Spring naar inhoud

- - - - -

Doen jullie katten dit ook?

Duchess

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#1 Geplaatst 02 oktober 2014 - 22:31

Duchess sleept altijd met luid gemiauw haar speeltjes heen en weer.
Gaan we slapen, dan neemt ze haar hengeltje met veertjes mee,daarna komt ze met een wolballetje,een knuffel en soms trekt ze zelfs het ceintuur uit mijn ochtendjas en brengt die ook op bed, en gaat dan slapen.
Staan we 's morgens weer op, dan neemt ze alles weer mee naar de huiskamer ook weer met gemiauw terwijl ze de speeltjes in haar bek heeft.
Het ziet er schattig uit, en het is niet omdat ze wil spelen, want als ze wil spelen gaat ze met een speeltje voor me zitten en blijft me dan aankijken totdat ik met haar ga spelen,en dan miauwt ze niet.
Mijn andere katten doen dit niet.

lilymaya
lilymaya
  • 7.949 berichten

#2 Geplaatst 02 oktober 2014 - 22:35

Ja, hier ook, alsof ze met een prooi rondlopen

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 oktober 2014 - 22:48

Hier nemen ze nix mee naar bed gelukkig...maar Vino kan heel druk zij  sochtends dan gooi ik met een pluche speeltje en rent ie er achteraan en brengt t terug bij mij..om vervolgens weer tr gooien...lijkt wel een hond haha..maja om 5 uur schotends ben ik na 2 x gooien t wel zat..wil nog ff slapen haha
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.956 berichten

#4 Geplaatst 02 oktober 2014 - 23:28

Hier doen ze dat niet, maar vind het wel grappig :)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2014 - 00:10

mijn demi doet dt ook , met haar knufflbeertjes , vind ht zo lief ,
Geplaatste afbeelding

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#6 Geplaatst 03 oktober 2014 - 06:00

Heb er ook zo eentje. Word dan 's morgens wakker tussen de balletjes, touwtjes, pluimpjes is mij intussen vertrouwd, en meestal ligt er ook iets in mijn schoenen. Sinterklaas valt vroeg dit jaar, hihi.
En apporteren doet ze ook.
Een overblijfsel van het jachtinstinct, denk ik, zo hun speelgoedprooi komen laten bewonderen. Katten doen dit als ze erg gehecht zijn aan hun baasje-gastheer. Dus prijs jezelf gelukkig. Ik bedank haar er telkens voor.
En geef toe dat dit beter is dan gordijnen of interieur in hun spel betrekken.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2014 - 08:33

Bekijk berichtDuchess, op 02 oktober 2014 - 22:31, zei:

Duchess sleept altijd met luid gemiauw haar speeltjes heen en weer.
Gaan we slapen, dan neemt ze haar hengeltje met veertjes mee,daarna komt ze met een wolballetje,een knuffel en soms trekt ze zelfs het ceintuur uit mijn ochtendjas en brengt die ook op bed, en gaat dan slapen.
Als ik vergeet om de riem van mijn kamerjas vast te binden ligt die bij thuiskomst gegarandeerd beneden onder de eettafel. 's Nachts loopt Pluis niet echt te sleuren met speeltjes, als we overdag beide weg zijn wel. Als ze met haar hengel wilt spelen blijft ze maar rondlopen tot ze ziet waar we hem deze keer verstopt hebben en sleurt hem dan rond tot we spelen, maar da's ook overdag of 's avonds.
We hebben zo'n rattenknuffel van Ikea en meestal laat ze die met rust, maar soms begint ze daar 's nachts ineens mee te vechten (dat mag). Haar absoluut favoriete speelgoed zijn van die kleine muisjes (ongeveer 4 cm) met een pluimstaart. Daar is ze helemaal gek van, gooit ze door het huis en loopt er dan apetrots als een hondje mee rond in haar bek. Die brengt ze 's nachts en overdag wel naar boven/beneden. Ik heb onlangs de omkadering van ons bed afgebroken (er stond zo een soort houten bak rond), er lagen een tiental van die muisjes onder die ze 's nachts naar ons moet hebben gebracht om te spelen en die dan langs de matras onder het bed geraakt zijn. :rolleyes: Mysterie van de verdwijnende muizen ook weer opgelost.

Bewerkt door Machteld., 03 oktober 2014 - 08:33.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 oktober 2014 - 11:20

Bij mij thuis doen ze dat allebei.  Ons Beauke meestal met haar veter.
Onze Nio met zijn speelgoedmuisjes en terwijl komt er een 'aw-waaw' :goofy:
Ruim ik het speelgoed op, zullen ze alles achter mijn rug terug uit de mand halen :jump:

Mijne kleine rosse heeft alleen 1 nadeeltje (echt nadelig is het niet hoor), hij gooit alles, maar dan ook alles van de tafel.

Bekijk berichtMajesteit, op 03 oktober 2014 - 06:00, zei:

En apporteren doet ze ook.

Apporteren doet bij ons alleen onze Nio.

Bewerkt door Inavanthielen, 03 oktober 2014 - 11:27.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#9 Geplaatst 03 oktober 2014 - 15:50

Wat leuk om te lezen dat we allemaal van die leuke speelse katten hebben,en inderdaad,apporteren doet Duchess ook en Sunrise ook,alleen Shaggy( onze kater) doet dat niet,hij vind het weer leuk als ik tussen de huiskamer en de slaapkamer heen en weer ga rennen,dan rennen ze alle drie met de staart in de lucht achter mij aan(goed voor onze conditie).

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2014 - 16:00

Bekijk berichtDuchess, op 03 oktober 2014 - 15:50, zei:

Wat leuk om te lezen dat we allemaal van die leuke speelse katten hebben,en inderdaad,apporteren doet Duchess ook en Sunrise ook,alleen Shaggy( onze kater) doet dat niet,hij vind het weer leuk als ik tussen de huiskamer en de slaapkamer heen en weer ga rennen,dan rennen ze alle drie met de staart in de lucht achter mij aan(goed voor onze conditie��).

hahahahaha..doe ik ook met onze Nio...en inderdaad...trippel trippel achterna met het staartje in de lucht :lachen:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 oktober 2014 - 19:53

Ons Moon doet dat met één speelgoedmuisje ; we noemen het haar "poppetje" soms haar "bébeeke" :goofy:
Omdat ze er zoveel lawaai bij maakt dachten we in het begin dat het vragen was om te spelen, maar ondertussen hebben we door dat ze een geheime taal deelt met haar knuffelpopje.
Bij mooi weer, als de achterdeur open staat, brengt ze haar ook naar de tuin ; haar bébeeke moet ook vitamine D opslaan :lachen:
Andere speeltjes neemt ze ook wel in haar muiltje maar zonder er geluid bij te maken.

Miloh deed dit ook met een pomponnetje toen hij klein was, al was het een ander geluid i.p.v. luid te miauwen klonk het eerder als "praten" ertegen.
Rapporteren deed hij ook met speelgoed en buiten met takjes, nu nog zelden.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 oktober 2014 - 19:53.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Duchess