Spring naar inhoud

- - - - -

Wat heeft jullie kat al allemaal stuk gemaakt in huis?

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 13 februari 2015 - 09:06

Bwa, echt veel vernielen ze niet, maar ze hebben wel net een periode achter de rug dat het meer was.
Bv.:
2 dekbedden hebben ze al gescheurd (flanel) door rond te vliegen achter mekaar (gelukkig kan ons mama die herstellen)
Al mijn kamerplanten(+/- 6), niet opgeten, maar gewoon verscheurd, en lol dat ze daar mee gehad hebben.
Mijn factuur van Telenet versnipperd (helemaal niet erg, die ellendelingen zijn toch te duur, groot gelijk voor de katjes)
In ons vorig huurhuis de glasgordijnen, deze waren echt vakkundig gemolesteerd
Mijn plastiek tafellaken wat onder mijn stoffen tafellaken ligt, daar hebben ze de randjes af gehaald
Een T-shirt omdat ze dat gebruikt hadden om op de wasrek te klimmen

Voor de rest steken ze wel veel kattenkwaad uit, en soms echt de gekste dingen:
Van de week lag er een zakje met gesneden selder op het keukenaanrecht om in de diepvries te steken, 's avonds lag het er nog, 's morgens was het weg.  Dus ik dacht dat mijn man het al weggestoken had.  Maar 2 dagen later vonden we het terug op de strijkkamer (daar kom ik niet iedere dag).  Heel de weg door de keuken, living, gang, trap, gang lag er niet één stukje selder, maar heel de strijkkamer lag bezaaid.  Ze hebben het mooi mee naar boven gepakt om hun gangen op te gaan :lachen:

Maar dan mok je even en kijk je naar die guitige kopjes en smelt je weer he :loveshower:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.219 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 13 februari 2015 - 09:47

fieke0509, op 13 februari 2015 - 09:06, zei:

Mijn factuur van Telenet versnipperd (helemaal niet erg, die ellendelingen zijn toch te duur, groot gelijk voor de katjes)

Ahja dat deed fluffy als kitten wel. Gelukkig is ze daar uit gegroeid. Ze heeft ooit van mn ex zn belasting overschrijving voor zn wagen versnipperd. Ze was gelukkig wel halfweg gestopt en de kant met adres en rekening vrij intact gelaten. Zakdoeken haalde ze ook uit die dozen en maakte er slingers van. Toen ze dan bij mn pa eens moest logeren heeft ze van mn stiefzus haar taak voor de kunstopleiding alle hoekjes er van gebeten. Nu doet ze dat dus niet meer. :)

Bewerkt door Eibhlin, 13 februari 2015 - 09:48.

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 13 februari 2015 - 09:49

Gezien haar drukke karakter af en toe vind ik dat het nog best meevalt bij Pluis, al hebben we soms ook wel gewoon geluk.
Een vijftal maquettes, nummer zes houdt het redelijk lang vol (die is uit gewoon papier) maar de uitstekende stukjes bovenaan zijn er al lang afgeknaagd.
Moest ik planten in huis hebben waar ze aankan zou ze die vernietigen en de potgrond lekker uitgraven, maar die staan buiten bereik (en worden binnenkort buiten gezwierd).
Splinternieuwe kerstverlichting, was met zo'n klein bakje aan om de batterijtjes in te steken, tijdens het ophangen hing het te bengelen en heeft ze er een flinke mep op gegeven, bakje tegen de muur, gebarsten, geen leven meer in te krijgen.
Kattenspeeltjes, maar da's ok.
Hier in het appartement waar we nu wonen heeft ze al een paar plinten van de muur gehaald maar die zaten volgens mij gewoon niet vast.
Soms vind ik een plastic zakje vol bijtgaatjes.

Er is wel veel op weg naar verwoesting :p
Twee kuipzetels die als krabpaal gebruikt worden, kabels (liefst gsm-kabel), de riem van mijn kamerjas, onze Hoptimist is al een paar keer de grond op gevlogen, alle plastieken vuilbakjes worden regelmatig omver gekegeld, mijn borduurgaren wordt regelmatig aangevallen tijdens het naaien...

Waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop :rolleyes:

Bewerkt door Machteld., 13 februari 2015 - 09:50.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 13 februari 2015 - 10:08

Ah ja, nog vergeten:

Ze hebben ook al gaatjes gemaakt in het douchegordijn omdat Sprinkle graag in bad zit te miauwen :miauw:  (want dat klinkt luiders, vind ie leuk :gek: ) en dan loop Zino over de badrand en kegelt Sprinkle hem er af.  Dus nu zitten er gaatje van zijn nageltjes in het douchegordijn.

En ze hebben al eens stukjes van het fineer van één van onze deuren gekrabd omdat ik ze in de gang gezet had zodat de vloer kon drogen.  (doe ik dus nooit meer :Ooops: )

Eigenlijk vernielen ze vooral dingen waar ik beter op had moeten nadenken :NoWhy:

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 178 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 13 februari 2015 - 10:12

In ons nieuw huisje is er nog niet veel gesneuveld (gelukkig) , (al zijn ze wel begonnen de lederen zetel te slopen ze hebben er vanonder al gaten in zodat ze erin kunnen kruipen)
maar voor we verhuisden sneuvelde er non stop  iets .
Zo hebben we in 3jaar tijd meerdere sets lederen zetels mogen weggooien  . Ook meerdere lederen stoelen sets mogen vervangen .
Heeft mijn man enkele kapotte keyboards/ digitale pianos gehad omdat er op geplast was (tot op heden nog geen idee wie het juist was)
Heel wat kapotte kabels , zo hebben ze nu ook de chromecast half kapot gebeten (werkt soms nog soms niet :p )
In het vorig huis krabden ze het vliesbehang los , hier is er enkel boven vliesbehang maar ze komen er niet aan gelukkig .
Voor de rest is het hier dus gewoon een kwestie van alles wat catproof te maken / houden .
MelsBengals

