Spring naar inhoud

- - - - -

Prijzen Telenet => vraag P3

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#46 Geplaatst 05 januari 2016 - 00:00

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 04 januari 2016 - 23:43, zei:

Wij hebben een Whop of Whoppa bij Telenet ; ik twijfel tussen beiden, heb geen factuur bij de hand en weet het niet vanbuiten :)

Maar voor 71,49  hebben we :

- internet
- digicorder
- vaste lijn
- de kosten van de kabel

Dus ja, het kan hoor Carowlina ;)
Want op de vaste lijn hebben we nog een extra optie genomen om 24/24 u "gratis" te bellen op vaste lijnen, ik geloof dat deze optie een 5 euro kost.
Na 16u en op feestdagen bellen we ook gratis naar g.s.m., 't is te zeggen er staat wel een maximum aantal minuten op per maand maar daar komen we nooit aan.

Voordien hadden we ook nog een ouder pak, het was Telenet zelf die ons contacteerde om het over te zetten. Of kregen we eerst een brief...herinner me het niet precies, enkel dat ik alles nagevraagd heb en er toen op gehamerd heb dat ze me per mail de prijs zouden bevestigen met wat er inbegrepen was (wat ze ook gedaan hebben ;) ).
Dat van dat sneller internet moet je geen wonderen van verwachten ; soms hangt het af van de snelheid van je pc maar ook is er momenteel geen manier om het snelste internet van Telenet tot zijn recht te laten komen met de huidige manier van werken.
Dit zeiden ze van Telenet zelf tijdens een uitzending in het programma "meer voor je geld".
Ze gebruiken het als lokmiddel omdat ze theoretisch gezien de snelsten zijn maar in de praktijk kunnen ze het nu (nog) niet omzetten.

Over het algemeen ben ik wel tevreden klant, al vind ik nu een prijsverhoging er wel over kort na de vorige forsere (procentueel gezien) stijging.
Waar ik totaal niet fair vind is dat de klanten die dreigen met overstappen plots (tijdelijke) kortingen krijgen. De huur van de digicorder valt dan meestal een jaar of half jaar weg.
Terwijl de mensen die niets ondernemen en er zich braafjes bij neerleggen niets krijgen.
Voor de duidelijkheid : zelf heb ik me in het verleden ook wel laten horen en een tijdje korting gekregen, maar vind het erg dat een mens zich eerst moet druk maken en dreigen i.p.v. dat ze dan de prijzen minder laten stijgen en elke klant daaraan houden. Uiteindelijk is dat toch hetzelfde resultaat in hun portemonnee. En ze leren er enkel de klanten reclameren op die manier.
Dat is zo , als trouwe klant krijg je geen kortingen. :(

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 05 januari 2016 - 10:47

Da klinkt meer als Whoppa.
Whop zou 65 en een klets zijn.

Ik heb maar schrik da ze zeggen 'tis 65,.. euro' en dan achteraf een factuur met meer krijgen omdat er het een en het ander niet bij gerekend was.
Want dat heb ik helaas in mijn zoektocht ook al tegengekomen...

Poeslap
Poeslap
  • 1.615 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 05 januari 2016 - 18:55

Whop is goedkoper, omdat je doordat je alle producten dan hebt een korting hebt die er maandelijks van wordt afgehouden. Bij oudere pakketten heb je dat ook wel hoor, dat je omdat je dat en dat product bijvoorbeeld hebt, dat er maandelijkse korting is. Is ook bij de Whop, waardoor je inderdaad goedkoper zal uitkomen. Die korting blijft wel enkel gelden zolang je ieder product uit het pakket behoudt. Van zodra je bijvoorbeeld internet of de telefoon zou opzeggen, vervalt de maandelijkse korting en betaal je ieder product apart.

En yep, als je geen vaste telefoon wilt plaatsen, kun je wel altijd Triiing gebruiken. Hebben we vorig jaar gebruikt om vanuit Spanje gratis naar huis te bellen. :p

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.338 berichten

#49 Geplaatst 06 januari 2016 - 10:51

Bekijk berichtKaprice, op 04 januari 2016 - 21:49, zei:

Vandaag nog gehoord dat telenet in de volgende maanden terug een prijsverhoging zal doorvoeren.
70-65€ vind ik zowiezo al zotte prijzen.
Is dat enkel tv-internet?
Ik heb bij scarlet al voor 39€ tv-internet en vaste lijn.

Ben je tevreden over scarlet, heb je daar snel en goed internet en werken ze dan ook met een soort decoder? Ik heb daar ook al aan gedacht maar heb schrik voor de kwaliteit

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 06 januari 2016 - 11:58

Dat stelt mij toch al iets meer gerust :)

Ik heb hen gemaild met de vraag om een gedetailleerde beschrijving te sturen waar ALLE kosten instaan.
Dan heb ik toch iets achter de hand moest het toch anders zijn.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 06 januari 2016 - 11:59

@Inge
Ik ben heel tevreden van scarlet. Ze werken wel via de telefoonlijn en niet via de kabel zoals Telenet.
En ze hebben een digibox met harde schijf waar je dus ook programmas kan opnemen.
En ook voor internet heb ik zelden problemen. Trouwens al hun materiaal is identiek aan belgacom. Staat zelfs op de digibox en afstandsbediening, alleen stukken goedkoper.
Ik ga nu zelfs mobiel overschakelen naar scarlet omdat hun tarieven heel gunstig zijn.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#52 Geplaatst 06 januari 2016 - 12:47

Bekijk berichtKaprice, op 06 januari 2016 - 11:59, zei:

Trouwens al hun materiaal is identiek aan belgacom. Staat zelfs op de digibox en afstandsbediening,

Moch, hetzelfde als Belgacom.... :catscratchhead .
Ik ga ook eens informeren dan.
Al moet ik zeggen dat ik wel wat opzie tegen het afsluiten (altijd kosten + gezaag aan verbonden) en het aansluiten van abonnementen en zo...

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 06 januari 2016 - 13:40

Bij elke prijsverhoging kan je tijdens de volgende maand gratis opzeggen zonder kosten en zonder gezaag...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#54 Geplaatst 06 januari 2016 - 14:24

Net weer een brief van Telenet dat ze de prijzen nóg maar eens gaan verhogen :(
En de vorige was nog niet zo lang geleden...

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 06 januari 2016 - 14:33

Ja, ik las het ook weer!
1.99 euro voor Whop en Whoppa o.a
Man man, die doen nie anders als constant verhogen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#56 Geplaatst 06 januari 2016 - 14:41

Bij stond er 2,99 euro.
Waarschijnlijk  op de andere opties ook nog wat meer.

Carowlina
Carowlina

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 06 januari 2016 - 15:17

Nog erger.
Op het laatste nieuws stond 1.99 euro.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 06 januari 2016 - 18:22

Hahaha ze voelen zich de baas via de kabel he. Vragen wat ze willen. Zo blij die geldwolven buiten gegooid te hebben bij mijn verhuis...

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.338 berichten

#59 Geplaatst 06 januari 2016 - 18:42

Bekijk berichtKaprice, op 06 januari 2016 - 11:59, zei:

@Inge
Ik ben heel tevreden van scarlet. Ze werken wel via de telefoonlijn en niet via de kabel zoals Telenet.
En ze hebben een digibox met harde schijf waar je dus ook programmas kan opnemen.
En ook voor internet heb ik zelden problemen. Trouwens al hun materiaal is identiek aan belgacom. Staat zelfs op de digibox en afstandsbediening, alleen stukken goedkoper.
Ik ga nu zelfs mobiel overschakelen naar scarlet omdat hun tarieven heel gunstig zijn.

Is de snelheid van het internet te doen? Ben ook al langer aan het denken om telenet buiten te gooien.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#60 Geplaatst 06 januari 2016 - 19:17

Ik heb vandaag  gebeld naar telenet, heb gezegd dat ik voor hetzelfde wat ik nu heb , 50 euro  zou moeten betalen bij Scarlet
Ik kreeg als antwoord  dat Scarlet trager is, 30Mbps en Telenet  Whop 100 Mbps en Whoppa 200 Mbps.
Maar daarvoor moeten we dan wel bijna het dubbele betalen :(