Spring naar inhoud

- - - - -

Prijzen Telenet => vraag P3

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 06 januari 2016 - 19:57

Bekijk berichtlilymaya, op 06 januari 2016 - 19:17, zei:

Ik heb vandaag  gebeld naar telenet, heb gezegd dat ik voor hetzelfde wat ik nu heb , 50 euro  zou moeten betalen bij Scarlet
Ik kreeg als antwoord  dat Scarlet trager is, 30Mbps en Telenet  Whop 100 Mbps en Whoppa 200 Mbps.
Maar daarvoor moeten we dan wel bijna het dubbele betalen :(
Ja, dat is altijd hun "excuus" : ze hebben het snelste internet.
Er bestaat zo'n programma die je gratis kan uittesten op internet om na te kijken hoe snel je internet werkelijk is.
Ik had deze link vroeger, ben hem nu kwijt maar als ik hem nog eens tegen kom zal ik hem hier eens delen.
De werkelijke snelheid die je op die manier kan nachecken ligt meestal veel lager dan wat je zogezegd krijgt of aangeduid staat bij je verbinding.
Het hangt ook deels af van wat je pc aankan.
En als dat niet hoger ligt dan wat we krijgen bij andere providers dan wil dat zeggen dat we ook niets meer krijgen bij Telenet voor de meerprijs die we betalen.

Naar Scarlet zou ik zelf niet overstappen. Mijn moeder was daar vroeger bij en als er een probleem was met de verbinding en ze nam contact op met Scarlet zeiden ze daar dat ze zich moest richten tot Belgacom. En als ze naar Belgacom belde stuurden ze haar naar Scarlet... :catcurs
Toen hingen deze 2 bedrijven nog samen, misschien is dat nu veranderd.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 06 januari 2016 - 19:57.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 06 januari 2016 - 20:04

Bekijk berichtCarowlina, op 06 januari 2016 - 14:33, zei:

Ja, ik las het ook weer!
1.99 euro voor Whop en Whoppa o.a
Man man, die doen nie anders als constant verhogen.

Bekijk berichtlilymaya, op 06 januari 2016 - 14:41, zei:

Bij stond er 2,99 euro.
Waarschijnlijk  op de andere opties ook nog wat meer.
Dat kan ook weer tellen, vooral als je dat samen rekent met de vorige stijging.
Ik hoop dat ze weer massaal telefoontjes krijgen van boze klanten :p
Overal stijgen de prijzen maar ik dacht na alle (terechte) heisa over de vorige stijging dat er niet zo snel alweer één zou volgen.
Nu ja, ik hoorde vandaag van mijn vriendin dat we een nieuwe modem krijgen binnenkort voor (nog :louche:  ) sneller internet.
De concurrentie gaat alle surfplanken mogen boven halen om Telenet te kunnen volgen :lachen:
Enfin, we zijn er vet mee...ik zie er tegen op om over te stappen maar als het zo verder gaat dan toch maar eens de knoop doorhakken.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#63 Geplaatst 06 januari 2016 - 20:05

Telenet heeft me ook gezegd dat de service niet goed is bij Scarlet, maar ja, waar is de service wel goed he?

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 06 januari 2016 - 21:14

Die Mbps halen ze niet eens! Is recent nog getest door testaankoop dat ze veel stoeffen met snelheid maar dat het enkel cijfers op papier zijn en ze die praktisch nergens halen.
Trouwens ik heb niet het gevoel traag internet te hebben. Zelfs niet bij wifi gebruik.
En inderdaad de eerste jaren was scarlet een zusterbedrijf van belgacom. Maar is nu al drie vier jaar totaal onafhankelijk. Met eigen klantendienst. Ik was bv toen ze hun nieuwe layout aanpasten op digitale tv een paar opnames van op mijn digibox verloren. En toen ik belde kreeg ik een korting van 15€ op mijn volgende factuur.
Dus ik kan niet klagen van de klantendienst. Ze hebben bv ook een gratis chat waar je vragen kan stellen als je niet wilt bellen.
Ik ben allezins content van scarlet.
Waar ze wel streng in zijn is dat je op tijd moet betalen tegen hun vervaldatum of dat ze bij volgende maand al 7,5€ boete aanrekenen.