Spring naar inhoud

- - - - -

Ziek na vaccinatie

Vaccinatie ziek dierenarts

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
MissFlo
MissFlo
  • 18 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 15 augustus 2014 - 16:52

Gisteren ben ik voor de eerste keer met mijn kat naar de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse inenting. We hebben hem vorig jaar in het asiel gekocht, dus was dit de eerste keer dat ik hem moest laten vaccineren.

De dierenarts heeft hem zowel een spuitje tegen de katten- en katteniesziekte als voor katteleukemie gegeven. Hij heeft hem ook ineens een pilletje gegeven om te ontwormen.

Nu is mijn kat vandaag erg zielig. Hij kwam deze morgen zijn slaapplekje niet uit, heeft de hele voormiddag op een dekentje gelegen en deze namiddag ook. Hij kan amper stappen, kan nergens meer opklimmen of springen en is erg sloom. Hij heeft ook geen zin om te eten, waar hij normaal al uren voor staat te springen.

Is dit normaal, want ik maak me erg zorgen. Het probleem is dat het vandaag een feestdag is en ik dus pas morgen naar de dierenarts zou kunnen (als dit nodig is).

Alvast bedankt voor jullie respons!

Een bezorgd baasje...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.890 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2014 - 16:57

Mijn kat had dat vroeger ook na haar inentingen. Hangerig, altijd slapen en warm aanvoelen. De laatste keer had ze dat niet vreemd genoeg. Meestal is het na 1 a 2 dagen over.

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of jou kat ook gewoon een reactie heeft die morgen beter zal zijn.

Bewerkt door BlackScorpion, 15 augustus 2014 - 16:57.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#3 Geplaatst 15 augustus 2014 - 16:58

Misschien was dit wat veel ineens,  katten kunnen daar wel ziek van zijn!
Had die dan wormen? Want preventief werkt zo een middel niet, alleen als ze besmet zijn met wormen.
Elk jaar inenten is echt niet nodig hoor.

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 augustus 2014 - 17:08

Een paar dagen wat meer slapen en hangerig vind ik nog wel normaal.
Maar moeilijk kunnen lopen, springen etc vind ik toch wel tijd om actie te ondernemen en iig de da even te bellen.
Geplaatste afbeelding

conso79
conso79
  • 178 berichten

#5 Geplaatst 15 augustus 2014 - 18:20

Bekijk berichtJacqje, op 15 augustus 2014 - 17:08, zei:

Maar moeilijk kunnen lopen, springen etc vind ik toch wel tijd om actie te ondernemen en iig de da even te bellen.

idd, morgen effe bellen en desnoods toch even langs gaan want dit lijkt me niet echt normaal, al reageert elke poes weer anders natuurlijk. Veel sterkte en geef dat ziek dutske maar een extra knuffel (en tot je morgen naar de DA gaat zou ik ze toch goed in't oog houden dat het niet verslechtert). Nooit aarzelen om naar de DA van wacht of een dierenkliniek te bellen als je denkt dat het nodig is.

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 augustus 2014 - 19:07

En bellen is gratis hè! Een da kan aan de hand van jouw verhaal beslissen of het nodig is dat je komt op niet.
Maar het kan gewoon een ent reactie zijn. Slecht lopen is daar wel een symptoom van.
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 15 augustus 2014 - 21:49

pijnlijke pootjes kan een teken zijn van hoge koorts of inderdaad van een ent reactie. Is er geen van wachttelefoon bij je dierenarts? Voor mij klinkt dit toch redelijk ernstig.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2014 - 22:32

Ik zat toevallig gisteren in een discussie over vaccineren en daar waren best wel wat mensen met entreacties.
Wat mij opviel was dat veel van die katten het FeLV-vaccin gekregen hadden... geen idee of dat er iets mee te maken heeft.

Hou het goed in de gaten en als de kat morgen niet beter is, zeker even contact opnemen met de dierenarts.

MissFlo
MissFlo
  • 18 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:14

Dag allemaal,
Erg bedankt voor jullie reacties.
We waren van plan morgen meteen de dierenarts te bellen, maar hij is deze avond heel wat opgefleurd.
Hij had plots terug zin in eten en heeft zeker drie kwart opgegeten, en ook zijn snoepje ging met smaak binnen (en blijft binnen!)
Ondertussen hopt hij, nog wel voorzichtig, de zetel en de stoelen al weer op. Hij is nog wel sloom, maar lijkt heel wat beter.
We houden het zeker nog in het oog, maar ik ben toch al iets geruster.

Bedankt allemaal!

conso79
conso79
  • 178 berichten

#10 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:24

Geplaatste afbeelding hopelijk dat het idd een ent-reactie was (toch wel een serieuze reactie vind ik).

N vraagje. Die inentingen die je hebt laten plaatsen, is dat enkel voor poezen die buiten komen?

MissFlo
MissFlo
  • 18 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:30

Bekijk berichtconso79, op 15 augustus 2014 - 23:24, zei:

Geplaatste afbeelding
N vraagje. Die inentingen die je hebt laten plaatsen, is dat enkel voor poezen die buiten komen?

Nee, onze poes blijft altijd binnen, en dat hebben we de dierenarts ook gezegd, dus ik veronderstelde dat hij die ook wel allemaal nodig had. Hij zei wel dat het leukemievaccin niet per se moest, maar dat dat wel zorgt voor de volledige bescherming. En het asiel had hem daar ook voor gevaccineerd, daarom dat we dat nu ook maar gedaan hebben. We zijn vrij nieuw in al dit en willen natuurlijk het beste voor ons katje. Daarom vertrouwen we ook maar op wat de dierenarts zegt.
We hebben Arthur nog maar een jaar bij ons, maar hij is echt een deel van de familie, ik zou hem echt niet meer kunnen missen!

conso79
conso79
  • 178 berichten

#12 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:37

super dat je dit allemaal met liefde doet hoor, dat zal iedereen hier wel graag lezen en appreciëren.

Ik ging altijd vd veronderstelling dat spuitje tegen katteniesziekte bvb enkel was voor katten die buiten kwamen (en zodus in contact kunnen komen met andere, vreemde katten) maar ik ben ook alles behalve een grote kenner op dit gebied. En voor de inenting tegen leukemie weet ik het al helemaal niet.

Maar een mens zou wat schrik hebben voor deze prikjes he, met die mogelljkheid op de vervelende, toch ietwat serieuze ent-reacties.

MissFlo
MissFlo
  • 18 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:44

Bekijk berichtconso79, op 15 augustus 2014 - 23:37, zei:

super dat je dit allemaal met liefde doet hoor, dat zal iedereen hier wel graag lezen en appreciëren.

Ik ging altijd vd veronderstelling dat spuitje tegen katteniesziekte bvb enkel was voor katten die buiten kwamen (en zodus in contact kunnen komen met andere, vreemde katten) maar ik ben ook alles behalve een grote kenner op dit gebied. En voor de inenting tegen leukemie weet ik het al helemaal niet.

Maar een mens zou wat schrik hebben voor deze prikjes he, met die mogelljkheid op de vervelende, toch ietwat serieuze ent-reacties.

Ja, amai nog niet.
Ik heb wel ergens gelezen dat je de kattenziekte zo van onder je schoen (of op eender welke manier) het huis binnen kan brengen, en dat het virus ook heel erg lang op zich kan overleven en dat je het dus zo op je kat zou kunnen overbrengen. Maar dat heb ik ook maar ergens gelezen natuurlijk...
Volgende keer toch eerst maar checken bij de dierenarts wat echt nodig is.
En nu maar hopen dat die kleine rakker hier zo snel mogelijk weer in zijn element is :)

conso79
conso79
  • 178 berichten

#14 Geplaatst 15 augustus 2014 - 23:50

Bekijk berichtMissFlo, op 15 augustus 2014 - 23:44, zei:

En nu maar hopen dat die kleine rakker hier zo snel mogelijk weer in zijn element is Geplaatste afbeelding

Aan jullie bezorgheid en liefde zal het in ieder geval niet liggen :cat  thumbs up!

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 16 augustus 2014 - 00:52

Komt vast weer goed met ukkepuk!  Met goede zorgen knappen ze zo weer op, maar zoals ik hier kan lezen zal  er aan liefde en goede zorgen geen gebrek zijn
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vaccinatie, ziek, dierenarts