Spring naar inhoud

- - - - -

hoe doen jullie dat met blikvoer?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 oktober 2015 - 14:54

Al sukkelend, hahaha
Ze willen dat hier dus echt niet maar moeten wel een beetje om hun medicatie genomen te hebben.
Zo 1 potje of blikje van 70-100g zijn hier dus 4 porties: 2 dagen voor 2 katten. Al moet ik wel de voeding eerst malen want ze willen hier geen natvoer buiten heel zelden eens een beetje mousse. Dus ik maal (eigenlijk eerder hakken met zo'n hakmolentje) de voeding met wat extra water en de medicatie erdoor en geef hun dan hun portie met enkele brokjes andere droogvoer dan hun vaste voeding, die brokjes moet ik wel alle dagen afwisselen om het de moeite te maken om op te eten en dan nog nadat ze 4u geen brokjes hebben kunnen eten :-/
De andere portie zet ik in de ijskast maar de volgende dag moet dat wel eerst wat op kamertemperatuur: 2u uit de ijskast of zo.

Recent heb ik van de winkel een blik van 200g en 1 van 400g gekregen, die mix ik puur en vries die dan per portie in in ijsblokjesvorm. Lukt even goed, 's avonds uithalen en volgende dag zoals gewoonlijk uit ijskast, kamertemperatuur en hun medicatie eronder mengen en dan geven.

Wel een goede tip hier om daar wat warm of lauw water bij te doen, ga ik eens proberen!

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Elma
Elma
  • 3 katten

#17 Geplaatst 10 oktober 2015 - 20:30

Ik geef mijn drie katten altijd Gourmet blikjes. Die zijn heel klein. Overschot gaat in de frigo. Maximum een halve dag. Ik meng het natvoer altijd met een beetje warm water, zodat ze een soepje hebben. Dat likken ze gretig op. Het is zelfs zo ver gekomen dat als er geen water meer in het potje staat, z de rest laten liggen tot ik er weer wat warm water bij gedaan heb. Dan komen ze weer eens langs. :catrollover
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 oktober 2015 - 10:49

De tip om daar warm water bij te doen werkt geweldig! Nooit meer op voorhand uit de ijskast halen :-D
Gewoon 's avonds van de diepvries in de koelkast en de volgende dag direct uithalen, warmwater erbij en geven.
Wat een luxe-gevoel :-) de katten zijn ook blij natuurlijk want die moeten niet meer wachten. Een dikke merci hier ;-)

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy