Spring naar inhoud

- - - - -

diarree weg, nog medicatie?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 september 2009 - 23:54

We hebben onze nieuwe poezels nog maar pas, maar toch al een vraagje :)
Venus had nog wat diarree op de poezenboot (is wel neg. getest op alles, felv,fiv,fip,...), het is dus niet zo erg maar ze stond wel nog op medicatie en die moesten we dus nog 3 dagen verdergeven. Nu is venus nog een beetje schuw, en we hebben geprobeerd de medicatie te geven maar dit lukt niet echt goed, en het is heel stressy voor het beestje. Ze heeft trouwens heel vaste stoelgang, sinds ze bij ons is geen diarree gezien... Zou het kwaad kunnen als we de medicatie nu al stoppen? Aangezien de diarree toch weg is en de stress van de verhuis op zich volgens mij al erg genoeg is.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 08 september 2009 - 06:34

Misschien eens bellen naar Ellie?

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 08 september 2009 - 07:31

naar de da gaan om de medicatie te geven  ,
is idd stressy voor het beestje, ken ik maar al te goed maar als je ze 3 dagen moest doorgeven zo ik het wel doen!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#4 Geplaatst 08 september 2009 - 08:49

Als het een AB kuurtje is, dan mag je niet stoppen.
Maar ik zou gewoon even bellen.
Kun je de medicatie niet prakken in een beetje paté of zo?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 08 september 2009 - 09:20

De pilletjes voor Boris pletten we hier altijd in zijn eten en die eet dat met veel smaak op ;)

Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 september 2009 - 10:49

pletten en in eten stoppen hebben we dus al geprobeerd, maar tis een slim meisje hoor, ze snuffelt eens en raakt het niet aan :) Het zijn 3 verschillende dingen dat ze moet hebben. Er zit baytril bij, dus wel ab ja... ook stomargyl en zo'n bruin goedje dat we in het mondje moeten spuiten, dat lukt iets makkelijker. Ik dacht eigenlijk wel al dat een ab beter uitgenomen wordt, das bij mensen ook zo he... bedankt!

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 september 2009 - 10:55

ik heb eigenlijk nog 2 vraagjes :oops: ik weet het,ik weet het, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen na wat we hebben meegemaakt met onze joppie. ok, venus heeft in haar nekje een grote kroet, gestold bloed denk ik, van een eerdere wond ofzo...is dit iets waarmee we naar de da moeten?ik ben bang dat als we Mila er uiteindelijk bij laten en die haalt es uit met haar pootje....een ongeluk is snel gebeurd he.
En Mila...bij haar is er 1 tand die altijd zichtbaar is, die groeit over haar onderste lip, kan dit kwaad? Alvast bedankt he!! :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 september 2009 - 10:55

Onze DA had eens de tip gegeven om het in een beetje smeerkaas te steken en die smeerkaas met je vinger in zijn mond te duwen.. Boris die begon hier toen als een gek te speekselen en de smeerkaas vloog alle kanten op O:) maar misschien helpt het bij jouw poezie wel, dus je kan altijd eens proberen. AB moet inderdaad uitgenomen worden.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 september 2009 - 14:54

Als het Ab is moet je het inderdaad best uitgeven, anders is het goed mogelijk dat de diarree toch terug begint. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag