Spring naar inhoud

- - - - -

Mitted met Mitted, kan, kan niet?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#16 Geplaatst 12 februari 2011 - 20:58

Ik heb een true bicolor dekkater en als dekkater is het niet ideaal. Als poes zou ik het zeker wel doen. Ik vind een true bicolor errug leuk, maar de nadruk ligt tegenwoordig op de high mitted (wat ik erg zonde vind)

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#17 Geplaatst 12 februari 2011 - 21:00

anneliesje zei:

Ik heb een true bicolor dekkater en als dekkater is het niet ideaal. Als poes zou ik het zeker wel doen. Ik vind een true bicolor errug leuk, maar de nadruk ligt tegenwoordig op de high mitted (wat ik erg zonde vind)

Ja ik zou sowieso geen dekkater zelf willen ;)
Ligt de nadruk dan vooral bij high mitted omdat deze handiger zijn om mee te fokken, of zijn er ook nog andere redenen?

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#18 Geplaatst 12 februari 2011 - 22:52

Qua handigheid zit het hem erin dat je weet wat voor een soort bicolor je hebt. Een mid high white bicolor kan er bijvoorbeeld uitzien als een true bicolor en dat kan het verwarrend maken. Eén soort bicolor maakt het gemakkelijker.

Verder als je alsmaar high mitted op high mitted zet dan zet je een patroon behoorlijk vast (dat zegt men altans). Denk dat je dan wel een flink aantal generaties verder moet zijn.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 13 februari 2011 - 14:59

als je een mid high white kruist met een point dan krijg je 1/2 true bicolors, 1/2 mitted.
Ik verwacht zo een nestje midden maart. :thumb:

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:01

en als dekkater heb ik een high mitted gekocht uit 2 high mitted ouders.
ik denk vooral ook verder te gaan met high mitted + high mitted

Bewerkt door noukie, 13 februari 2011 - 15:02.

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#21 Geplaatst 13 februari 2011 - 15:37

noukie zei:

als je een mid high white kruist met een point dan krijg je 1/2 true bicolors, 1/2 mitted.
Ik verwacht zo een nestje midden maart. :thumb:

Hoi hoi,

dat klopt, maar het is niet van de buitenkant zichtbaar en ook niet direct terug te lezen op de stamboom. Overigens had mijn kater ook een mid high white kunnen zijn, maar dit is hij niet (handig een combi met een colourpoint).

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 13 februari 2011 - 19:07

ik moest haar ook eerst kruisen met een point om het te weten te komen dat ze mid high white was.
:)