Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kitten slaapt onder het bed.

Opvoeding

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Sunny60
Sunny60
  • 8 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 november 2014 - 10:06

Ik heb sinds een goede week een kitten, ik heb een nestje voor haar gekocht en er ligt een kussen en een fleece dekentje in.
Het was de bedoeling dat ze als wij gaan slapen in de slaapkamer in haar nestje slaapt, wanneer we ze alleen in de woonkamer laten zit ze aan de deur te miauwen.
Ze wil echter niet in het nestje maar kruipt onder het bed en gaat aan de kant waar ik met mijn hoofd lig liggen slapen.
Ik vind dit zo zielig en ook niet zo veilig want wij hebben een elektrisch verstelbare lattenbodem en ze speel en knabbelt aan die kabels.
Hoe krijg ik haar zover dat ze toch in het nestje wil, wanneer ik ze erin zet kan ze niet snel genoeg weg. Ik heb er ook al speeltjes ingelegd maar ook dit helpt niet.
Iemand tips?

Bewerkt door Sunny60, 02 november 2014 - 10:06.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 november 2014 - 10:13

Misschien kun je zorgen dat ze niet meer onder het bed kan komen? of niet aan de kabels kan, als dit allemaal niet wil kun je haar toch beter niet in de
slaapkamer laten, want het is natuurlijk  gevaarlijk als ze aan de kabels knabbelt.
Katjes doen zelden wat jij graag wilt dat ze doen, je kunt de mooiste zachtste prachtigste mandjes kopen, helaas wil dat niet zeggen dat je katje er ook gebruik van gaat maken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

lilymaya
lilymaya
  • 7.995 berichten

#3 Geplaatst 02 november 2014 - 10:28

Bij ons was dat net hetzelfde, mandje gezet enz.. maar ze sliep onder ons bed,  we hebben ook een electrisch verstelbare lattenbodem,  ik heb de draden zo gestoken dat  ze er niet bij kon, vooral de dunnere.
Aan de dikkere draden bijten ze meestal  toch niet. Ik had ook schrik voor mijn draden want hier zitten ook  serieuze bijters tussen!
Ze is  toch een tijdje onder het bed blijven slapen, nu doet ze dat niet meer.
Ik denk dat ze zich daar veiliger voelen,  het komt wel goed hoor, gewoon wat geduld.

Sabine2
Sabine2
  • 8.806 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 november 2014 - 10:29

Die kabel zou je moeten beveiligen met zo'n kabelbeveiliging die je bij de DHZ of in de Ikea kan kopen.

Verder wil je niet weten hoeveel nestjes ik voor de katjes gekocht heb waar ze niet in willen liggen. De mijne willen in de krabpaal en de radiatorhangmat en ook wel in van die krabbedjes maar de nestjes staan in het tuinhuis voor de dutskes uit de buurt die 's nachts buiten moeten slapen.

Ze is duidelijk heel hard op zoek naar je geur, die haar geruststelt. Misschien kan je eens proberen om in het nestje wat kattenkruid te doen en dat bovenop je nachtkastje te zetten? En als ze er echt niet in wil, kan je ze niet dwingen hé. Dan ben je beter dat je een opgeplooide fleece onder je bed legt op de plaats waar ze slaapt. Het verwondert me trouwens dat ze niet IN jullie bed probeert te slapen. Maar als de tijd rijp is, zal ze dat wel doen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#5 Geplaatst 02 november 2014 - 12:00

Een oplossing zou kunnen zijn om een t-shirt dat je gedragen hebt (en dat dus niet gewassen is ;-) ) bij haar in het mandje te leggen ... op die manier heeft ze het gevoel dat je dichtbij haar bent.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 02 november 2014 - 12:11

Heb er hier ook die slapen onder ons bed. Ze blijven hier wel van de kabels af.
Je kan rond je bed planken zetten voor een tijdje zodat ze niet meer onder bed kan.
Door de dag neem haar anders mee op bed en speel daar een beetje beloon tss met snoepje.
Vaak gaan ze niet in de mandjes liggen maar liever op bed.
Wat je ook kan proberen is van een kartonnen doos verstop huisje maken.
Snij er een deur in leg er een fleece dekentje in, ze ligt mss liever verstopt en dit kan een oplossing zijn.

Adam7
Adam7
  • 47 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 november 2014 - 07:39

Het kitten is gewoon nog wat onzeker in haar nieuwe thuis.
Geef het een paar weken de tijd, en je zal haar gedrag en zelfvertrouwen zo zien veranderen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Opvoeding