Spring naar inhoud

- - - - -

Alle kleine beetjes zijn welkom.... update foto's van breuk!

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Cleo&Garfield
Cleo&Garfield
  • 470 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 28 augustus 2014 - 16:14

Oh, jeetje... Ben toch wel even ontroerd... :(   Veel sterkte &suc6!!!!  :hug:

Jana_23
Jana_23
  • 3.359 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 28 augustus 2014 - 23:52

Ik bewonder jullie inzet enorm, en ben er van overtuigd dat jullie een heel groot hart voor dieren hebben. Desondanks stel ik mij ook vragen bij het overbrengen van deze diertjes. Ik begrijp 100% dat noa meegekomen is, een gewonde pup help je, en stuur je nadien niet de straat op. Volgens mij is het echter geen oplossing om zomaar dieren mee te brengen. Hoe erg het daar ook is. Belgie heeft op zich al een overpopulatie aan katten. In mijn ogen is dit een probleem dat in eerste instantie moet aangepakt worden. Ook al lijkt me dat een bijna onmogelijke opgave
ik hoop maar dat niemand mij deze reactie kwalijk neemt. Maar ik heb vandaag nog maar eens kunnen ondervinden dat dierenwelzijn in ons eigen land ook nog een groot probleem is. Een aangereden kitten dat men zomaar aan de kant van de baan laat liggen. Beestje zit momenteel bij de da en moet waarschijnlijk amputatie ondergaan. Plaats dat naast mijn bella, ook overreden en achtergelaten, mijn mishandelde kittens, en nog zoveel andere verhalen. Dit alles heeft mijn mening vorm gegeven.
Ondanks bovenstaande wens ik de diertjes en toekomstige baasjes een fantastische toekomst!!

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 29 augustus 2014 - 09:52

Jana laat ik het ook zo zeggen moest het hier gebeurd zijn had ik haar ook naar huis genomen ;)
Ik weet niet of je het herinnert maar vorig jaar hebben wij ook een kat zien liggen op straat, het was net gebeurd, Karin was er ook juist bij ook toevallig maar wij zijn terug gereden, die persoon die hem had aangereden stond daar met zijn handen in zijn haren, wij vroegen of hij er mee naar de dierenarts ging, hij gaf geen antwoord, denk dat die zelf in shock was of mss dat het geld ging kosten weet ik veel maar wij hebben toen de kat gepakt om snel naar een dierenarts te rijden, ik zat vanachter met de kat op mij, het bloed kwam uit haar mondje, ze schreeuwde van de pijn, ik heb daar zitten schreeuwen als een klein kind en geprobeerd om haar zoveel mogelijk te helpen, heb tegen haar gesproken, haar geaaid maar ze is in mijn armen gestorven en nu met er aan te denken krijg ik terug tranen, dit wil ik nooit meer meemaken, dit doet zoveel pijn om een diertje zien pijn te hebben, daarom dat ik ook echt niet snap waarom mensen hun kat buiten laten, meestal moeten de meeste eerst voelen jammer genoeg...
Ik wil maar zeggen als ik nu in Frankrijk, Turkije, België of weet ik waar zit, op het moment dat dit gebeurd dan doe ik iets en ik hoop dat iedereen dat doet.

Jana_23
Jana_23
  • 3.359 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 29 augustus 2014 - 10:15

Daarom ook dat ik zei dat ik het 100% snap dat noa is meegekomen. Zoals je weet heb ik je ook ng gegevens bezorgt van organisaties in kreta die mogelijks konden helpen. Bovenstaande ging eerder over de katjes. Hoe erg dat ik de situatie daar ook vind. En ik ben er zeker van dat je altijd en overal diertjes in nood zal helpen.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 29 augustus 2014 - 10:18

Bekijk berichtJana_23, op 29 augustus 2014 - 10:15, zei:

Daarom ook dat ik zei dat ik het 100% snap dat noa is meegekomen. Zoals je weet heb ik je ook ng gegevens bezorgt van organisaties in kreta die mogelijks konden helpen. Bovenstaande ging eerder over de katjes. Hoe erg dat ik de situatie daar ook vind. En ik ben er zeker van dat je altijd en overal diertjes in nood zal helpen.

Ja daarvoor dank :)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#36 Geplaatst 30 augustus 2014 - 13:24

Bekijk berichtJo, op 28 augustus 2014 - 10:18, zei:

Mika,

Ik begrijp jou zéér zeker hoor en je bent niet de enige die hierover me al heeft aangesproken.
Ook ik zelf heb heel hard getwijfeld voor ik definitief antwoord gaf aan Anja. Toen was er uiteraard nog geen spraken van een zware operatie.
Doordat die kosten nog niet voorzien waren was ik uiteraard helemaal voor haar te vinden.

Op financieel gebied heb ik het niet slecht slecht in de zin dat ik voor mezelf of mijn dieren geen voeding of dergelijke kan kopen.
Ik ben volop een thuis aan het zoeken en doordat ik ook al mijn meubels nieuw terug moet aankopen kan er een zware operatie niet af...

En ja, ik heb een heel groot hart voor dieren. Als ik kon nam ik ze allemaal in huis.
Moest Noa mijn pad niet hebben gekruist dan had ik natuurlijk geen hond genomen... Maar zoals Anja hierboven zo mooi beschreef. Moest dit precies zo gebeuren :)

Wat ik nu al voor Noa voel is toch al wel speciaal. Ik doe zo hard men best om haar te helpen want ze heeft al een zwaar leventje gehad.
En je zegt dat er genoeg kandidaten zouden zijn om haar te adopteren?

Wel, 9 jaar geleden toen we onze Agapi wouden adopteren stonden we als nummer 71 op de lijst voor haar. Want iedereen wou die schattige puppy die in Griekenland zat. Alle telefoontjes dat binnenkwamen waren voor haar.
Men vertelde mij dat ze ons de dag nadien zou opbellen om verdere zaken af te spreken.
De dag nadien krijgen we telefoon met nieuws dat Agapi zwaar mishandeld is geweest en een dubbele beenbreuk en verbrijzeld onderbeen heeft (kosten om en bij de 2000 euro) Maar de opvang kwam er in tussen. Wat het in de toekomst ging geven wisten ze niet.
Toen kregen we de vraag : " Wensen jullie haar dan nog?"
Uiteraard zeiden wij! Wel van de 71 kandidaten bleven wij als enigste over die haar een thuis wouden geven. Wekelijks moest ik met haar naar Merelbeke en het zijn helse maanden geweest om haar te verzorgen.

Ik ben er vrij zeker van dat als je nu iemand zoekt en die hoort het verhaal en de eventuele kosten dat men snel zal terug krabbelen. Of het moesten ook echte dierenvrienden zijn ;)

Wederom de vergelijken met mijn Agapi zijn gewoon enorm... En aangezien ik al "ervaring" had met traumahondjes wou ik me terug voor haar inzetten :)
Ook zal zij helpen mijn "problemen" die ik nu heb, makkelijker te kunnen verwerken. Door dagelijks met haar bezig te zijn kan je wat ontspannen en mijn zinnen op andere zaken zetten i.p.v steeds te moeten denken en nog eens denken :)

Maar ik begrijp zeker je bezorgdheid :)

Blijkbaar zit er dus nog een heel ander verhaal achter (Agapi) waar ik niet meteen van op de hoogte was :oops:
Al zeker niet in detail ... na dit hier gelezen te hebben begrijp ik maar al te goed waarom je voor Noa gegaan bent.
Ik neem mijn woorden dus meer dan terug ... en als het je lukt met de steun van alle andere dierenvrienden hier, dan kan ik alleen maar happy zijn voor jullie beiden :jump: In elk geval prachtig werk van allen die hierin betrokken zijn. Chapeau !!!!!

Bewerkt door Mika, 30 augustus 2014 - 13:24.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 30 augustus 2014 - 14:08

Bekijk berichtMika, op 30 augustus 2014 - 13:24, zei:

Blijkbaar zit er dus nog een heel ander verhaal achter (Agapi) waar ik niet meteen van op de hoogte was :oops:
Al zeker niet in detail ... na dit hier gelezen te hebben begrijp ik maar al te goed waarom je voor Noa gegaan bent.
Ik neem mijn woorden dus meer dan terug ... en als het je lukt met de steun van alle andere dierenvrienden hier, dan kan ik alleen maar happy zijn voor jullie beiden :jump: In elk geval prachtig werk van allen die hierin betrokken zijn. Chapeau !!!!!

Dankje voor je lieve woorden! :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 01 september 2014 - 14:34

Even een update, Noa doet het goed in haar bench , echter als ze haar boodschappen moet doen heeft ze soms pijn tijdens bepaalde bewegingen dus ik verwacht eigenlijk het ergste, zeker als je die breuk hebt gezien en wat de dierenarts zei, kijk maar zelf naar de foto's.

We hebben al wat steun gekregen maar helaas nog niet genoeg :( dus lieve mensen elke bijdrage kan tellen, ook de jouwe en als een wederdienst schenken wij de grote bench weg aan de winnaar.

10647010_458690787605758_1616927238691559020_n.jpg

Van_den_Eynden_2014-08-26_001.jpg

Van_den_Eynden_2014-08-26_002.jpg

Van_den_Eynden_2014-08-26_003.jpg

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 01 september 2014 - 19:12

ocharme dat beestje.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 01 september 2014 - 21:18

Vandaag bij de dierenarts geweest en ze moet toch nu nog 3 weken in het gips blijven. Dus dat wordt sowieso 4 weken in het gips.
Vandaag is hij nog wat aangespannen en ze heeft een grotere kap om gekregen omdat ze toch nog kon bijten op het gips...
Verder doet ze het super goed!

10616568_459796624161841_6851986287764911986_n.jpg

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 02 september 2014 - 06:05

:thumb: :thumb: :thumb:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 02 september 2014 - 12:18

Vlug toch effe gedeeld ook. Wat tof dat jullie dit kleine wondertje helpen.

Armani
Armani
  • 15.755 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 13 september 2014 - 07:28

Hoe gaat het met Noa?

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 13 september 2014 - 10:41

We zijn noodgedwongen deze maandag naar de dierenarts moeten
gaan met Noa omdat ze haar kraag had kwijt gespeeld in de bench
met als gevolg heel haar gips kapot gebeten.
Eens bij de dierenarts stelde de dierenarts voor om toch een tussentijdse foto te nemen omdat de gips er toch helemaal af moest moest er toch een nieuwe gips gegeven worden, we hebben toegestemd en gelukkig dat we dat hebben gedaan want door de goede en strikte regels te hebben gevolgd, is er 1 breuk volledig weg en de andere bijna helemaal, dierenarts was zelf versteld en
wij zijn natuurlijk heel blij vooral voor Noa!
Nu moet Noa wel nog voorzichtig zijn, dus geleidelijk aan laten we Noa meer en meer lopen en spelen zodat haar poot rustig en veilig kan herstellen en dat de spiertjes rustig terug kunnen worden opgebouwd.
Mocht het niet goed verlopen gaan we misschien nog hydrotherapie aan toevoegen.

Armani
Armani
  • 15.755 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 13 september 2014 - 10:44

Toch iets van positiefs nieuws
Veel beterschap aan Noa