Spring naar inhoud

- - - - -

utah in bad! even raad aub

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 08 september 2009 - 22:35

Hou hem met je ene hand zachtjes bij het nekvel vast, terwijl je met de andere hand wast.
Jaro hier is ook "gene gemakkelijke" maar dit hielp goed bij hem. Hij spartelde niet zo tegen.

Succes!

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#17 Geplaatst 08 september 2009 - 23:50

heeft de da al ns geprobeerd om cortisone te geven? Onze grumpy heeft ook periodes wanneer jeuk de kop op steekt en dan zou hij tot bloedens toe zijn nek uitscharten en kale plekken op zen kopje maken, het beste die ze met hem doen is gewoon een spuitje met cortisone en meestal is hij er dan een héél eind vanaf, zeker een half jaar, tot het bv? weer rui tijd is of na de zomer , dan komt het soms weer voor... met zekerheid kan de da het niet zeggen wat het is, ze heeft me nu een adres gegeven van een zeer goede dermatoloog.

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 09 september 2009 - 05:34

mightycats zei:

heeft de da al ns geprobeerd om cortisone te geven? Onze grumpy heeft ook periodes wanneer jeuk de kop op steekt en dan zou hij tot bloedens toe zijn nek uitscharten en kale plekken op zen kopje maken, het beste die ze met hem doen is gewoon een spuitje met cortisone en meestal is hij er dan een héél eind vanaf, zeker een half jaar, tot het bv? weer rui tijd is of na de zomer , dan komt het soms weer voor... met zekerheid kan de da het niet zeggen wat het is, ze heeft me nu een adres gegeven van een zeer goede dermatoloog.

wel ik had ook voorgesteld om een cortisone te geven maar omdat het nog geen kale plekken zijn, wou hij dat nog even uitstellen. cortisone geeft risico op diabetes, vandaar. en omdat hij toch al  7 jaar is.... Nu ben ik wel begonnen met veel meer rauw te geven (iets wat hij vroeger niet kreeg), maar ik weet natuurlijk ni of het aan de voeding ligt hé. de schilfers zijn gecontroleerd op mijten en daar was niets in te vinden. Verder geef ik (op aanraden van iemand) druppeltjes van de groene os (homeopatisch) met bedoeling om te zuiveren en reinigend te werken voor de organen......Daarmee dat ik dacht om dat bad te stoppen, hij krijgt al zoveel dat dat bad nu toch niet het grote redmiddel gaat zijn

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 09 september 2009 - 08:39

Wat ik bij ons merk nu ik meer rauw geef, is net dat de vachten er beter gaan uitzien, dus het zou me verbazen dat Utah net meer vachtproblemen krijgt door rauw te eten. Nuja, de ene kat is de andere natuurlijk ook niet...

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#20 Geplaatst 09 september 2009 - 08:59

Onze Ramses gaat elke week in bad .

Ik vul eerst het bad met lekker warm water er liggen balletjes en zo in en een potje om hem nat temaken ik leg ook zijn shampoo in het water zodat deze niet kou aanvoelt , sproeier gebruik in nooit .

Wat onze Ramses niet graag heeft is afdrogen dat alleen is een miauw concert van laat mij gaan plsssssss.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 09 september 2009 - 14:29

Als het wassen echt zo moeizaam gaat, en je niet de indruk hebt dat de shampoo de oplossing is, zou ik durven proberen om het bad te stoppen. Zie je dat het terug verslechterd, dan kan je de baden nog opnieuw starten hé. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 09 september 2009 - 14:45

Karolientje zei:

Wat ik bij ons merk nu ik meer rauw geef, is net dat de vachten er beter gaan uitzien, dus het zou me verbazen dat Utah net meer vachtproblemen krijgt door rauw te eten. Nuja, de ene kat is de andere natuurlijk ook niet...

nee, ik denk ook ni dat het aan het rauw voer ligt. ik denk dat dit juist er iets moet aan doen in positieve zin. dus daarmee dat ik dacht te stoppen met dat bad ;)

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 09 september 2009 - 14:51

tash zei:

nee, ik denk ook ni dat het aan het rauw voer ligt. ik denk dat dit juist er iets moet aan doen in positieve zin. dus daarmee dat ik dacht te stoppen met dat bad ;)

Dan heb ik je vorig berichtje verkeerd begrepen, denk ik. :ha Ik dacht dat je je afvroeg of het feit dat je nog maar recent was omgeschakeld qua voeding, ook met de vacht te maken had. Was denk ik nog niet goed wakker vanochtend. ;)

Ik zou in jouw geval misschien ook even zien te stoppen met het bad. Als het zoveel stress is voor Utah en je er geen echt positief resultaat mee haalt, dan weet ik niet of het veel nut heeft hem toch in bad te blijven stoppen...
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 09 september 2009 - 14:56

Karolientje zei:

Dan heb ik je vorig berichtje verkeerd begrepen, denk ik. :ha Ik dacht dat je je afvroeg of het feit dat je nog maar recent was omgeschakeld qua voeding, ook met de vacht te maken had. Was denk ik nog niet goed wakker vanochtend. ;)

Ik zou in jouw geval misschien ook even zien te stoppen met het bad. Als het zoveel stress is voor Utah en je er geen echt positief resultaat mee haalt, dan weet ik niet of het veel nut heeft hem toch in bad te blijven stoppen...

:lachen: :lachen: ja, ik dacht het dat het anders overkwam dan ik bedoelde. nu, ik voel dat zijn pels wel zachter is.......maar of dit door de voeding of door shampoo is weet ik dus ni hé. ik ga in elk geval denk ik, dat bad maar eventjes uitstellen en afwachten