Spring naar inhoud

- - - - -

Op zoek naar eenvoudige regenbestendig plekje voor buurtkat

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 31 augustus 2014 - 14:53

In deze regendagen komt er dagelijks een buurtkatje schuilen voor de regen. Al is het niet echt schuilen, ze zit gewoon tussen de struiken of rand van het huis waarboven met constructie van het huis een soort droger afdakje ontstaat.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een waterdicht kattenhokje of huisje, dat ik onder de struiken zou kunnen zetten zodat het beestje tenminste niet volledig uitgeregend geraakt. Ze is zelfs al even binnen geweest en uurtje op verwarming geslapen, dan moest ze terug buiten.
Het is een buitenkat, en zit steeds in de buurt zonder dat we weten waar ze vandaan komt. Er zijn maar enkele mensen die haar kunnen aanraken. Het is een lieve kat, die niet veel nodig heeft.
Moest ik iets kunnen vinden waar ze kan gaan schuilen tijdelijk zou dit al enorm verscjil maken.
Ik heb voldoende bakjes, mandjes, krabpalen, voor buiten geen optie.
Iemand ideeen of suggesties ?

Elysia1985
Elysia1985
  • 152 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 31 augustus 2014 - 15:01

Misschien kun je een kattenbak buiten zetten? Dat is droog en op maat van een kat gemaakt. Je kan die ook heel goedkoop vinden.

Verder kan ik zo dadelijk niets bedenken, maar als er me nog iets te binnen schiet, zal ik het zeker laten weten!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 augustus 2014 - 15:02

Wij hebben destijds eenvoudige huisjes gemaakt.Er bestaan panelen die waterdicht zijn.Je moet wel zien dat het een hellend dak is.Wij isoleerden de binnenkant met krantenpapier en verversten dat elke dag.De zwervers gingen daar ook in slapen.
Sommige zetten isimobakken met deksel en maken er een opening in.

Bewerkt door DORIS, 31 augustus 2014 - 15:15.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Cattery Mel's Bengels_*
    Guest_Cattery Mel's Bengels_*

#4 Geplaatst 31 augustus 2014 - 17:54

Wij hebben hetzelfde met de 'buitenkat' van de buren omdat zij er niets voor hebben voorzien.
    Wij hebben in ons tuinhuis mandjes gezet een krabpaal en speeltjes .
    & onder ons slaapkamerraam op het plat dak hebben wij zo een plastieken hondeniglo gezet (met een isimo plaat eronder dat het iets omhoog staat en altijd droog blijft) met een fleeceje of 3 in kan hij lekker zich in wegsteken . Ook geven we hem daar dagelijks zijn portie eten in (dit doen we allemaal omdat hij vroeger elke nacht in ons slaapkamerraam (vliegenraam) hing te janken nu is dat opgelost ;) ) Het ventje is dan ook al 13 jaar en halfblind (Mag jammer genoeg NOOIT binnen bij de buren )

DORIS
    DORIS
    • 7.963 berichten
    • 4 katten

#5 Geplaatst 31 augustus 2014 - 18:29

Een geluk voor hem dat je dat doet.

Majesteit
    Majesteit
    • 423 berichten

#6 Geplaatst 31 augustus 2014 - 22:52

Bedankt, lieve kattenvrienden!

Goede suggesties, ga ik zeker proberen, ben ervan overtuigd dat katje wel haar keuze zal maken.

Niets zo triest als een compleet natte kat. Gelukkig is ze gesteriliseerd, en ze brengt dagelijks (of beter nachtelijks) haar jachttrofeeen  een muisje of 12 gemiddeld.

*bonnie*
    *bonnie*
    • 4.118 berichten
    • 7 katten

#7 Geplaatst 31 augustus 2014 - 23:03

Waar woon je ?

catherine
    catherine
    • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 03 september 2014 - 10:49

Grote isomo boxen zetten en verhoogd niet op de grond, deken in leggen

Selmo
    Selmo
    • 718 berichten
    • 4 katten

#9 Geplaatst 03 september 2014 - 16:21

amai brengt ze jou muisjes! Dan is ze jou wel heel dankbaar :)

DORIS
    DORIS
    • 7.963 berichten
    • 4 katten

#10 Geplaatst 03 september 2014 - 16:37

Die muisjes,dat is voor jouw ontbijt.

Sdm
    Sdm
    • 1 berichten

#11 Geplaatst 24 maart 2020 - 06:49

Wij hebben ook een kat van de buren die elke dag/nacht in onze tuin vertoeft.
    Eerst hadden we tijdelijk een hokje gezet op basis van grote plastieken bak met daarin kartonnen doos met een kussen hierin. Meestal sliep hij ook daarin. Nu hebben we gekeken om zelf een water- en winddicht hok te maken in steigerhout, met zelfde kussentje er in.
    In dit nieuwe hok durft hij echter niet te gaan. Iemand een idee wat oorzaak kan zijn en wat we kunnen doen? Opening van het hokje is 12 op 24 cm. Het hout hebben we wel behandeld aan buitenzijde voor langere levensduur buiten.