Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Wat heb je het laatst gekregen?

cadeau

• Log in om te reageren
1314 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 september 2014 - 17:11

Ik vond dit topic wel leuk op een forum waar ik vroeger op zat. We hebben hier wel een "wat het je gekocht"-topic, maar krijgen is leuker, zeker met een verhaal! :)

Om te beginnen:
Mijn vader en zijn vriendin kwamen gisteren langs. Ze zijn een week naar Stockholm geweest en ik kreeg een enorm zachte kleine elandknuffel (met een Zweedse-vlag-slabbetje) en een kabouterachtig figuurtje. Ik ben nu wel de juiste soortnaam vergeten (schande)... Maar goed. Het was een klein, heel fijn cadeautje, want ik ben gek op Noordse mythologie. Hij heeft zelf een stel Finse trollen en ik heb een Deense Nisse, een soort Kerstkabouter.

In heel Scandinavië is er nog steeds een traditie van geloof in wat wij kabouters, dwergen, elfen of trollen zouden noemen. Ze hebben nog veel betekenis in verhalen en als dierbare geschenken. Er zijn heel veel soorten, ze hebben allemaal een naam, een ander uitzicht, een andere woonplaats, een andere betekenis. Sommigen zijn goed, andere kwaad. Ze leven in onze huizen, buiten in de lucht, in de bomen, op de aarde, dieper in de aarde of helemaal in de aardkern. Hun afbeeldingen hebben één ding gemeen: hoe lelijk ze soms ook zijn, je wilt ze hebben. Trollen zijn vaak nors en boos, hoewel ze niet allemaal slecht zijn. Let op voor de elfen, ze zien er betoverend elegant uit, maar luister niet naar een duistere elf! Vergeet ook geen schoteltje eten buiten de deur te zetten 's nachts, er woont een wezentje onder je huis dat het beschermt. Zorg je voor hem, dan blijft hij wonen en ben je veilig. Doe je dat niet vertrekt hij, en wie weet wat er dan gebeurt!

Die traditie is ook niet zo vreemd als je je voorstelt hoe de mensen daar woonden/wonen, in kleine dorpen, vaak kilometers van het volgende bewoonde gebied, gescheiden door fjorden en bergen en halve jaren zonder licht. Een mooi voorbeeld zijn de boeken van Svend Nordqvist over Pettson en Findus (de poes in mijn profielfoto). Ze wonen in een oud huis op het Platteland in Zweden. Pettson gelooft het niet, maar het huis en de tuin zitten vol kleine Moppertjes (Mucklor)!

Ik kreeg dus zo'n huisbeschermer voor in Rusland. Niet dat hij onder de grond zal kunnen wonen, waarschijnlijk nemen we een appartement op de 22ste verdieping ofzo... Maar ik ga hem in elk geval verzorgen en proberen Pluis duidelijk te maken dat hij geen speeltje is :catplay

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 september 2014 - 00:32

ga je verhuizen naar Rusland misschien?

Edit : mijn euro valt net, jullie gaan naar daar op reis en gaan helpen in een opvang zeker? Voor hoelang gaan jullie?
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 september 2014 - 07:44

Je euro valt een tikje mis ;) We gaan niet op reis, maar verhuizen voor 4 - 6 jaar als diplomaten (of mijn vriend gaat, en ik volg). Hij werkt, ik mag enkel vrijwilligerswerk doen en de gastvrouw uithangen, dus leek het me ideaal om opvanggezin te zijn voor een organisatie die katten en honden van daar hier laat adopteren. Alleen antwoorden die nog steeds niet, ook niet na een aansporing op Facebook :|. Ik weet best dat ze het heel druk kunnen hebben, maar een "ok, we hebben je bericht gekregen" zou fijn zijn.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 september 2014 - 09:53

oei, ik had het blijkbaar misbegrepen van dat op reis gaan :Ooops: , ik ben soms nogal een verward en vergeetachtig mens :Ooops: maar je doet dan wel iets met opvang van beestjes of dat is toch tenminste t plan, mijn armzalig brein heeft toch nog iets onthouden...
Ik hoop dat je binnenkort toch een antwoord krijgt  van dienen opvang, ze zouden toch wel blij mogen zijn met de aangeboden hulp.
Amai, dat is niet niks hé zo verhuizen naar Rusland voor een aantal jaar
Dan woont er eens een ks'ertje niet ver van mij en dan vertrekt ze nog naar Rusland  :lachen:
Ik wens jullie daar allebei heel veel succes toe !

t Geen dat ik laatst gekregen heb was een cadeautje toen er een ks'ertje bij mij op bezoek kwam onlangs, ik was al heel blij met t bezoekje zelf maar ik kreeg dan ook nog cadeautjes.
Ik kreeg een heel mooi plantje eerst (ik ben dol op bloemen en planten) en vervolgens werd er mij ook nog een pakje in mijn handen gestoken en toen ik dat opendeed zaten er oliepastels in
Ik doe tekenschool en we werken daar met pastels en k heb zelf al harde en zachte pastels aangechaft maar oliepastels had ik nog niet dus ik was heel heel erg  blij met dat cadeautje :cheer: :cheer: :cheer:
Eigenlijk heb ik nog nooit iets gekregen van iemand anders uitgezonderd dan van mijn halve trouwboek dus ik vond dat onzettend lief en attent dat ik ten eerste iets kreeg en dat ten tweede het iets was dat ik ook echt heel graag wou en waar ik al eens iets over verteld had (over de tekenschool en wat we er doen) en dat die persoon dat onthouden had
Ik was daar echt van aangedaan dat iemand zo lief en attent was voor mij
En iedere keer ik naar die doos pastels kijk overvalt me zo een warm blij gevoel dus ligt het doosje pastels nu nog altijd op mijn salontafel in mijn zicht, ik steek ze niet in de box bij de rest van mijn tekengerief maar laat ze liggen waar ik ze zie zodat ik regelmatig dat warm blij gevoel kan ervaren en ik er aan herinnerd word dat er toch wel heel lieve en attente mensen op onze wereldbol rondlopen :cattailwag
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 september 2014 - 10:04

Edit: ik denk er net aan dat ik toch wel al eens iets heb gekregen van iemand anders dan van mijn halve trouwboek, een heel lief ks'ertje heeft me eens pennetjes om mee te tekenen opgestuurd, dat  vond ik dus ook zo lief en attent, er zitten hier heel lieve attente mensen op ks :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 september 2014 - 10:28

Bekijk berichtlathyrus, op 23 september 2014 - 09:53, zei:

Amai, dat is niet niks hé zo verhuizen naar Rusland voor een aantal jaar
Dan woont er eens een ks'ertje niet ver van mij en dan vertrekt ze nog naar Rusland  :lachen:
Zozo, in de buurt, planten en tekengerei? Ik zie opportuniteiten :mrgreen:
We hebben maar twee potjes (nuja, ovenschoteltjes...) met vetplantjes in zo'n plantenkasje van Ikea omdat Pluis alles verwoest, en plantjes mogen niet ingevoerd worden in RU. Maar als ik ze aan mijn mama toevertrouw overleven ze de maand niet, ook al hebben ze amper water nodig... Ik hoef ze nooit terug, maar ik vind het ook zo zonde om ze ter dood te veroordelen.
En ik zat bij mijn verhuis van ouderlijk huis naar het appartement van m'n vriend serieus in de knoei met alle resten van mijn Sint Lucas opleiding. Ik krijg er de kriebels van als ik eraan denk dat mijn Conté-potloden nu in de keuken staan als schrijfgerei... Misschien moet ik toch maar is gaan snuffelen wat er nog leeft.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 23 september 2014 - 15:37

Dit weekend van mijn ventje voor ons 5jarige huwelijksverjaardag heb ik gekregen: nieuwe vislijn en kleren om te gaan vissen.
Vraag mij nu wel af wie er het meeste plezier zal aan beleven, hij vist graag dus denk ik dat het met een geheime agenda was dat ik deze dingen heb gekregen.
Wel pech voor hem, dat ik nu graag begin te vissen :x

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 september 2014 - 15:58

Altijd fijn, van die goed bedoelde cadeautjes met een agenda :rolleyes:
Wel goed dat je het ook echt leuk vindt ;)

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#9 Geplaatst 23 september 2014 - 16:38

Een tweetal weken geleden een mooie bos rode rozen gekregen van mijn man. Zomaar, zonder reden. Hij zag ze staan en hij weet dat ik superzot ben van (donker)rode rozen ... en hij heeft ze meegebracht ... En mijn dag was goed. Wat zeg ik? Mijn week was goed :-)

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 september 2014 - 00:24

Bekijk berichtMachteld., op 23 september 2014 - 10:28, zei:

Zozo, in de buurt, planten en tekengerei? Ik zie opportuniteiten :mrgreen:
We hebben maar twee potjes (nuja, ovenschoteltjes...) met vetplantjes in zo'n plantenkasje van Ikea omdat Pluis alles verwoest, en plantjes mogen niet ingevoerd worden in RU. Maar als ik ze aan mijn mama toevertrouw overleven ze de maand niet, ook al hebben ze amper water nodig... Ik hoef ze nooit terug, maar ik vind het ook zo zonde om ze ter dood te veroordelen.
En ik zat bij mijn verhuis van ouderlijk huis naar het appartement van m'n vriend serieus in de knoei met alle resten van mijn Sint Lucas opleiding. Ik krijg er de kriebels van als ik eraan denk dat mijn Conté-potloden nu in de keuken staan als schrijfgerei... Misschien moet ik toch maar is gaan snuffelen wat er nog leeft.

Ik vind Wichelen toch niet zo ver van Aalst...
t is zuur als je plantjes kapot gaan als je ze weggeeft aan iemand anders, wij hebben al ons planten ook weggegeven aan stiefschoonmoeder en schoonmoeder, schone grote planten waar ik jaren heel veel zorg voor had gedragen, en dan lieten zij ze gewoon kapot gaan...
Dus hebben we ons orchideeëncollectie dan maar in de groene bak gesmeten, met veel pijn in t hart ( er zat een uit Colombia meegesmokkelde orchidee bij), maar ik smeet ze nog liever weg dan ze aan die twee ondankbare mensen te geven
Wij moesten ook al ons planten wegdoen omwille van de poezels die er niet konden afblijven, k heb er al over nagedacht om zo van die miniserrekes te zetten en het zo eens te proberen maar k heb dan schrik dat ze dat van de kast gaan smijten en het gaat breken...
Het plantje dat ik van Armani en haar dochter heb gekregen is de enige plant die we in huis hebben en iedere keer we buitenshuis gaan ook al is t maar voor tien minuten verhuizen we die naar de keuken want anders gaat onzen tuinman (alias thor) er zeker de stukken afscheuren en ik wil geen vergiftigde thor...

Foei, uw contépotloden als schrijfgerief in de keuken? Mijn hart bloedt...
Je hebt een tekenopleiding gevolgd dan?
Ik heb  van st lucas al horen praten maar ik ken het niet echt
En doe je daar dan niks meer mee met die opleiding en je gerief?
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 september 2014 - 10:58

Bekijk berichtlathyrus, op 24 september 2014 - 00:24, zei:

Foei, uw contépotloden als schrijfgerief in de keuken? Mijn hart bloedt...
Je hebt een tekenopleiding gevolgd dan?
Ik heb  van st lucas al horen praten maar ik ken het niet echt
En doe je daar dan niks meer mee met die opleiding en je gerief?

Het mijne nog veel harder, maar ik kan niet alles meenemen en zo'n zacht potlood overleeft een driedaagse ruwe vrachtwagenverhuis nooit. Ik weet niet eens of zaken als aquarelpapier per vel of een blad Ingres wel vlot verkrijgbaar zijn in Rusland. Zonder ondergrond geen tekening.
Ik heb vier jaar (da's de normale periode, kunstonderwijs begint pas in het derde middelbaar) BAK (beeldende en architecturale kunsten) en vervolgens ABK (architecturale en binnenhuiskunst) gestudeerd aan Kunsthumaniora Sint Lucas Gent. En ik kan achteraf eerlijk zeggen dat die opleiding mijn leven gered heeft als uitlaatklep, maar er is intussen veel veranderd en ik weet niet of ik de school nog zou aanraden.

Mijn opleiding is in mijn ogen niet verloren gegaan, onder andere mijn liefde voor Scandinavisch design, interieur en kunst heeft me doen kiezen voor Deens op de universiteit. Als ik tijd heb (dus als student en in Rusland weer :)) begin ik aan een hoop kunstzinnige projecten en oplossingen. Tot nu toe verzamelde ik bijvoorbeeld maquetteboeken van bestaande of fantasy kastelen op reizen, om ze dan allemaal minutieus in elkaar te zetten en mijn kamer mee te vullen. Helaas weet ik ook zeker dat mijn luchtkastelen een afwezigheid van enkele jaren niet gaan overleven, ze zijn een doorn in het oog van mijn moeder. En de poetsdame. Enkel mijn oma en vader appreciëren mijn "werken", maar die hebben ook niet  veel plaats om alles te bewaren.

Ik heb geprobeerd om het materiaal dat ik nog heb op te gebruiken, maar het is zo dubbel. Waarom maquettes bouwen als je je rug draait en ze al in de vuilbak eindigen? Er zijn echt mensen die geen snars begrijpen van het belang van wat je zelf met hart en ziel creëert, gewoon omdat ze dat zelf niet kunnen. Dan gooi ik nog liever een leeg blad bij het papier. Mijn tekentafel is meer en meer een dropplaats voor ieders dingen-zonder-plaats geworden, nu ik uit het huis ben doe ik niet eens meer de moeite om alles er af te gooien en aan iets te beginnen wanneer ik terugkom. Zelf gooi ik ondertussen ook al eens iets weg. Pluis heeft mijn maquette van het Natuurhistorisch museum in Wenen vernield, en ik heb het lang ontkend, maar eigenlijk is mijn exemplaar van het Marie Thumas-paviljoen op Expo '58 ook de redding voorbij. Op zolder staan er een hoop dingen die "per ongeluk" bij het zoeken naar iets anders beschadigd zijn. Het is hard, want ik heb niet het gevoel dat ik ooit nog de emotionele diepte en volledige concentratie kan opbrengen om opnieuw zo'n kwaliteit te produceren. En ik hoop ook dat ik iets kan met dit gevoel van verlies wanneer er weer tijd en rust is.

Sommige dingen neem ik mee, mijn snijmat, mijn aquareldoos, fijne tekenpotloden, een doos kleurpotloden, kalligrafiepennen. Ik heb met m'n laatste klei een paar dierenfiguurtjes gemaakt en geschilderd voor ons asiel om te verkopen op het eetfestijn. Maar mijn halve verzameling Vallejo-acrylverf (een medestudent heeft de andere helft, maar beweert van niet) in zware, kwetsbare tubes van 15cm lang? Alle bladen met afbeeldingen van rozen en sleutels waar ik plannen voor had? Mijn stapel maquettemateriaal? De speciale potloden gekocht voor die ene specifieke schoolopdracht waar ik exact de juiste tint voor wou? Neen. Die blijven achter en verdwijnen wanneer mijn moeder verhuist. Ik heb geen vrienden die ze nog kunnen gebruiken, de ongebruikte dozen stiftjes zijn geëindigd als verjaardagscadeaus voor verwende nichtjes. De gebruikte exemplaren hebben zo veel gereisd dat ze een tweedehandssite niet waardig zijn.

Sorry voor de lange, moedeloze rant, dat was niet helemaal de bedoeling en niemand hoeft 'm door te lezen :Ooops:

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 september 2014 - 14:27

Het is een Vätte :) ! (mijn kabouter)

Bijgevoegde thumbnails

• 20140923_184041.jpg

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 september 2014 - 15:47

nieuwe kleren van mijn mama

en

vrijdag ne nieuze laptop , de mijne ist wa aant begeven ...

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#14 Geplaatst 24 september 2014 - 20:28

Bekijk berichtMachteld., op 24 september 2014 - 10:58, zei:

Het mijne nog veel harder, maar ik kan niet alles meenemen en zo'n zacht potlood overleeft een driedaagse ruwe vrachtwagenverhuis nooit. Ik weet niet eens of zaken als aquarelpapier per vel of een blad Ingres wel vlot verkrijgbaar zijn in Rusland. Zonder ondergrond geen tekening.
Ik heb vier jaar (da's de normale periode, kunstonderwijs begint pas in het derde middelbaar) BAK (beeldende en architecturale kunsten) en vervolgens ABK (architecturale en binnenhuiskunst) gestudeerd aan Kunsthumaniora Sint Lucas Gent. En ik kan achteraf eerlijk zeggen dat die opleiding mijn leven gered heeft als uitlaatklep, maar er is intussen veel veranderd en ik weet niet of ik de school nog zou aanraden.

Mijn opleiding is in mijn ogen niet verloren gegaan, onder andere mijn liefde voor Scandinavisch design, interieur en kunst heeft me doen kiezen voor Deens op de universiteit. Als ik tijd heb (dus als student en in Rusland weer :)) begin ik aan een hoop kunstzinnige projecten en oplossingen. Tot nu toe verzamelde ik bijvoorbeeld maquetteboeken van bestaande of fantasy kastelen op reizen, om ze dan allemaal minutieus in elkaar te zetten en mijn kamer mee te vullen. Helaas weet ik ook zeker dat mijn luchtkastelen een afwezigheid van enkele jaren niet gaan overleven, ze zijn een doorn in het oog van mijn moeder. En de poetsdame. Enkel mijn oma en vader appreciëren mijn "werken", maar die hebben ook niet  veel plaats om alles te bewaren.

Ik heb geprobeerd om het materiaal dat ik nog heb op te gebruiken, maar het is zo dubbel. Waarom maquettes bouwen als je je rug draait en ze al in de vuilbak eindigen? Er zijn echt mensen die geen snars begrijpen van het belang van wat je zelf met hart en ziel creëert, gewoon omdat ze dat zelf niet kunnen. Dan gooi ik nog liever een leeg blad bij het papier. Mijn tekentafel is meer en meer een dropplaats voor ieders dingen-zonder-plaats geworden, nu ik uit het huis ben doe ik niet eens meer de moeite om alles er af te gooien en aan iets te beginnen wanneer ik terugkom. Zelf gooi ik ondertussen ook al eens iets weg. Pluis heeft mijn maquette van het Natuurhistorisch museum in Wenen vernield, en ik heb het lang ontkend, maar eigenlijk is mijn exemplaar van het Marie Thumas-paviljoen op Expo '58 ook de redding voorbij. Op zolder staan er een hoop dingen die "per ongeluk" bij het zoeken naar iets anders beschadigd zijn. Het is hard, want ik heb niet het gevoel dat ik ooit nog de emotionele diepte en volledige concentratie kan opbrengen om opnieuw zo'n kwaliteit te produceren. En ik hoop ook dat ik iets kan met dit gevoel van verlies wanneer er weer tijd en rust is.

Sommige dingen neem ik mee, mijn snijmat, mijn aquareldoos, fijne tekenpotloden, een doos kleurpotloden, kalligrafiepennen. Ik heb met m'n laatste klei een paar dierenfiguurtjes gemaakt en geschilderd voor ons asiel om te verkopen op het eetfestijn. Maar mijn halve verzameling Vallejo-acrylverf (een medestudent heeft de andere helft, maar beweert van niet) in zware, kwetsbare tubes van 15cm lang? Alle bladen met afbeeldingen van rozen en sleutels waar ik plannen voor had? Mijn stapel maquettemateriaal? De speciale potloden gekocht voor die ene specifieke schoolopdracht waar ik exact de juiste tint voor wou? Neen. Die blijven achter en verdwijnen wanneer mijn moeder verhuist. Ik heb geen vrienden die ze nog kunnen gebruiken, de ongebruikte dozen stiftjes zijn geëindigd als verjaardagscadeaus voor verwende nichtjes. De gebruikte exemplaren hebben zo veel gereisd dat ze een tweedehandssite niet waardig zijn.

Sorry voor de lange, moedeloze rant, dat was niet helemaal de bedoeling en niemand hoeft 'm door te lezen :Ooops:

oei, dat klinkt riestig
Ik kan me voorstellen dat dat heel veel pijn doet als je iets met hart en ziel bouwt en maakt en dan iemand anders dat wil wegsmijten
En dat als je zo creatief bent en je hebt vanalle gerief maar je kan die spullen niet meenemen naar Rusland en je kan ze ook aan niemand toevertrouwen
Wij zitten hier ook proppendevol in ons casa (en we wonen in een klein rijtjeshuis, geen grote villa) en ik ga t eerst ne keer moeten vragen aan halve trouwboek of hij er voor te vinden is maar ik denk dat ik toch wel nog ergens een plaatske kan vinden voor je Vallejo acrylverftubes, je afbeeldingen van rozen en sleutels (ik veronderstel dat het toch niet om verschillende dozen vol gaat?), je speciale potloden en gebruikte stiftjes en ander klein materiaal.
Hoe groot is de stapel van je maquettemateriaal? En mag dat eventueel op een nogal stoffige zolder gezet worden?En kan dat gestapeld worden?
Als je die spullen zou opboxen in zo van die plastic boxen die je bij leenbakker en blokker oa kan kopen om hoeveel boxen zou het dan gaan?
En de maquettes die je wil bewaren, om hoeveel stuks gaat het, hoe groot is dat, kan dat eventueel gestapeld/opgeboxed worden en om hoeveel boxen zou het dan gaan?
Ik weet niet hoeveel plaats we hebben op de zolder, we hebben hem jaren geleden al eens opgekuist en een hele hoop weggedaan maar er staat nog redelijk veel gerief en hij staat volgens mij nog goed vol en we moeten zelf ook nog wat ruimte overhouden hé, maar als halve trouwboek er niks op tegen heeft wil ik best wel eens kijken wat we hier kwijtkunnen.
Je kan dan misschien niet alles kwijt maar hopelijk toch wel de dingen die je t belangrijkste vindt
Ik ben natuurlijk een compleet vreemde voor u, ik weet niet of je dat zou zien zitten om hier spullen voor een tijd weg te leggen, ik doe het omdat ik laatst ook wel hulp kon gebruiken en iemand van ks heeft me toen geholpen (ik moest een piano aanschaffen en Mauro heeft me daarbij geholpen)
Er kan  een papier opgemaakt worden waarop je neerpent wat je precies achterlaat dan bij ons dat we allebei ondertekenen en waar we allebei een exemplaar van hebben dan want k wil wel achteraf geen misverstanden krijgen en problemen, als je hier spullen zou komen zetten dan verdwijnen die op zolder en zien die t daglicht niet meer tot je er terug omkomt (en ik verwacht dan wel dat als jullie terug in België zijn dat jullie er zo snel mogelijk omkomen en stel dat jullie na die vier jaar zouden beslissen om in Rusland te blijven dan kan ik die spullen niet blijven bewaren hé), ik kom daar niet aan dan, maar ik wil bv geen misverstanden in de zin van dat je denkt dat je iets bepaalds hier hebt weggezet maar dat dan niet t geval was en je dan denkt dat ik spullen van je zou opgebruikt hebben of weggegeven hebben ofzo, ik wil geen misverstanden en geen problemen.

Ik kan je nog niks echt beloven tot ik het aan halve trouwboek gevraagd heb of hij er mee akkoord is en dan moeten we natuurlijk nog kijken hoeveel plaats we hebben en om hoeveel gerief het gaat hé, die kleine spullen zoals stiften en verf dat moeten we wel kwijtkunnen, die maquettes dat weet ik niet...
Ik zal t vanavond eens vragen aan halve trouwboek en als hij het ziet zitten en jij ook bekijk dan eens om hoeveel gerief het gaat , dan kunnen wij kijken of het mogelijk is om dat te zetten en kan je je belangrijkste spullen toch kwijt

wat je ook eventueel kan overwegen is eenopslagruimte huren dan kan je misschien alles tegelijk opslaan:
http://ww.intrust-box.be/prijzen.php en http://www.shurgard....CFQH3wgodnjoAag

edit: k heb het ondertussen gevraagd aan halve trouwboek en hij zegt dat als ik dat graag wil doen dat het ok is en we nog wel wat ruimte overhebben

Bewerkt door lathyrus, 24 september 2014 - 20:30.

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 september 2014 - 20:50

Bekijk berichtlathyrus, op 24 september 2014 - 20:28, zei:

oei, dat klinkt riestig
Ik kan me voorstellen dat dat heel veel pijn doet als je iets met hart en ziel bouwt en maakt en dan iemand anders dat wil wegsmijten
En dat als je zo creatief bent en je hebt vanalle gerief maar je kan die spullen niet meenemen naar Rusland en je kan ze ook aan niemand toevertrouwen
Wij zitten hier ook proppendevol in ons casa (en we wonen in een klein rijtjeshuis, geen grote villa) en ik ga t eerst ne keer moeten vragen aan halve trouwboek of hij er voor te vinden is maar ik denk dat ik toch wel nog ergens een plaatske kan vinden voor je Vallejo acrylverftubes, je afbeeldingen van rozen en sleutels (ik veronderstel dat het toch niet om verschillende dozen vol gaat?), je speciale potloden en gebruikte stiftjes en ander klein materiaal.
Hoe groot is de stapel van je maquettemateriaal? En mag dat eventueel op een nogal stoffige zolder gezet worden?En kan dat gestapeld worden?
Als je die spullen zou opboxen in zo van die plastic boxen die je bij leenbakker en blokker oa kan kopen om hoeveel boxen zou het dan gaan?
En de maquettes die je wil bewaren, om hoeveel stuks gaat het, hoe groot is dat, kan dat eventueel gestapeld/opgeboxed worden en om hoeveel boxen zou het dan gaan?
Ik weet niet hoeveel plaats we hebben op de zolder, we hebben hem jaren geleden al eens opgekuist en een hele hoop weggedaan maar er staat nog redelijk veel gerief en hij staat volgens mij nog goed vol en we moeten zelf ook nog wat ruimte overhouden hé, maar als halve trouwboek er niks op tegen heeft wil ik best wel eens kijken wat we hier kwijtkunnen.
Je kan dan misschien niet alles kwijt maar hopelijk toch wel de dingen die je t belangrijkste vindt
Ik ben natuurlijk een compleet vreemde voor u, ik weet niet of je dat zou zien zitten om hier spullen voor een tijd weg te leggen, ik doe het omdat ik laatst ook wel hulp kon gebruiken en iemand van ks heeft me toen geholpen (ik moest een piano aanschaffen en Mauro heeft me daarbij geholpen)
Er kan  een papier opgemaakt worden waarop je neerpent wat je precies achterlaat dan bij ons dat we allebei ondertekenen en waar we allebei een exemplaar van hebben dan want k wil wel achteraf geen misverstanden krijgen en problemen, als je hier spullen zou komen zetten dan verdwijnen die op zolder en zien die t daglicht niet meer tot je er terug omkomt (en ik verwacht dan wel dat als jullie terug in België zijn dat jullie er zo snel mogelijk omkomen en stel dat jullie na die vier jaar zouden beslissen om in Rusland te blijven dan kan ik die spullen niet blijven bewaren hé), ik kom daar niet aan dan, maar ik wil bv geen misverstanden in de zin van dat je denkt dat je iets bepaalds hier hebt weggezet maar dat dan niet t geval was en je dan denkt dat ik spullen van je zou opgebruikt hebben of weggegeven hebben ofzo, ik wil geen misverstanden en geen problemen.

Ik kan je nog niks echt beloven tot ik het aan halve trouwboek gevraagd heb of hij er mee akkoord is en dan moeten we natuurlijk nog kijken hoeveel plaats we hebben en om hoeveel gerief het gaat hé, die kleine spullen zoals stiften en verf dat moeten we wel kwijtkunnen, die maquettes dat weet ik niet...
Ik zal t vanavond eens vragen aan halve trouwboek en als hij het ziet zitten en jij ook bekijk dan eens om hoeveel gerief het gaat , dan kunnen wij kijken of het mogelijk is om dat te zetten en kan je je belangrijkste spullen toch kwijt

wat je ook eventueel kan overwegen is eenopslagruimte huren dan kan je misschien alles tegelijk opslaan:
http://ww.intrust-box.be/prijzen.php en http://www.shurgard....CFQH3wgodnjoAag

edit: k heb het ondertussen gevraagd aan halve trouwboek en hij zegt dat als ik dat graag wil doen dat het ok is en we nog wel wat ruimte overhebben

Je bent een on-ge-looflijke schat van een mens, weet je dat? :lol2:
Zolders en stof zijn geen probleem, dat is nu bij ons ook het geval, maar ik wil mijn spullen niet gewoon in je weg komen zetten, dan wil ik dat je ze gebruikt (wat je kan gebruiken). Daar dienen ze ten slotte voor, en als je er iets aan hebt kunnen ze even goed blijven waar ze nuttig zijn. Ik geloof dat alles wel in 1-2 van die curverboxen kan, en dan zijn er nog grotere vellen papier die niet in een doos kunnen. Maar zoals ik al zei, je moet ze niet bewaren, maar gebruiken als dat kan.

Over de maquettes ga ik nog eens heel goed nadenken, zo'n opslagruimte huren is ons op lange termijn te duur en te onbetrouwbaar, en ze nemen te veel plaats in. Ik moet nog eens over alles overgaan en bedenken wat ik echt wil houden en wat ik eventueel nog aan familie kan verslijten.