Spring naar inhoud

- - - - -

zwerfkittens gistel

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#1 Geplaatst 28 augustus 2014 - 18:20

In Gistel zitten aan de kerk weeral een 5 tal zwarte (of bijna volledig zwarte) kittens.   1 is er erg aan toe, oogjes zitten helemaal dicht en beweegt amper nog.   De andere zien er gezonder uit.    Mijn vriend wil niet dat ik ze in huis neem, al probeer ik hem te overtuigen om dat zieke toch in huis te nemen en ermee naar de DA te doen.   Maar hij weet ook dat als ik het in huis neem ik er aan ga gehecht geraken en dat het beestje hier zal blijven.   Dat beestje is misschien al niet meer te redden.   Ik heb het gehoord van een vriend, heb een foto gekregen.   En  ik kan pas zondag gaan kijken naar Gistel.   Moeilijke situaties altijd...  pfffffffffffffff

CozyCatz
CozyCatz
  • 8 berichten

#2 Geplaatst 28 augustus 2014 - 19:56

Oooo jammer om dit te lezen.
Moest ik zelf niet vol zitten (12 opvangkatten) zou ik wel willen gaan kijken zijn en eventueel het kittentje helpen maar ik moet nu echt wel stop zetten tot er een paar een nieuwe gouden mand hebben gevonden. :(

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#3 Geplaatst 28 augustus 2014 - 21:51

Kan jij of die vriend ze niet allemaal oppakken en naar een opvang brengen?als die vriend weet waar ze zijn kan hij ze toch niet aan hun lot overlaten?

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#4 Geplaatst 29 augustus 2014 - 17:30

Bekijk berichtDuchess, op 28 augustus 2014 - 21:51, zei:

Kan jij of die vriend ze niet allemaal oppakken en naar een opvang brengen?als die vriend weet waar ze zijn kan hij ze toch niet aan hun lot overlaten?

Ik kan pas zondag eens gaan kijken.   Die vriend wil er niet aan komen, hij is bang voor vlooien.   Ja erg, ik weet het...   Ik zou met die zieke wel naar de DA willen gaan.   Maar vriend wil niet dat ik het meeneem naar huis.   Waar is er een goede opvang in de buurt, alles waar ik voor informeer zit vol.

Is er geen organisatie die kan helpen, een organisatie die zich inzet voor zwerfkatten.   Gistel heeft blijkbaar een kattenbeleid maar ik denk dat daar regelmatig nestjes gedumpt worden.   Een tijd geleden heeft iemand een paar kittens kunnen vangen.   Ik heb er zelf ook al enkele gevangen en een thuis kunnen geven.   Normaal castreert of steriliseert gistel de katten die er zitten.   Maar toch zitten er altijd zoveel kittens.   Het is een onbegonnen werk om om de zoveel tijd die kittens te gaan redden.   En het heeft me al een fortuin gekost.

Bewerkt door zsapo, 29 augustus 2014 - 17:58.

Cleo&Garfield
Cleo&Garfield
  • 470 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 29 augustus 2014 - 18:00

Het best kun je in je geval bij de dierenarts gaan informeren. Misschien kan dat zieke katje bij haar blijven, of weet ze een opvang?

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 29 augustus 2014 - 22:21

Ik begrijp dat je het niet allemaal zelf kunt betalen,maar je DA zou je info moeten kunnen geven wat te doen.
En anders,vriend eruit,kittens erin.( dat zou ik doen)
Ik hoop dat je een oplossing vind,succes..

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#7 Geplaatst 30 augustus 2014 - 13:28

Sorry, ik heb ook een man die niet altijd even happy is met mijn opvangwerk.
Maar een ziek kitten ... dat zou ik nooit kunnen laten liggen, dan mag mijn man op zijne kop gaan staan.
Bang voor vlooien ... pffffffffffffffffff
Kan je niemand anders inschakelen, kennissen, familie, vrienden ?

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#8 Geplaatst 30 augustus 2014 - 17:24

Bekijk berichtDuchess, op 29 augustus 2014 - 22:21, zei:

Ik begrijp dat je het niet allemaal zelf kunt betalen,maar je DA zou je info moeten kunnen geven wat te doen.
En anders,vriend eruit,kittens erin.( dat zou ik doen)
Ik hoop dat je een oplossing vind,succes..

Het gaat zich niet om het geld, ik zou met alle plezier de kosten betalen voor die kitten. Ik kan pas morgen gaan kijken naar Gistel, die maat heeft het gisteren niet meer gezien.   En ja sommige mensen kunnen beter van hun hart een steen maken.    We hadden 1 kat.   Ik heb dan een een zwangere zieke kattin gevonden en in huis genomen.   Die had 4 kittens, die ik eigenlijk ook allemaal wou houden.   Gelukkig hebben ze een goede thuis gevonden, waar ik ook heel streng voor ben geweest.   1 ervan is terug gekomen omdat ik vond dat ze niet goed zat.   Dus we hebben nu 3 katten, voor vriend is dat al veel meer dan we overeen gekomen waren.   Hij ziet supergraag onze 3 katten maar hij is harder dan ik.   Ik zou elke sukkelaar in huis nemen, hij zegt van je kan ze niet al helpen en dat we al een zwangere kattin gered hebben en haar kittens.    Hij weet ook dat elke kat die hier binnen zou komen niet meer zou vertrekken.   Op reis kan ik zo'n dingen ook niet loslaten.   Als ik een zieke kitten zie of hongerige katten en zo...   Ik zou er alles aan doen om ze te helpen, zo erg dat ik meer bezig ben met katten helpen (of honden ook bijvoorbeeld) dan met de reis bezig te zijn.    Mijn vriend is daar nuchterder in.   Zo is hij dan ge├»rriteerd dat ik bijvoorbeeld de helft van mijn eten zit weg te geven als ik ergens op restaurant buiten eet op reis waar zwerfkatten rondlopen, zoals nu geweest in Griekenland.

Bekijk berichtMika, op 30 augustus 2014 - 13:28, zei:

Sorry, ik heb ook een man die niet altijd even happy is met mijn opvangwerk.
Maar een ziek kitten ... dat zou ik nooit kunnen laten liggen, dan mag mijn man op zijne kop gaan staan.
Bang voor vlooien ... pffffffffffffffffff
Kan je niemand anders inschakelen, kennissen, familie, vrienden ?

Voorlopig nog geen oplossing, morgen zal ik gaan kijken en het proberen te vangen...

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 30 augustus 2014 - 18:43

Heel veel succes, hopelijk ben je niet te laat.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#10 Geplaatst 30 augustus 2014 - 19:01

Ik begrijp wel dat je vriend niet alle katten wilt houden,dat hoeft ook niet,daar moet jij dan jezelf in sterken.
Wij hebben een paar jaar geleden een volwassen zwerver opgevangen,mijn vriend zei dat hij wel mocht blijven,toen heb Ik juist nee gezegd en het dier naar een professionele opvang gebracht,niet omdat het geen lief dier was,maar omdat zij kunnen kijken( chip) of hiij een thuis heeft,en zoniet of hij ziektes heeft,ik durfde het niet aan,dat hij misschien mijn katten met een ziekte zou besmetten.
En idd,als je alles houdt wat je vind zit je huis zomaar vol en kan je geen zieligerds meer redden.
Ik begrijp daarentegen niet dat hij de kittens niet even wil opvangen,zodat er een goede oplossing kan worden gezocht.
Ik hoop dat je inmiddels bent gaan kijken,en als je ze gevonden hebt,dat je de enige juiste keus hebt gemaakt,nogmaals succes..enne..laat even weten hoe dit afloopt.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#11 Geplaatst 31 augustus 2014 - 14:18

Bekijk berichtDuchess, op 30 augustus 2014 - 19:01, zei:

Ik begrijp wel dat je vriend niet alle katten wilt houden,dat hoeft ook niet,daar moet jij dan jezelf in sterken.
Wij hebben een paar jaar geleden een volwassen zwerver opgevangen,mijn vriend zei dat hij wel mocht blijven,toen heb Ik juist nee gezegd en het dier naar een professionele opvang gebracht,niet omdat het geen lief dier was,maar omdat zij kunnen kijken( chip) of hiij een thuis heeft,en zoniet of hij ziektes heeft,ik durfde het niet aan,dat hij misschien mijn katten met een ziekte zou besmetten.
En idd,als je alles houdt wat je vind zit je huis zomaar vol en kan je geen zieligerds meer redden.
Ik begrijp daarentegen niet dat hij de kittens niet even wil opvangen,zodat er een goede oplossing kan worden gezocht.
Ik hoop dat je inmiddels bent gaan kijken,en als je ze gevonden hebt,dat je de enige juiste keus hebt gemaakt,nogmaals succes..enne..laat even weten hoe dit afloopt.

Vanmiddag gaan kijken en geen kitten gezien.   Volgens die maat zat het er vanmorgen wel toen hij passeerde.   Er waren wel paar mensen met hond in de buurt, de katten zullen zich verstopt hebben.   pffffff