Spring naar inhoud

- - - - -

Huidschilfers in de vacht

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#31 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:41

Bekijk berichtZajin, op 03 augustus 2015 - 22:34, zei:

Ik doe elke dag zalmolie onder hun eten, maar ik kan niet zeggen dat het iets verandert, als deze op is denk ik niet dat ik het nog koop.
Iemand zei tegen mij om catsoil te geven, maar kan het nergens vinden.
nog nooit van gehoord.
Zal ik eens opzoeken.

Zouden ze daar niet gewoon de olie die jij gebruikt mee bedoelen?

Bewerkt door lilymaya, 03 augustus 2015 - 22:45.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#32 Geplaatst 03 augustus 2015 - 22:47

't is catoils  denk ik, zonder s in het midden.
Ik denk niet dat het de zalmolie is

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 03 augustus 2015 - 23:01

Bekijk berichtZajin, op 03 augustus 2015 - 22:34, zei:

Ik doe elke dag zalmolie onder hun eten, maar ik kan niet zeggen dat het iets verandert, als deze op is denk ik niet dat ik het nog koop.
Iemand zei tegen mij om catsoil te geven, maar kan het nergens vinden.

Same. Ik had het ook gekocht, omdat Puen altijd zoveel haar verliest, maar ik heb niet de indruk dat het helpt.

Bewerkt door Poeslap, 03 augustus 2015 - 23:02.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 20 november 2015 - 14:11

Vooral Pixie heeft hier last van schilfers. Zo'n olie is te vettig en zou ze teveel van moeten hebben om er effect van te krijgen en dan krijgt ze er diarree van. Heeft snel last van haar darmpjes.
DA raadde me Omnevio aan. Is geconcentreerde visolie waar je dan enkel de essentiële voedingsstoffen overhoudt.
Alleen smaakt het echt veeeeeeeel te straf. Poezen lustten het niet en dan proef ik altijd zelf eens en is echt wel zeer straf, zowel geur als smaak. Maar Pixie stalkte mij op den duur om gemasseerd te worden tegen de jeuk, dus ze zag er wel vanaf :-(
Nu heb ik toch een truckje gevonden:
Zo'n 20-30g natvoer (wat voor hun al veel is maar wel noodzakelijk voor die olie 'opgelost' te krijgen dat die smaak wat minder is) En daar dan de olie door met wat extra lekkere korrels erbovenop (vooral korrels van RC zijn in trek hier zoals o.a. de sensible en de aromatic attraction) en dan eten ze het meestal wel.
Ik zou wel graag van die korrels vanaf geraken maar dat is nog niet zo simpel. Ik zou liefst overschakelen op KVV maar vrees dat dat nog lang gaat duren. Weet ook niet of ik gemakkelijker af ben of niet met eerst volledig op natvoer over te schakelen. Rexy schrokt haar korrels altijd te snel op, vandaar dat ze enkel via voedselverrijking krijgen maar dat lukt dan weer niet met natvoer. Zucht... Dat is dan weer voor een ander topic.
Met de olie onder dat natvoer en een topping van aantrekkelijke korrels moet ik dus nog eerst zorgen dat ze echt wel honger hebben maar Pixie heeft die olie echt wel nodig, nu zit ze terug gerust in haar vel ( al wil ze uiteraard nog wel eens gemasseerd worden maar dan puur voor het genot)

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 14 december 2015 - 18:02

Ik ga deze topic nog eens van onder het stof halen, want ja .... jullie raden het al zeker?
Vandaag ging ik met Mambo om zijn herhalingsvaccin voor leucose, en ineens gevraagd om nog eens extra naar zijn oortjes omdat hij de laatste dagen veel zit te krabben aan zijn kopke.
Die waren perfect in orde, maar bij het nakijken van zijn vacht blijkt hij schilfers te hebben. De bovenlaag blinkt mooi en oogt gezond, maar de ondervacht in vele minder.
Ik heb nu een kuur Dermoscent meegekregen, wekelijks een pipetje gedurende een maand. Als het na de kuur beter is, mag ik blijven verder geven.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

I came, I purred, I conquered

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 14 december 2015 - 18:19

Had ik ook voor Pixie. Zij had dat écht niet graag, ik weet niet of het irriteerde of gewoon de geur was want het ruikt wel hard naar die 6 kruiden. Zelfs ik kreeg er barstende koppijn van en een heel week lang ging die geur telkens af: met haar te aaien hing mijn hand dan terug vol met die geur. 5 dagen straffe geur, daarna ebt die geur wel weg...
Al had ik wel het idee dat zij er na die eerste dagen last wel degelijk minder last van die schilfers had, ik geef het niet meer. Nu geef ik Omnevio door haar natte voeding. Een karwei om haar dat te laten eten maar véél minder stress voor haar en: voor mij geen 5 dagen hoofdpijn!

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 19 december 2015 - 15:55

Bekijk berichtLeenaria, op 14 december 2015 - 18:19, zei:

Had ik ook voor Pixie. Zij had dat écht niet graag, ik weet niet of het irriteerde of gewoon de geur was want het ruikt wel hard naar die 6 kruiden. Zelfs ik kreeg er barstende koppijn van en een heel week lang ging die geur telkens af: met haar te aaien hing mijn hand dan terug vol met die geur. 5 dagen straffe geur, daarna ebt die geur wel weg...
Al had ik wel het idee dat zij er na die eerste dagen last wel degelijk minder last van die schilfers had, ik geef het niet meer. Nu geef ik Omnevio door haar natte voeding. Een karwei om haar dat te laten eten maar véél minder stress voor haar en: voor mij geen 5 dagen hoofdpijn!

Ik dacht eerlijk gezegd dat je een beetje overdreef :)  Maar mijne god, wa is dat zeg!!!!! :catrollover
Vandaag lag hij zo heerlijk rustig en net in de goeie positie om hem in het geniep dat pipetje te geven... ik krak dat open ....  :o  amai wa is da seg!!!!!
Dat geef ik hem idd ook niet, dan maar schilfers ... Ik heb het in de pombak uitgeknepen en doorgespoeld. Dat was een paar uur geleden, en ik ruik het nog. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dat op mijn kat te smeren.
Ik zal wel een ander middeltje zoeken en de rest van de pipetjes gaat terug naar de DA.

I came, I purred, I conquered

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#38 Geplaatst 21 december 2015 - 15:55

Sla-olie maar dan wel zonnebloem-olie
Lekker geurloos  ;)

koffielepeltje doorheen het voer mengen

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#39 Geplaatst 21 december 2015 - 22:33

Krijgen ze daar geen diaree van ? Want van één keer en lepeltje zullen die schilfertjes toch ook niet weggaan O:)

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#40 Geplaatst 21 december 2015 - 22:38

Bekijk berichtDasje, op 21 december 2015 - 15:55, zei:

Lekker geurloos  ;)

vnden ze het dan nog lekker? :)

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 29 december 2015 - 16:08

Bekijk berichtCinn, op 19 december 2015 - 15:55, zei:

Ik dacht eerlijk gezegd dat je een beetje overdreef :)  Maar mijne god, wa is dat zeg!!!!! :catrollover
Vandaag lag hij zo heerlijk rustig en net in de goeie positie om hem in het geniep dat pipetje te geven... ik krak dat open ....  :o  amai wa is da seg!!!!!
Dat geef ik hem idd ook niet, dan maar schilfers ... Ik heb het in de pombak uitgeknepen en doorgespoeld. Dat was een paar uur geleden, en ik ruik het nog. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dat op mijn kat te smeren.
Ik zal wel een ander middeltje zoeken en de rest van de pipetjes gaat terug naar de DA.

Haha, ja, ik zou ook denken dat dat overdreven was moest ik het niet zelf geroken hebben lol. Raar dat ze een product voor katten (of andere dieren met scherpe neus) maken dat zo sterk ruikt he

Bekijk berichtDasje, op 21 december 2015 - 15:55, zei:

Lekker geurloos  ;)

Oei, dat zou voor Pixie toch diarree betekenen met haar ge voelingen darmpjes, vrees ik