Spring naar inhoud

- - - - -

bloedgroepen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#1 Geplaatst 05 september 2009 - 21:21

heb nog een vraagje over de bloedgroepen
weet niet juist hoe het in elkaar zit
dus je hebt een kat met A daar mag een kater met A bij
maar als je nu een A poes hebt mag die dan ook bij een B kater en de kittens 48 uur flessen of niet
of ben ik nu helemaal mis
maar hebben de kittens dan AB of A of B?
kgeraak er eigenlijk geen wijs meer uit
iemand die zin heeft om mij het eens uit te leggen

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 05 september 2009 - 21:30

Hier staat info over de bloedgroepen.

http://www.kattensit...oedgroep-b.html

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#3 Geplaatst 05 september 2009 - 21:32

bedankt ik zal het eens doornemen

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 05 september 2009 - 22:34

Een A poes kan met een A of B kater.
Een B poes kan enkel met een B kater, of met een A kater maar dan moet je de eerste dag flessen.

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#5 Geplaatst 06 september 2009 - 16:15

Ze de eerste 16 uren weghouden is voldoende. Dat heb ik op een lezing te Merelbeke (unif diergeneeskunde) gehoord.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 06 september 2009 - 20:56

Voor alle zekerheid hield ik het 27 uren vol elk anderhalf uur.Ze bleven wel bij de moeder en dronken af en toe ook bij haar. Ze zijn nu 12 dagen oud, oogjes net open en supergewichtjes. Bijflessen is niet nodig. Mama Estelle doet dat prima ! En dat met 6 kittens.
Het is het zeker waard, ookal om de bloedlijnen toch te verbreden. De kittens zijn super, echt stevige, mooie kittens !! We zijn supertevreden dat we dankzij dit forum het toch aangedufd hebben. Bij deze duizendmaal dank !!!!!!
Henny kan hierover supertips geven, mogelijk kan je haar contacteren om meer uitleg.
De anistoftitertest kan ik je ook alleen maar aanraden.(ik weet wel precies niet welk labo, het was wel in Duitsland, onze dierenarts heeft dat geregeld) Onze poes stond op titer 32 en dat liep perfect !! Het was misschien ook gelukt zonder flessen, maar dat durfde ik echt niet uitproberen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 06 september 2009 - 21:09

18 tot 20 uur flessen is voldoende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 07 september 2009 - 06:57

Ja, maar dan moet je wel na de geboorte van het eerste kitten beginnen rekenen. Eigenlijk zou ik flessen tot ze allen goed bijgekomen zijn in gewicht en ze tevreden dikke buikjes hebben. Als ze dan plots enkel bij hun mama moeten drinken hebben ze wat reserve.
Die van ons dronken heel goed hun flesjes. Het schept meteen een band zowel met de kittens als met de mama. Mama Estelle kon zo lief naar me kijken als ik ze fleste. Ze vond het absoluut niet erg en profiteerde ervan om een hapje te eten ondertussen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 07 september 2009 - 09:24

je kan ze ook 18 uur donker wegleggen zo prikkel arm mogelijk en dan bij mams leggen is voor de melkproductie beter. Dit is een tip van een collega fokker wat prima werkt. Door het donker verbruiken ze minimaal energie en liggen ze stil.

je moet ze niet eerst flessen tot ze goed aangekomen zijn ze moeten gelijk mama stimuleren. Bovendien wen je ze zo ook teveel aan de fles waar ze bij mama beter kunnen drinken. Na de flesperiode goed controleren of ze aankomen heel soms verrekken ze het daarna plots om bij mams te drinken. Is namelijk lastiger om uit een tepel melk te verkrijgen dan uit een flesje ;)

En idd elk kitten 18 uur vanaf geboorte moment.

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#10 Geplaatst 08 september 2009 - 04:37

18 uur flessen zou voldoende moeten zijn indien slijmvliezen, tong en tandvlees bij de kittens mooi rose / goed doorbloed blijven