Spring naar inhoud

- - - - -

dikke vacht ?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#1 Geplaatst 06 september 2009 - 19:26

toen ik na 3 weken even naar men ouders ging waar ook een kat leeft schrok ik me rot!

ik riep vleertje omdat ik weet dat ze dan telkens komt, daar was ze maar ik schrok me een ongeluk, vleertje zag er gewoon niet meer uit als vleertje. Haar hele lichaam was uitgezet en ze trok meer op een bolletje pluis dan wat anders...

Mijn moeder zei dat het haar vacht is dat zo geworden is omdat het winter is bijna. Maar een 8tal maand terug woonde ik nog thuis en ik heb haar vacht nog nooit zo dik weten staan. Ik ben ook niet zeker of hat wel haar vacht is ? Overgewicht lijkt eerder onwaarschijnlijk want ze zit meestal in de tuin en eet het liefst brokjes ( drinkt ook genoeg).

Is er een verklaring voor die plotse dikke vacht? Of kan het ook een aanwijzing zijn van iets medisch?

groetjes !

Bewerkt door fannie, 06 september 2009 - 19:29.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 september 2009 - 14:56

:catscratchhead :catnoknow :catnoknow , als je twijfeld zou ik eens naar de DA gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#3 Geplaatst 09 september 2009 - 15:07

zou willen naar de dierenarts gaan ,maar het is mijn kat niet en men moeder is nogal moeilijk te overtuigen, zaterdag ga ik weer even naar men ouders en kan ik zien of er nog iets mis is....

enige probleem is dat ik men moeder niet zomaar naar de DA krijg of ik moet al een goeie reden kunnen geven !

groetjes !

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#4 Geplaatst 09 september 2009 - 15:12

De vacht moet misschien eens uitgekamd worden?
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 09 september 2009 - 18:55

Geen flauw idee..misschien inderdaad eerst eens grondig kammen? En dan eens informeren?

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#6 Geplaatst 12 september 2009 - 17:24

even wat foto's voor en na

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0310.JPG
  • IMG_0750.JPG
  • IMG_0751.JPG

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#7 Geplaatst 12 september 2009 - 17:28

vleertje is 4 jaar en krijgt de pil, in 4 weken tijd is ze dus van slank naar een pluizenbol gegaan.....Ze krijgt vooral droogvoer en soms wat wiskas nat voer. Ze loopt meestal buiten en drinkt daar ook vooral.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 september 2009 - 19:27

Zou ze zwanger kunnen zijn, ondanks de pil? Als ze veel buiten is kan het ook zijn dat de ondervacht dikker wordt, ik vind haar er goed uitzien, maar goed ik zie natuulijk alleen maar een foto, en aan de hand daarvan zie je natuurlijk niet of er iets mis is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#9 Geplaatst 12 september 2009 - 20:05

zwanger ? kan wel ja met de pil ben je nooit zeker....hoop alleen van niet, kan niet goed zijn bij een kat die de pil neemt!!

Enja ze ziet er voor de rest erg goed uit, vind ik ook wel maar het is en blijft een hele transformatie in mijn opzicht...

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 september 2009 - 21:05

Mag ik vragen waarom ze al zo lang aan de pil zit, en niet gesterreliseerd is? Volgens mij is dat nl veel goedkpper dan 4 jaar de pil geven.
Zo goed is dat niet volgens mij..
Ik hoop niet dat ze zwanger is, maar ze is duidelijk aangekomen.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 12 september 2009 - 21:18

Je kan je kat beter laten sterreliseren, een pil op langer termijn is niet zo gezond!!!
En ja voor die vacht :catnoknow weet ik ook niet :catscratchhead .
Misschien veranderd van eten, iets medisch, zwanger.... :catnoknow

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#12 Geplaatst 12 september 2009 - 21:22

ik heb er tot mijn grote spijt niet over te beslissen dat ze de pil neemt, vleertje is de kat van men ouders. Vanmorgen was ik er op bezoek en dan heb ik de 2 na foto's getrokken omdat ik me echt zorgen maak. Mijn moeder is sterrilisatie nu pas aan het overwegen omdat ik zo zit door te drammen dat da toch niet normaal is hoe ze er nu uitziet.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#13 Geplaatst 13 september 2009 - 00:53

kijk eens naar de tepeltjes, daar kan je meestal goed opmerken of ze zwanger is, lijkt op de foto een dikke lieverd, denk niet dat het haar vacht is.
Misschien krijgt ze van de buren wel wat te eten, zou eens rondvragen als haar tepeltjes niet groter, rozer zijn geworden.
Geplaatste afbeelding