Spring naar inhoud

- - - - -

Felixproject in Bokrijk

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#31 Geplaatst 16 oktober 2015 - 21:30

Oef, na veel heen en weer gebel en gemail, hebben we dan toch zelf 2 kooien gekregen van Martine van Felixproject, na mailtje van Els.
Milieudienst van Genk, die voor Felixproject werkt, wil niet meer helpen op domein Bokrijk, omdat ze in de lente teruggefloten zijn en genoeg werk hebben, buiten Bokrijk. Ik heb de verantwoordelijke zelf aan de lijn gehad en hij weigerde pertinent. Maar Felixproject zelf (Martine), helpt wel degelijk en betaald alle kosten die gemaakt worden bij de DA. Ze moest echter dit weekend naar Duitsland, daarom dat we voorgesteld hebben om zelf Butler te gaan vangen, omdat hij ons toch kent.
Maar deze namiddag, toen we daar om 17u toekwamen, regende het en dan komen de katten gewoonlijk niet zo rap af. Ik riep en Butler kwam direct af, samen met zijn maatje, Kareltje (het getijgerd katertje dat ook al gecastreerd werd). Maar Butler was zo achterdochtig. Hij heeft eens aan de kooi geroken, maar wilde er niet in, zelfs niet toen we hem lokten met stukjes cake van het Koetshuis. Daar is hij normaal gezien dol op. Zolang we de stukjes buiten de kooi gooiden, om hem naar de kooi te lokken, at hij de kleine stukjes gretig op, maar eens de stukjes in de kooi werden gegooid, reageerde hij er niet op.
Om 19u hebben we, uitgeregend, er de brui aan gegeven. We hadden de domeinpolitie ingelicht over ons project en mogen de kooien laten staan tot morgen.
Morgen namiddag en avond gaan we het nog eens proberen. Hopelijk regent het niet en is er niet teveel volk, want dan zullen we geen succes hebben. We gaan ook een beetje Feliway op de kooi spuiten, als het niet regent, in de hoop dat Butler dan wel in de kooi wil stappen.
Wie wel direct in de kooi ging, was Kleintje, het grijs/wit katertje. :-( Die was al direct aan het smullen van het potje Gourmet dat we daar in de kooi gezet hadden.

Duimen dus, dat we Butler morgen wel kunnen vangen. We kunnen hem dan ook direct bij de DA van Munsterbilzen brengen, die voor het Felixproject werkt.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 17 oktober 2015 - 13:12

Succes!
Straf van die milieudienst zeg...

Elma
Elma
  • 3 katten

#33 Geplaatst 17 oktober 2015 - 20:37

Ik vervloek die milieudienst. Zeker vandaag, want na een tweede poging vandaag... 4 uur geprobeerd, maar wel 2 katten in de kooi gekregen, maar niet Butler. Hij lustte blijkbaar geen Gourmet, moesten we na 2 uur vaststellen. Op het laatste hebben we zelfs met een groot visnet van de domeinpolitie, geprobeerd om hem te vangen, terwijl hij droge brokjes zat te eten, maar niks. Hij is zo schuchter. Hij komt wel miauwend in je buurt, maar wil absoluut niet in die kooi stappen. Hij heeft er blijkbaar vorige keer (toen hij gevangen werd voor castratie) geen goede herinneringen aan. Kareltje en Kleintje hebben we wel kunnen vangen en terug moeten loslaten. :catcurs :censored:
Morgen nog eens een namiddag proberen.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#34 Geplaatst 17 oktober 2015 - 23:27

Hopelijk lukt 't morgen wel, 't moet toch eens lukken hé, succes :geluk:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 18 oktober 2015 - 07:49

Heel veel succes, Elma. Ze zijn toch zò slim he. Hopelijk lukt het vandaag  :geluk:

Elma
Elma
  • 3 katten

#36 Geplaatst 18 oktober 2015 - 21:22

Vandaag hebben we niet zitten vangen. 's Zondags loopt er teveel volk rond en dan zijn ze gemakkelijk gestrest. We zijn gewoon met de fiets naar Bokrijk geweest en hebben Butler wat gekookte kip gegeven, om te kijken of hij dat wel lust. Hij lustte namelijk geen "Gourmet" :catcurs en de droge brokjes die hij gewoonlijk krijgt, moest hij ook niet als ze in de vangkooi lagen. :catnoknow
Maar die kip ging er wel in en gretig zelfs. Dat is al goed nieuws voor morgen, als we nog eens een poging gaan wagen.
We weten nu al het volgende:
Kareltje, het getijgerd katertje dat bevriend is met Butler, heeft een truck gevonden om het trapje te ontlopen, dat de val sluit en toch het voer op te eten. Hij gaat tot vlak voor het trapje staan en graait dan met zijn poot naar het voer. Kareltje blijft ook altijd in de buurt van Butler en als hij lokvoer voor de neus van Butler kan weg graaien, dan doet hij dat. :Ooops:  Maar gisteren heeft hij zich toch per ongeluk laten vangen in de kooi.
Butler is gekwetst aan zijn linkervoorpoot en durft niet echt in de kooi stappen, omdat hij door zijn kwetsuur niet snel uit de kooi geraakt. Hij blijft dus, als hij al durft, vooral vooraan.
Kleintje, het grijs en wit katertje, is schichtiger dan Kareltje, maar is wel heel snel om iets weg te grissen. Hij is gisteren ook in een kooi vast geraakt en vandaag was hij wat achterdochtiger. Hopelijk blijven Kleintje en Kareltje morgen uit de buurt van Butler, maar ik vrees ervoor.
Als we Butler kunnen afzonderen van de rest, dan zou het misschien lukken. Morgen is het Koetshuis gesloten en zal het dus ook veel rustiger zijn in de buurt. Hopelijk lukt het dan.
Als iemand ons advies kan geven over hoe we Butler in die kooi krijgen, graag. Want dit mag niet te lang meer duren, noch voor Butler, noch voor mij. :catwalk

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#37 Geplaatst 19 oktober 2015 - 19:35

Op advies van de kattenvanger van het asiel, hebben we de 2 kooien vandaag opgesteld, zonder valluik. De katten konden er dus gewoon door lopen. Ze hebben allemaal al in die kooi gezeten, in januari, toen ze gevangen werden voor castratie. Je zag ook dat ze die kooien niet echt vertrouwden. :catcurs  Dus vandaag "open kooien" en tonijn als lokmiddel. Dat ruikt harder. Kareltje, Kleintje en Sientje gingen, na een tijdje uitgebreid snuffelen aan de kooien, vlot door de kooien. Kleintje en Sientje gingen zelfs op de kooien staan. Maar Butler, die we moeten hebben, vertrouwde het nog echt niet. Hij is op het laatst half in de kooi gegaan en heeft er wat tonijn gegeten. Maar van de 3 uur dat we er gezeten hebben, is hij maar 2 keer aan de kooi geweest. Voor de rest was hij zich maar aan het wassen (teken van onzekerheid) en de andere katten aan het begluren. :catscratch  :scared:
Vandaag was het Koetshuis gesloten, dus het was er ook veel rustiger. Van de domeinpolitie hoorden we nu ook dat er een personeelslid van het domein, de katten elke dag eten geeft. :censored:  We hebben gevraagd om dat eventjes te stoppen, want we zagen ook dat Butler niet echt scheurde van de honger. Als hij nu echt honger gaat krijgen (hij kan momenteel geen muizen vangen met die gewonde poot), dan zal hij wel op de geur van het lokvoer afkomen. Morgen gaan we opnieuw met open kooien werken. Hopelijk kunnen we hem voor het weekend vangen, want ik besteed er nu elke namiddag tijd aan. :tong:

Bewerkt door Elma, 19 oktober 2015 - 19:40.

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#38 Geplaatst 20 oktober 2015 - 21:06

We have got him !!!  :jump:  :jump:
Deze voormiddag vruchteloos gaan zoeken naar Butler. Deze namiddag al het effect gezien van het feit dat het personeel van Bokrijk voorlopig geen eten meer mocht geven. Hij kwam af gehuppeld toen ik de poesjes riep en hij vertrouwde ineens de kooi voldoende, ondanks dat we nu de achterkant dicht hadden gedaan. De val was nog niet opgespannen. Maar hij had zo te zien wel erge honger, want toen ik stilletjes achter hem ging staan, terwijl hij in de kooi zat, kon ik de valplank gewoon tegen de kooi zetten. Joeppiiieeee, ik had hem eindelijk.  :eDance:  :eDance:  :eDance:
Dus de DA gebeld die door Felixproject aangesteld is. We konden om 18u30 komen. In Bilzen. Dus nog snel een koffie gedronken en alle mensen die wisten van ons "Felix" project, verwittigd dat we hem hadden. (Lijkt bijna een Osama Bin Ladem verhaal).  :cop:  Bij de DA bleek dat hij niet echt wild is. In slaap gedaan, RX genomen. Pols is zwaar ontstoken.  :catsad  Ik was ineens nog meer blij dat we de moeite gedaan hadden om hem te vangen. Want wat zou er van Butler geworden zijn, moesten we dit niet gedaan hebben. De DA zei dat de ontsteking al tot tegen het bot zat. Ik zag het zelf ook op de RX.  :catcurs
Nu heeft hij een langwerkende AB spuit gekregen en moeten we hem 10 dagen nog AB pil geven (poeder in zijn eten doen). Hij zal nog 3 weken hier in de voorlopig ex-kittenskamer moeten verblijven en verzorgd worden.  :catsleepy
Vrijdagavond moeten we terug gaan voor wondverzorging.

Bewerkt door Elma, 20 oktober 2015 - 21:10.

Groetjes van Elma

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#39 Geplaatst 21 oktober 2015 - 01:41

Jeueueueujjj, :loveshower: :loveshower: Ik ben blij dat 't eindelijk gelukt is, en wat zal Butlertje achteraf ( nu missch nog niet echt ) blij zijn, dat schaapje gaat terug
kunnen huppelen en springen :jump:   En dat dankzij Elma en haar ventje :loveshower: goed gedaan :flower:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 21 oktober 2015 - 12:44

ben blij voor jullie en voor Butler !!!

Elma
Elma
  • 3 katten

#41 Geplaatst 21 oktober 2015 - 21:14

Hij zat vandaag de hele tijd angstig onder de lavabo. :catsleepy Toen hebben we de gordijnen weggenomen en een kist tegen het raam gezet. Na een tijdje sprong hij op de vensterbank en nu zit hij naar de straat te kijken. :catyawn Hij ziet er nu wat gelukkiger uit dan in de dag. We kunnen hem goed volgen, omdat we een bewakingscamera in de kamer hebben staan.
Kattenbak, dat kent hij weel niet. Hij plaste gisterenavond gewoon op de vloer, onder de commode. Wat me nu nog bezorgd maakt is dat hij nog geen drolletje gelegd heeft.

Om hem een beetje het gevoel van Bokrijk te geven, hebben we deze avond een paar eikenbladeren van Bokrijk in de kattenbak, op het grit gelegd. Hij heeft er eens aan geroken, maar nog niks geplast noch drol gelegd vandaag. :catsad Eten doet hij ook niet veel. Net genoeg om zijn AB binnen te krijgen. Maar ja, hij beweegt ook niet veel.
Als iemand nog raad heeft, om hem meer op zijn gemak te stellen en dat hij meer zou eten, plassen en stoelgang maken, altijd welkom. :help:

Bewerkt door Elma, 21 oktober 2015 - 21:14.

Groetjes van Elma

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#42 Geplaatst 21 oktober 2015 - 23:17

Tja, de lieve schat weet natuurlijk niet wat hem overkomt, hij zal een beetje tijd nodig hebben, sorry dat ik niet kan helpen :catnoknow

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#43 Geplaatst 21 oktober 2015 - 23:54

een bak met grond van buiten, of pottegrond kan in dit geval misschien wel helpen.
Succes alvast. En knap wat jullie allemaal voor deze jongen doen. !

Elma
Elma
  • 3 katten

#44 Geplaatst 22 oktober 2015 - 21:08

Ik geloof dat Butler helderziend is.  :trance: Ik had nog maar net het berichtje gepost dat hij de kattebak nog niet gebruikt had, of ik zag op de camera dat hij een drolletje legde en een plasje deed...... In de kattenbak.  :catplay
Hij eet nu ook goed, eet ook goed de makreel met zijn antibiotica, maar wij mogen er niet bij zijn als hij eet.  :cat Van zodra we uit de kamer zijn, zien we hem op de camerabeelden eten. Alles wat aangeboden wordt, wordt ook netjes opgegeten. Hij drinkt ook goed uit het metalen bakje.  :catangel
Voor de rest zit hij heeeel veel aan het raam te kijken.  :cattailwag
Ongelooflijk hoe goed en hoog hij nog kan springen met die voorpoot die hem toch moet hinderen. Daarstraks was hij even in paniek omdat we hem als eens wilden pakken (met een doek), zodat het morgen sneller gaat als hij op consultatie moet bij de DA, om zijn poot opnieuw te verzorgen. Het is toch een serieuze wonde die hij daar heeft hoor.
Maar toen we hem dus wilden pakken, sprong hij toch zeker 2,5 meter hoog, op de commode. Ik verschoot echt dat hij dat nog kon.
Voor de rest is het een rustig katertje, dat stilletjes miauwd als we binnen komen. De schat, ocharme.
Kareltje zijn maatje van Bokrijk, loopt er wat verloren bij in Bokrijk. Die mist zeker zijn vriendje. Hopelijk herkennen ze elkaar als Butler binnen drie weken terug wordt uitgezet in Bokrijk.

Bewerkt door Elma, 22 oktober 2015 - 21:10.

Groetjes van Elma

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 24 oktober 2015 - 13:00

Zo goed dat jullie hem hebben kunnen vangen! Na veel geduld... Knap. Hij heeft heel veel geluk om bij jullie te kunnen herstellen en aansterken.