Op zoek naar eenvoudige regenbestendig plekje voor buurtkat
#1 Geplaatst 31 augustus 2014 - 14:53
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een waterdicht kattenhokje of huisje, dat ik onder de struiken zou kunnen zetten zodat het beestje tenminste niet volledig uitgeregend geraakt. Ze is zelfs al even binnen geweest en uurtje op verwarming geslapen, dan moest ze terug buiten.
Het is een buitenkat, en zit steeds in de buurt zonder dat we weten waar ze vandaan komt. Er zijn maar enkele mensen die haar kunnen aanraken. Het is een lieve kat, die niet veel nodig heeft.
Moest ik iets kunnen vinden waar ze kan gaan schuilen tijdelijk zou dit al enorm verscjil maken.
Ik heb voldoende bakjes, mandjes, krabpalen, voor buiten geen optie.
Iemand ideeen of suggesties ?
#2 Geplaatst 31 augustus 2014 - 15:01
Verder kan ik zo dadelijk niets bedenken, maar als er me nog iets te binnen schiet, zal ik het zeker laten weten!
#3 Geplaatst 31 augustus 2014 - 15:02
Sommige zetten isimobakken met deksel en maken er een opening in.
Bewerkt door DORIS, 31 augustus 2014 - 15:15.
- Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig
#4 Geplaatst 31 augustus 2014 - 17:54
Wij hebben in ons tuinhuis mandjes gezet een krabpaal en speeltjes .
& onder ons slaapkamerraam op het plat dak hebben wij zo een plastieken hondeniglo gezet (met een isimo plaat eronder dat het iets omhoog staat en altijd droog blijft) met een fleeceje of 3 in kan hij lekker zich in wegsteken . Ook geven we hem daar dagelijks zijn portie eten in (dit doen we allemaal omdat hij vroeger elke nacht in ons slaapkamerraam (vliegenraam) hing te janken nu is dat opgelost

#5 Geplaatst 31 augustus 2014 - 18:29
#6 Geplaatst 31 augustus 2014 - 22:52
Goede suggesties, ga ik zeker proberen, ben ervan overtuigd dat katje wel haar keuze zal maken.
Niets zo triest als een compleet natte kat. Gelukkig is ze gesteriliseerd, en ze brengt dagelijks (of beter nachtelijks) haar jachttrofeeen een muisje of 12 gemiddeld.
#8 Geplaatst 03 september 2014 - 10:49
#10 Geplaatst 03 september 2014 - 16:37
#11 Geplaatst 24 maart 2020 - 06:49
Eerst hadden we tijdelijk een hokje gezet op basis van grote plastieken bak met daarin kartonnen doos met een kussen hierin. Meestal sliep hij ook daarin. Nu hebben we gekeken om zelf een water- en winddicht hok te maken in steigerhout, met zelfde kussentje er in.
In dit nieuwe hok durft hij echter niet te gaan. Iemand een idee wat oorzaak kan zijn en wat we kunnen doen? Opening van het hokje is 12 op 24 cm. Het hout hebben we wel behandeld aan buitenzijde voor langere levensduur buiten.