Spring naar inhoud

- - - - -

valeriaan

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 04 september 2009 - 16:31

lees hier veel over ,waar koop ik dat het best ?is elke valeriaan geschikt voor de poes of moet je naar een dierenzaak?moet het puur zijn of mag het ook valeriaan bevatten?heeft elke drogist het?veel vragen alvast bedankt en werkt het trouwens bij jullie vriendjes?

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 september 2009 - 18:23

Bij mijn poezels werkt er helaas niets :( Geen drupjes, geen gedroogde

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 04 september 2009 - 18:25

ik heb hier gedroogde valeriaan liggen en in spray.
Enkel onze utah en fara zijn er gek van, op de anderen heeft het precies geen effect
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#4 Geplaatst 04 september 2009 - 18:41

Ik koop mijn valeriaan (wel steeds voor menselijke consumptie) in Nederland in het Kruidvat en hier zijn er er allemaal gek op. Ik durf het ook wel eens in hun drinkwater doen als ik wat 'spanningen' voel tussen onze katten en de opvangers.
Groetjes Nikki en poezels Tache, Robbedoes, Tommeke en KD

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#5 Geplaatst 04 september 2009 - 23:57

Hier heeft het helaas geen effect :(
Bij Sil ga ik het binnenkort nog eens proberen, maar bij de rest, niks effect...

tineke
tineke
  • 242 berichten

#6 Geplaatst 05 september 2009 - 07:14

NiQi zei:

Ik koop mijn valeriaan (wel steeds voor menselijke consumptie) in Nederland in het Kruidvat en hier zijn er er allemaal gek op. Ik durf het ook wel eens in hun drinkwater doen als ik wat 'spanningen' voel tussen onze katten en de opvangers.
ok bij kruidvat dus ,thnks dan ga ik daar een vragen ,lees dat als ze er gevoelig voor zijn je het aan de krappaal kunt doen (een druppel)of in het reismandje .ga het zowiezo proberen gr

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 september 2009 - 11:20

Ik heb ook gewoon zo`n flesje bij de drogist (Etos eigen merk) gekocht.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

tineke
tineke
  • 242 berichten

#8 Geplaatst 05 september 2009 - 17:09

NiQi zei:

ik ben naar m,n new age winkeltje gegaan vandaag en heb gevraagt om valeriaandruppels ,zei ook dat ik dat voor m,n katten wil halen (ze moeten nog komen hoor de katjes)heb het in de brander gedaan en bij mij werkt het perfect ben vreselijk relaxt hihihih echt waar.en m,n vogel (heb een grijze roodstaart)die zit op de deur hij mag er uit hier en hij zit echt te dutten heb er ook new age muziek bij aan maar dat heb ik veel vaker dan is ie aant zingen en fluiten en heel druk ,zie hem net gapen hahahahaha

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#9 Geplaatst 05 september 2009 - 18:43

Maar jij heb jij dan ook druppels die je mag innemen of niet? 'k heb het nog nooit in een brander gedaan maar stinkt dat dan niet te erg? Ik vind valeriaan namelijk niet echt lekker ruiken. Je hebt je toch niet vergist met lavendel ofzo?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 september 2009 - 18:53

Hier zit het in hun stinkstrikken, dus lekker ruikt het in elk geval niet
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 05 september 2009 - 21:41

ik heb dat in de apoteek gekocht en ons babet is daar verzot op :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

tineke
tineke
  • 242 berichten

#12 Geplaatst 06 september 2009 - 07:20

NiQi zei:

Maar jij heb jij dan ook druppels die je mag innemen of niet? 'k heb het nog nooit in een brander gedaan maar stinkt dat dan niet te erg? Ik vind valeriaan namelijk niet echt lekker ruiken. Je hebt je toch niet vergist met lavendel ofzo?
nee lavendel kende ik wel al dit is valeriaan van volatile een bekend aromatherapie merk.is volgens de mevr uit de winkel pure valeriaan het stinkt niet maar 1 a 2 druppels is echt voldoende als je hele huis er een klein beetje vol van is merk je meteen dat je relaxter word ik wel ,denk met een wattestaafje iets op een krappaal ofzo dat dat wel werkt .de honden van m,n moeder deden ook vreemd toen ik het liet ruiken hihihi heel speels en gek doen en wild blaffen

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#13 Geplaatst 07 september 2009 - 17:34

tineke zei:

nee lavendel kende ik wel al dit is valeriaan van volatile een bekend aromatherapie merk.is volgens de mevr uit de winkel pure valeriaan het stinkt niet maar 1 a 2 druppels is echt voldoende als je hele huis er een klein beetje vol van is merk je meteen dat je relaxter word ik wel ,denk met een wattestaafje iets op een krappaal ofzo dat dat wel werkt .de honden van m,n moeder deden ook vreemd toen ik het liet ruiken hihihi heel speels en gek doen en wild blaffen

Hmm dan moet ik dat misschien ook eens proberen voor in huis.

tineke
tineke
  • 242 berichten

#14 Geplaatst 19 juni 2013 - 21:03

Bekijk berichtNiQi, op 04 september 2009 - 18:41, zei:

das top dat dat werkt ,die van mij hebben per ongeluk een keer heel kleine stukjes valeriaanwortel gegeten (heel klein doe wel eens een korrel of drie in m,n nachtthee heerlijk en echt rustgevend

tineke
tineke
  • 242 berichten

#15 Geplaatst 19 juni 2013 - 21:11

Bekijk berichtNiQi, op 05 september 2009 - 18:43, zei:

nee valeriaan stinkt heel erg in het flesje ,je moet van de geur houden ,ik doe meer druppels dan ze aanraden want ik vind het erg fijn en m,n katen vertonen ook ander gedrag