Spring naar inhoud

- - - - -

Beetje gewicht verliezen

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 08 september 2009 - 11:45

Smitten Kitten zei:

Hoe raar het ook klinkt, proteïnedieet is wel een gezond dieet.
Dit is het dieet dat mensen in het ziekenhuis soms moeten doen voor een operatie.

Ja, maar ik dacht vooral aan overtollig vet of striemen enz, maar dat zal wss enkel vnl voorkomen bij extreem gezette mensen die plots extreem afvallen. Het leek mij gewoon vrij veel op zo'n korte tijd. Ik zou al blij zijn mocht ik dat gewicht verliezen tegen dat de trouw van mijn zus er is (eind april, begin mei)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#17 Geplaatst 08 september 2009 - 12:01

Ik volg dit dieet met doktersbegeleiding.
Het dieet is wel belastend voor de nieren daarom wordt aangeraden minstens 2l water op een dag te drinken. Regelmatig wordt mijn bloed gecontroleerd om te zien of ik geen tekorten binnendoe. Ik moet ook wel voedingssuplementen en vitaminen innemen. Het is een strict dieet maar wel zeer doeltreffend. Donderdag start ik weer aan dit dieet.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 08 september 2009 - 12:08

Je voeding is heel belangrijk, om de ±2.5 uur iets eten
bv:
8 u s'morgens 50 gr Special K + glas fruitsap ongesuikerd
10.30u tussendoortje mag maar max 100 Cal.
13.30u 2 grote boterhammen met mager beleg + soepje
15u tussendoortje mag max. 100 cal.
17.30u Avondmaal (Veel groentjes mag)
19u tussendoortje max 100 cal.

1.5-2 liter water elke dag.
3x sporten in de week, liefst krachttraining.

Als je dit volhoud, ga je zeker afvallen, maar je moet karakter hebben.

Bewerkt door Solotje, 08 september 2009 - 12:12.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 08 september 2009 - 13:35

Ik ben sinds het begin van de zomer terug gezonder beginnen eten (lees: niet meer snoepen en de frisdranken zoveel mogelijk achterwege laten); én opnieuw 3x per week intensief beginnen sporten. Niet dat de kilo's er onmiddellijk afvliegen - da's ook niet de bedoeling want is niet gezond en dan komen ze er nog sneller opnieuw terug bij ook. Langzaamaan vermageren door gezonde voeding, veel water drinken en sporten is naar mijn mening nog altijd het allerbeste.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 september 2009 - 16:04

Pff, ik ben dus op een minder dan een jaar toch wel een kilo of 7 bijgekomen. Ik ben nog altijd niet gigantisch, maar zou toch graag wat dunner zijn. Maar alles is zo lekker, ik ben zo dol op ijsjes.... Das overcompensatie omdat ik vroeger allergisch was denk ik :ha .

Sporten deed ik vroeger 4 keer per week, maar ik kan dat nu echt niet meer opbrengen. Ik sport alleen graag in een club maar ik kan dat geld er nu niet aangeven zolang ik geen duidelijkheid heb over mijn contract. Je geeft gemakkelijk 60 euro per maand, plus het inschrijfgeld en dat kan er nu ff niet vanaf. Ik hoop wel terug te kunnen gaan trainen want dat helpt echt wel hoor!!!

Ik ben nu terug aan het proberen wat gezonder te eten en vooral niet meer te drinken, want dat is vergif hè. Mijn vriend en ik kunnen 's avonds gemakkelijk anderhalve fles wijn (ja, een glas of vier elk) onder ons twee uitdrinken, en dat zijn echt lege calorietjes hè.

Dus vanavond staat er gestoomde vis met veeeeel groentjes op het menu.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 08 september 2009 - 16:12

Koekjes weggelaten (vanaf toen is mijn gewicht gebleven)
Leven van vitalinea pudding :x maar deed in overdosissen
Uithongeren welgetelt 24u vol gehouden

Koekjes weglaten, tja, ligt er aan hoeveel koekjes je at
Leven van die puddingjes, geen leven en geen goed idee
en uithongeren, daarmee help je je organen de grond mee in, maar goed om af te slanken nee.

Dan algemeen, talloze dieten, atkins, bakkeren, montignac, pillen, poeders en al dat shit nog meer, het helpt slechts maar voor even, maar je komt er zowat het dubbele van aan. Want wat hebben alle dieten met elkaar gemeen, je moet het blijven volhouden om op gewicht te blijven en niemand kan dat soort dieten volhouden, waardoor je in je oude patroon terugvalt en je dus meer aankomt.

Ik lees al dat je geen macaroni en dergelijke moet eten. Tja ik eet elke week pasta, vind het heerlijk.
Het beste en makkelijkste dieet is je eet patroon geleidelijk aan omgooien. Dan is het volhouden en val je wel af.
Ik kan het weten, ik ben pas 44 kilo afgevallen. Ik moet er nog 15 kwijt en dat lukt!!
Ik ben nu 1 jaar bezig.
Ben van maat 56 naar 44 gegaan van confectie.
En zonder sporten maar door normaal en gezond te eten, zonder crashdieten meer, daar ben ik klaar mee, heb ze allemaal gehad.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 september 2009 - 16:21

jubikelcats zei:

en uithongeren, daarmee help je je organen de grond mee in, maar goed om af te slanken nee.

Dan algemeen, talloze dieten, atkins, bakkeren, montignac, pillen, poeders en al dat shit nog meer, het helpt slechts maar voor even, maar je komt er zowat het dubbele van aan. Want wat hebben alle dieten met elkaar gemeen, je moet het blijven volhouden om op gewicht te blijven en niemand kan dat soort dieten volhouden, waardoor je in je oude patroon terugvalt en je dus meer aankomt.

Ik lees al dat je geen macaroni en dergelijke moet eten. Tja ik eet elke week pasta, vind het heerlijk.
Het beste en makkelijkste dieet is je eet patroon geleidelijk aan omgooien. Dan is het volhouden en val je wel af.
Ik kan het weten, ik ben pas 44 kilo afgevallen. Ik moet er nog 15 kwijt en dat lukt!!
Ik ben nu 1 jaar bezig.
En zonder sporten maar door normaal en gezond te eten, zonder crashdieten meer, daar ben ik klaar mee, heb ze allemaal gehad.

:bravo: :bravo: :bravo: :duim: Hele dikke proficiat

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#23 Geplaatst 08 september 2009 - 16:22

en moest je toch echt zin hebben in een koekje ofzo, soms eens toegeven en een klein beetje ervan eten, anders bestaat de kans dat je na een hele tijd een koekjeseetbui krijgt en dat is een stuk erger dan eens een beetje ;)

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#24 Geplaatst 08 september 2009 - 16:38

jubikelcats zei:

Ik ben nu 1 jaar bezig.

Als je het proteinedieet zo volgt zoals zou moeten en het op de juiste manier afbouwt dan blijf je op gewicht hoor. Maar veel mensen zijn hun gewicht kwijt en stoppen dan gewoon en tsja dan komen ze alles terug dubbel en dik bij ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 08 september 2009 - 16:45

Ik heb vooral problemen met de tussendoortjes...

Mijn maaltijden zitten wel redelijk goed. Maar ik weet nooit wat ik tussendoor kan eten. Op yoghurtjes ben ik niet dol en op fruit alleen overleef ik niet. Dus wordt het toch vaak een koekje. Een rijstwafel of 2 lijkt me dan weer wel goed, met daar eventueel een stukje fruit bij.

Maar ik kan ook niet van de zoetigheid afblijven.
En ik heb 's avonds na 8uur altijd nog zin en soms ook echt honger (dan moet er toch iets misgelopen zijn in de dag met wat ik eet). En dan durf ik al eens 2 boterhammen met kaas bijvoorbeeld eten.

Ik weet hoe het moet, maar het lukt toch niet goed :onzeker: . Niet dat ik heel veel kwijt moet, maar toch een paar kilootjes.

Bewerkt door Nathalie, 08 september 2009 - 16:46.

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#26 Geplaatst 08 september 2009 - 16:53

ik ben met ww 25 kilo afgevallen...  ( van 89kg naar 64kg) en da van januari tot april... nu blijf ik op gewicht door vooral in de week ervoor te zorgen dat ik ongeveer mijn punten aantal eet, als ik merk dat er op een week toch terug wat bij is, dan doe ik terug een weekje echt alles goed wegen ... en zo blijf ik goed... deze zomer heb ik elke avond een ijsje gegeten en vaak op daguitstapjes friet enzo... er was op 8 weken 1 kilotje bij... die heb ik er deze week terug afgewerkt....
volgende week ga ik terug beginnen sporten en goed afwegen om toch nog die laatste 5 kilo kwijt te raken...
elk dieet heeft wat karacter nodig hoor , het is niet makkelijk , mijn ouders hebben beide veel overgewicht ook zij zijn naar ww geweest, mijn vader was 40kilo afgevallen die zijn er ondertussen zogoed als terug bij op een jaar tijd... maar hij zegt zelf dat hij helemaal weer niet meer let op wat hij eet...
dieten is spijtig genoeg iets dat je je hele leven moet blijven doen, niet intesief, maar toch opletten als je aanleg hebt tot overgewicht...

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#27 Geplaatst 08 september 2009 - 17:07

voor mij heeft weight watchers enorm goed geholpen, daar ben ik 30kg mee afgeslankt :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 08 september 2009 - 17:30

Nathalie zei:

Ik heb vooral problemen met de tussendoortjes...

Mijn maaltijden zitten wel redelijk goed. Maar ik weet nooit wat ik tussendoor kan eten. Op yoghurtjes ben ik niet dol en op fruit alleen overleef ik niet. Dus wordt het toch vaak een koekje. Een rijstwafel of 2 lijkt me dan weer wel goed, met daar eventueel een stukje fruit bij.

Maar ik kan ook niet van de zoetigheid afblijven.
En ik heb 's avonds na 8uur altijd nog zin en soms ook echt honger (dan moet er toch iets misgelopen zijn in de dag met wat ik eet). En dan durf ik al eens 2 boterhammen met kaas bijvoorbeeld eten.

Ik weet hoe het moet, maar het lukt toch niet goed :onzeker: . Niet dat ik heel veel kwijt moet, maar toch een paar kilootjes.

Ik zit met hetzelfde probleem, ik weet perfect hoe het allemaal werkt, maar het lukt niet. Ik moet zeggen, ik ben wel een emo-eter, als ik me verveel of stress heb of droef ben dan eet ik. En mijn emo-food is dan: pasta met rode pesto en parmesaan en daarna een ijsje mét chocoladesaus, echt slecht dus.

Ook ik heb 's avonds soms echt nog honger, en dan kan ik nog rustig een paar boterhammen eten zunne, met lentesla, jammie. Niet goed bezig!!! :oops:
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 08 september 2009 - 20:02

Wat er gezegd werd over na 8u 's avonds niet meer eten is niet echt weer.Het hangt er vanaf hoe actief je nog bent dan.De meeste mensen ploffen dan in hun zetel en klaar.Ik ben een beetje een nachtmens dus ben savonds best nog actief bezig,dan maakt het niet uit.Uw lichaam gaat dus niet slechter werken om 8u/9u/10 zelfs niet 12u,zolang je maar actief bezig bent om te verbranden.Maw, ik eet voor slapen altijd wat(een slatje ofzo,kan niet slapen met lege maag !), dat kan geen kwaad, uw systeem werkt evengoed en verteerd verder.Maar als je vette dingen consumeert voor het slapen gaan, dan komen deze er sneller bij omdat je immers slaapt en niet actief bezig bent...dat is alles. Ik heb even op dieet gezeten na zwangerschap,en ik moet zeggen het proteïne dieet werpte hier ook zijn vruchten af.Het is zeker niet ongezond(zelf aangeraden door eigen arts).Het is stapgewijs terug uw voeding gezond opbouwen.Je begint met shakes en veeeeel water en groentjes zoveel je wil(behalve bepaalde groenten in beperkte mate), daarna ga je over op stap 2 waar je al wat meer mag, en in stap 3 wordt weer meer.Ik was in 1-2-3 mijn hardnekkige kilo's kwijt.Want ik ben al iemand die bijna niet snoept,weinig vet eet,geen limonade drinkt(enkel spawater en wat thee enz,spordisch eens een colatje (lees 1 keer in de maand ofzo) )Dus het was van dat harndnekkige zwangerschapsvet dat zelfs sportoefeningen niet wegkregen.Maar ik zeg het,dat dieet slaagt aan.Je moet het wel met je arts doen,want die kijkt eerst of je lichaam/lever het wel aankan en hoe je vitamienen zijn en geeft evt aanvullende suplementen.Mijn vitamienen waren perfect dus moest niets bijnemen.Er zijn meerdere proteïne dieten en daar kan ik me niet over uitspreken,maar die van mij werkte perfect ! Toen mijn arts het aanrade(een vrouw met kids) geloofde ik er niet echt in,maar toen ik de kilo's er zag afvliegen zonder overmatig te sporten(wat voor mij een last is met astma), heb ik haar bedankt.Je hoeft ook geen honger te lijden,je mag zoveel gezonde snacks enzo tussendoor eten als je wil.Voor mensen die intensief sporten zijn er extra repen enz om aan hun behoeftes te voldoen.    Maargoed, succes allemaal :d
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 08 september 2009 - 20:07

Ik doe het principe van de weight watchers, maar ik doe dat op mijn eigen en tel zo mijn punten (ik heb zo'n boekje gekregen van iemand). Ik ben nu iets meer dan een maand bezig en vier kg kwijt dus dat valt wel mee. Het gaat niet supersnel, maar ik durf wel eens een misstapje begaan door een pintje teveel te drinken in het weekend :d
Geplaatste afbeelding