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 13 februari 2015 - 11:03

aan ons glasvezelbehang zijn ze eens begonnen, steeds op dezelfde plekken, dus heb ik daar aluminiumfolie op de muur gekleefd (met gele schildersplakband om de muur niet verder te beschadigen) en dat heeft geholpen.  Dat doen ze niet meer.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 13 februari 2015 - 13:42

Hier is er een hele lange lijst van apple draadjes die stuk gebeten zijn ik heb al 10 paar nieuwe apple oortjes gekocht, als ook al 3 x een nieuwe apple GSM lader en dan de klap op de vuurpijl al 4x de draad van mijn laptop doorgebeten. Ik begin zo stilletjes aan te denken dat de katten alles van Apple heerlijk vinden. Ons Vivienne bijt graag in de draad van de stofzuiger terwijl je bezig bent, waarschijnlijk omdat dat zo leuk beweegt. Lemon zal elk beeldje dat zich op haar vensterbanken waagt (lees alle vensterbanken in huis) er met veel plezier af gooien. Luna gaat soms mee op bezoek bij ons ma en die heeft daar een hele lap uit de leren zetel getrokken.  Verder goh dat is niet echt stuk doen maar mij meer werk geven rolt Luna graag in vuil, modder, sneeuw.  Kortom als ze maar zo smerig mogelijk terug kan komen vanuit de tuin en dan de hele keuken en veranda vol met vuile pootafdrukjes zetten.  Er is ook al een tas gesneuveld omdat de katten thee wouden drinken uit mijn tas en die dan in hun pogingen van het keukeneiland gegooid hebben. Lemon heeft een gordijn klim fase gehad maar die is gelukkig afgelopen.

Voor de rest zijn ze heel braaf ;)

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 13 februari 2015 - 15:14

Planten... Dat ben ik ook vergeten. Geen planten meer in huis, enkel 2 namaakvarens. Nauwelijks van de echte te onderscheiden,
Maar vind ik niet erg want meeste kamerplanten zijn toxisch voor een kat dus ja...

En ja, lilyama loom is sterker dan riet maar die stoelen waren toch zo fijn om aan te krabben :)

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 13 februari 2015 - 16:38

Ah juist, de onderkant van een van de kuipzetels heb ik er al volledig moeten uitknippen omdat ze daar als kitten met haar nageltjes een gat had in gemaakt dat net groot genoeg was om in te kruipen. Alleen kon ze er dan niet meer zelf uit en dat konden we niet riskeren als er niemand thuis was.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 13 februari 2015 - 16:42

Ivixi durfde aan het behang te hangen;inmiddels weet ze dat ze dan onder de voeten krijgt.
Wel durft ze nog eens haar tanden in het rolgordijn te zetten...

De rest is vrij braaf; op gekke Twinkle na die eens van bovenop de hoge krabpaal zó bovenop de staande papieren vloerlamp dook.
Gelukkig alleen een lampje kapot.

Verder zorg ik ervoor dat er niet al te veel staat dat ze kapot kunnen maken

Syntara
Syntara
  • 2.395 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 13 februari 2015 - 19:28

Een salontafel, een kast, een rieten kist, een glas en alle planten die we in huis halen (zelfs plastic planten).

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#27 Geplaatst 14 februari 2015 - 16:02

Hier ook kabels en nog eens kabels!
Oortjes, antennes van gsm , tablet, laptop, oplader dyson, draadloze telefoons, en noem maar op en ze hebben het doorgebeten.
He ook plekken op het, geboend parket van over te geven, maar daar kunnen ze natuurlijk niets aan doen.
Ook wel wat krassen op mijn zetel.  vliegenraam, het stuk boven de petscreen hebben ze ook al flink onder poten genomen :p
Rieten stoelen en rieten krantenbakjes vinden een paar hier  ook heel gezellig om hun nageltjes in te zetten!
Maar ja, je weet dat als je dieren in huis hebt er wel eens iets kapot kan gaan he!

Bewerkt door lilymaya, 14 februari 2015 - 16:07.

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 15 februari 2015 - 16:01

Hier valt het eigenlijk heel goed mee. Af en toe sneuvelt er een deel van de afwas zoals de borden, kommen en glazen. Vooral als er nog lekkere dingen inzitten of aanhangen. Maar dit doen ze dan per ongeluk.
Voor de rest ziet de zetel eruit of hij al 100j oud is. Smeagel weigert zijn krabpaal te gebruiken en gebruikt dan maar de zetel of de mat.
Voor de rest zijn het engeltjes...

Fieke
Fieke
  • 3.105 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 16 februari 2015 - 16:31

1 hemd van manlief toen Shiva schrok van een andere kat in de tuin.
Echt dingen kapotmaken... nee. Na 6 jaar kan ik niets bedenken buiten 1 jaar een kerstbal (en dat was meer manlief zijn onhandigheid dan Shiva's fout).
Wel brieven en kranten versnipperen....

Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 21 februari 2015 - 10:45

Het behangpapier boven op mijn kamer. Dat staat vol schuren van haar nagels... Soms scherpt ze haar nagels gewoon aan de muur ipv de krabpaal. Mag uiteraard niet. Maar ze doet dat al van dag 1 dat ik haar geadopteerd had. Nu doet ze dat gelukkig minder.

En ook eens een theelichthouder om zo'n geur te verspreiden. Had ze omver gelopen toen ze op de kast was.

Voor de rest weet ik het niet. Dat is alles.