Spring naar inhoud

- - - - -

Huidschilfers in de vacht

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#16 Geplaatst 10 juni 2015 - 00:37

Ik geef KVV, ik zou toch denken dat da goeie voeding is, Die Gimpet, is dat vloeibaar of pillen ?

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#17 Geplaatst 10 juni 2015 - 08:05

Zajin, op 10 juni 2015 - 00:37, zei:

Ik geef KVV, ik zou toch denken dat da goeie voeding is, Die Gimpet, is dat vloeibaar of pillen ?
ja, ik denk ook dat dit goede voeding is.
Wel, het zijn vlokken, sorry voor de typfouten.
Ik weet eigenlijk niet of het gezond is, maar ik denk dat eigenlijk wel, het zijn vitaminen,  mijn kat vroeger had schilfertjes, en als
Ik dat gaf verdwenen die schilfertjes.  
Ze was dol op die vĺokken.

http://www.bol.com/n...191/?country=BE

Machteld.
Machteld.
  • 3.099 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 10 juni 2015 - 10:55

Huidproblemen kunnen soms aan de voeding likken, maar soms is het niet meer dan dat: huidschilfers.
Pluis had er twee winters geleden erg last van omdat ze steeds voor de verwarming ging liggen die hete lucht blies = droge huid.
Ik heb zalmolie proberen geven maar dat moest ze niet (ik zou het ook niet opeten).
Hier heeft ze ook schilfers omdat de lucht in Moskou gewoon veel droger is, wij hebben hier ook veel meer last van droge huid. Soms helpt het om op alle vensterbanken potjes water te zetten, maar da's ook geen wondermiddel. Je eigen huid kan je insmeren maar de kat natuurlijk niet. Ze krijgt er wel jeuk van.
Volgens de da kon het geen kwaad (als het echt gewone schilfers zijn door droge huid, dat moet je wel even laten nakijken natuurlijk!)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 10 juni 2015 - 12:35

Gisteren met Jaro bij DA geweest voor jaarlijkse controle enz. Jaro heeft sinds enkele weken ook veel schilfers. Hij is ook terug in de rui. Het kan daarmee te maken hebben. Als het niet weggaat als hij stopt met ruiven, dan moet ik weer van voeding veranderen. Na Sam* zijn dood heeft Jaro eerst de rest van de hypoallergene brokken opgegeten. Sam had die nodig en ze aten die allebei. Nu ging ik over naar RC indoor 7+. Jaro werd er wat slanker van, maar als het die schilfers geeft, dan moeten we overstappen. Dan pak ik iets voor de vacht, of sensitive.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#20 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:11

Het is bij mij niet droog in huis, ik heb wel bakjes water aan de radiator hangen, maar die staat hier zelden op, dus zal 't daar ook niet aan liggen.
Ze hebben er al van begin van 't jaar last van, de DA maakte er niet veel uit, maar ik vind 't niet zo leuk, zeker niet op zwarte kat.

Lilymaya, ik zal dan missch de vlokken eens proberen.  Ik heb nu ook gehoord over catoils, iemand die het kent ?

Wat betreft het eten, ik zou niet weten wat ik daar aan moet veranderen, ik vergat nog te zeggen dat ze ook elke dag een stuk vlees krijgen, konijn, kwartel, rund .....
Btw, Machteld, die zalmolie stinkt idd, missch daarom dat mijn katten minder eten, wie weet, maar dat is een ander verhaal.

Nasa, als het van de rui komt, zal 't toch wel eens moeten weggaan, niet ? Dan heb ik nog wat hoop

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#21 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:21

Ik heb ook velcote, zou ook goed zijn voor de vacht, maar ze vinden het :p

Bewerkt door lilymaya, 10 juni 2015 - 22:33.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#22 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:26

:-k   als ze het al :p vinden, dan is het :neen:

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#23 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:26

Zajin, op 10 juni 2015 - 22:11, zei:

Het is bij mij niet droog in huis, ik heb wel bakjes water aan de radiator hangen, maar die staat hier zelden op, dus zal 't daar ook niet aan liggen.
Ze hebben er al van begin van 't jaar last van, de DA maakte er niet veel uit, maar ik vind 't niet zo leuk, zeker niet op zwarte kat.

Lilymaya, ik zal dan missch de vlokken eens proberen.  Ik heb nu ook gehoord over catoils, iemand die het kent ?

Wat betreft het eten, ik zou niet weten wat ik daar aan moet veranderen, ik vergat nog te zeggen dat ze ook elke dag een stuk vlees krijgen, konijn, kwartel, rund .....
Btw, Machteld, die zalmolie stinkt idd, missch daarom dat mijn katten minder eten, wie weet, maar dat is een ander verhaal.

Nasa, als het van de rui komt, zal 't toch wel eens moeten weggaan, niet ? Dan heb ik nog wat hoop
ik denk dat jij heel goed bezig bent :d

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#24 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:28

Maar  :NoWhy: hebben ze er dan nog last van, vind 't best moeilijk hoor

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 11 juni 2015 - 18:46

Alina heeft last van schilfers vooral vlak voor haar staart maar dit komt door de losse haren die zich daar ophopen in de ruiperiode. Als ik haar goed uitborstel (zoveel als kan want alle haar krijg ik nooit weg) zodanig dat haar vacht terug dunner is en haar huid kan ademen dan zijn die schilfers terug weg. Dus de rui heeft er zeker invloed op.
Als een kat verdikt dan kan ze zichzelf niet goed meer wassen en dan hopen zich ook weer haren op met als gevolg een verstikte huid onder die dikke vacht.
Als die 2 niet de oorzaak zijn zou ik ook eerder aan een voedingsprobleem denken of aan een allergie.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#26 Geplaatst 12 juni 2015 - 00:01

Ik kan misschien eens proberen om wat vaker te borstelen, ben alleen bang dat ze dan teveel haren verliezen en kale plekken krijgen.
Ik denk niet dat ze te dik zijn, maar dat weet ik niet zeker, ik kan dat moeilijk inschatten.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 12 juni 2015 - 18:50

Als je ze met een gewone slicker borstel kamt kan er niets mislopen hoor.

Samina
Samina
  • 28 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:24

Elke dag borstel ik mijn korthaar Filou. Heb hem nu 14 dagen geleden geadopteerd. Bij het eerste kammen dacht ik dat de hele vacht ging verdwijnen, zoveel losse haren. Nu zit er al veel minder haar in de borstel. Iemand die ook een kat heeft gaf mij de raad zalmolie te vermengen met de voeding. Zou haarverlies tegen gaan en de vacht zou een glans krijgen. Iemand hier ervaring mee ?
En nog dit, het is een droom van een kater, heel lief en luistert zelfs goed.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#29 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:27

Samina, op 03 augustus 2015 - 22:24, zei:

Elke dag borstel ik mijn korthaar Filou. Heb hem nu 14 dagen geleden geadopteerd. Bij het eerste kammen dacht ik dat de hele vacht ging verdwijnen, zoveel losse haren. Nu zit er al veel minder haar in de borstel. Iemand die ook een kat heeft gaf mij de raad zalmolie te vermengen met de voeding. Zou haarverlies tegen gaan en de vacht zou een glans krijgen. Iemand hier ervaring mee ?
En nog dit, het is een droom van een kater, heel lief en luistert zelfs goed.
ik heb velcote gekocht, maar als ik dat onder het eten doe, willen ze het niet meer :p

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#30 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:34

Ik doe elke dag zalmolie onder hun eten, maar ik kan niet zeggen dat het iets verandert, als deze op is denk ik niet dat ik het nog koop.
Iemand zei tegen mij om catsoil te geven, maar kan het nergens vinden.