alle nare geurtjes weg op spuiten? :ha

Je kan het altijd proberen hé, ik zou ook niet weten hoe je het anders kan oplossen. Hier staat er een kattenbak in hun ren en ze doen het steeds daar in of komen naar binnen voor hun behoeften. Het kippengaas over het gras hier is inderdaad in een bak opdat ze niet kunnen graven.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag