Spring naar inhoud

- - - - -

Soekie (update 17/03/16)

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 27 september 2014 - 14:15

Afgelopen zomer hadden we besloten stilaan te gaan uitkijken naar een 2e sphynxje.
We wilden terug op zoek gaan naar een blauw kitten en hadden zo gedacht dat we misschien tegen het einde van het jaar, begin volgend jaar een kitten in huis zouden hebben.  Aan de andere kant stonden we ook nog wel open voor een herplaatser, maar dat moest dan wel de perfecte match zijn.  Vrij onverwacht kreeg ik deze week een bericht van mensen die een hele goeie thuis zochten voor één van hun sphynxen.  Zij hadden hem opgevangen voor kenissen en hoewel ze zelf ook dol op hem waren, waren hun eigen katten er niet echt happy mee.  Ze hebben de bende voldoende tijd gegeven om te wennen maar helaas.
Hij kwam zo echt uit onverwachte hoek op mijn pad dus ik besloot om te gaan kennismaken want uiteraard wilde ik wel zeker zijn dat dit een goeie match zou kunnen zijn.  Hij kwam direct zelf naar me toe , likte mijn hand en gaf me wat kopjes.
Een heel lief sphynxje en eigenlijk overwegend rustig op die enkele drukke momenten na.  Ook die heb ik mogen aanschouwen en qua speelgedrag leek het wel een copy van onze Dobby.  Dus ik besloot dit ventje een kans te geven.
Gisterenmorgen ben ik hem gaan ophalen, een raar moment want aan de ene kant was ik blij met hem maar aan de andere kant stonden zijn vorige baasjes vol verdriet.  Ik heb onderweg ineens de stop bij mijn dierenarts gemaakt voor een volledige checkup , een fiv/felv test en om zijn chip in orde te brengen.

De introductie met de andere katten doen we even stap voor stap want gisteren liep hij nogal fel grommend rond.
Vandaag heeft hij kennis gemaakt met Dobby en op het eerste zicht lijkt dat helemaal goed te komen.
Ik ben benieuwd of ze straks het bed kunnen delen :)  De andere 2 , daar heb ik geen schrik voor dat het goed gaat maar ik hou ze tot morgen nog even apart omdat hij anders nogal onder de indruk is dat er ineens 3 katten op hem afkomen.

Soekie is deze zomer 1 jaar geworden en wij zijn helaas zijn 3e baasjes.  Het is een superlief ventje dat mij achterna loopt, komt als ik hem roep en af en toe een kopje komt geven.  En vanmorgen heeft hij enkele uren mee in bed mogen kruipen :)

Soekie brengt ons kattenaantal na het overlijden van Dolph weer op 4 en bij deze is onze groep weer voltallig en is ons hotel vol.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04734.JPG
  • DSC04720.JPG
  • DSC04738.JPG
  • DSC04753.JPG
  • DSC04786.JPG
  • DSC04804.JPG
  • DSC04821.JPG
  • DSC04725.JPG
  • DSC04866.JPG
  • DSC04875.JPG
  • DSC04879.JPG
  • DSC04922.JPG
  • DSC04923.JPG
  • DSC04924.JPG
  • DSC04925.JPG
  • DSC04949.JPG
  • DSC04950.JPG
  • DSC04952.JPG

Bewerkt door *bonnie*, 17 maart 2016 - 21:27.

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 september 2014 - 14:23

Wat een schatje :loveshower:  Ik wens je er veel geluk mee!
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 september 2014 - 16:22

Een mooi'ke.Hoe kun je de 2 uit elkaar herkennen?
Zal wel allemaal goed komen.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.889 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 27 september 2014 - 17:57

Wat een lief kopje :-) .
Veel plezier met hem en succes met de introductie!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#5 Geplaatst 27 september 2014 - 20:02

Het ziet er echt een schat uit en denk dat Dobby heel blij gaat zijn met zijn speelvriendje.
Dat wordt volop genieten van hun capriolen.
:love3:     :love2:  :love:  :hart:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 september 2014 - 08:19

Hoe is't vandaag?

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 28 september 2014 - 08:31

Op zich gaat het heel goed.  Hij voelt zich al goed thuis en ook met Dobby gaat het goed.  Alleen als hij gaat spelen is hij wat te hevig t.o.v. hem.  JE ziet dat hij wil spelen maar zijn rem staat wa te los.

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 september 2014 - 08:42

Zal beteren als ze elkaar beter kennen.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#9 Geplaatst 28 september 2014 - 10:20

Wat een schattig beestje,en wat vervelend voor hem dat hij al 2x heeft moeten verhuizen in zijn korte leventje,maar wat een geluk voor hem dat hij nu een blijvend en liefdevol thuis bij jullie heeft gevonden.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 28 september 2014 - 19:44

Nog wat foto's toegevoegd aan het begintopic :)

Hij doet het goed tussen mijn bende, hij loopt rond alsof hij hier al een tijdje woont :)

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 28 september 2014 - 20:03

Nu zie ik het .Dobby heeft van die super mooie blauwe ogen en Soekie groene.Ook wel mooi maar minder indrukwekkend.
Bij sommige mensen gaat de introductie vrij gemakkelijk.Ben blij dat het zo goed gaat.Dat was eigenlijk te verwachten bij jou.

Sévérine
Sévérine

Mooiste naaktkat 2016

• 351 berichten

#12 Geplaatst 28 september 2014 - 20:22

Proficiat met jullie mooie Soekie, wens je er veel geluk en plezier mee.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 28 september 2014 - 20:28

Bekijk berichtDORIS, op 28 september 2014 - 20:03, zei:

Nu zie ik het .Dobby heeft van die super mooie blauwe ogen en Soekie groene.Ook wel mooi maar minder indrukwekkend.
Bij sommige mensen gaat de introductie vrij gemakkelijk.Ben blij dat het zo goed gaat.Dat was eigenlijk te verwachten bij jou.

Ja face to face zijn ze gemakkelijk te herkennen, ook is Soekie iets donkerder als Dobby maar bv. smorgens op de slaapkamer of als ze voorbij sjeezen dan zie ik het soms ook niet :)

En ja , hier gaat dat meestal gemakkelijk , gelukkig maar :)
Als hij nu nog leert om iets minder ruw te zijn in zijn spel dan ist helemaal klaar :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.889 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 29 september 2014 - 08:25

Leuke foto waar ze naast elkaar zitten :)
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 05 oktober 2014 - 13:09

Ondertussen is hij hier al een week en het gaat gewoon geweldig goed, zo fijn om een compleet groepje te hebben :)
Hij lijkt ook helemaal ingeburgerd en heeft het naar zijn zin.
De 2 bloterikken hebben echt veel aan elkaar qua speelplezier (Soekie is een half jaartje ouder als Dobby)
Hij eet zich wel een ongeluk.  Je merkt dat hij niet gewend is dat er constant brokjes staan, hij blijft eten.