Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenvervoer in elektrische wagen

kattenvervoer

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 13 februari 2015 - 15:26

Mijn katten hebben altijd een enorme angst bij vervoer in hun transportbox, en bij de da. Feliway spray en gestaag rustig en kalm rijden lijkt niet veel uit te halen.

Tot nog toe heb ik meestal een dieselwagen gehad. En ik hoor van kennissen dat een elektrische wagen enorm veel stiller is bij rijden. Naast het milieuaspect, is dit dus misschien ook wat meer diervriendelijk.

Iemand ervaring hiermee? Zou het een verschil maken voor de poezels, is het echt opmerkelijk stiller? En zijn er voldoende oplaadpunten tegenwoordig? Wat zijn voor en nadelen?

Alle tips, adviezen, suggesties en ervaringen welkom.

Ik wou dat ik een da op wandelafstand had, helaas niet het geval. Soms komt da wel langs, voor sommige onderzoeken is het helaas niet zo aangewezen.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 februari 2015 - 15:54

Een elektrische wagen is vreselijk duur in vergelijking met een gewone auto.

Een dierenarts is een noodzakelijk kwaad dat in theorie maar 1 keer per jaar moet passeren.
En om daar nu een elektrische auto voor te kopen... ;)

Akkoord, het is even stress, maar bij mij zijn ze dat na 5 minuten thuis alweer vergeten hoor

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 februari 2015 - 16:25

Bekijk berichtMajesteit, op 13 februari 2015 - 15:26, zei:

Mijn katten hebben altijd een enorme angst bij vervoer in hun transportbox, en bij de da. Feliway spray en gestaag rustig en kalm rijden lijkt niet veel uit te halen.

Tot nog toe heb ik meestal een dieselwagen gehad. En ik hoor van kennissen dat een elektrische wagen enorm veel stiller is bij rijden. Naast het milieuaspect, is dit dus misschien ook wat meer diervriendelijk.

Iemand ervaring hiermee? Zou het een verschil maken voor de poezels, is het echt opmerkelijk stiller? En zijn er voldoende oplaadpunten tegenwoordig? Wat zijn voor en nadelen?

Alle tips, adviezen, suggesties en ervaringen welkom.

Ik wou dat ik een da op wandelafstand had, helaas niet het geval. Soms komt da wel langs, voor sommige onderzoeken is het helaas niet zo aangewezen.

Om nu speciaal voor de poezen zo'n wagen te kopen... dat vind ik wat ver gaan, hahaha.
Vind het trouwens heel gevaarlijke auto's!! Je hoort ze echt niet aankomen!!!! Ik heb het voorgehad dat er in een ondergrondse parking eentje achter ons reed. Manlief ik schrok toen ik dat zag!! Je hoort het echt NIET!!!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2015 - 19:58

Elektrische wagens hoor je inderdaad niet. Mijn mama heeft een hybride wagen, die hoor je tenminste nog, maar zijn ook opmerkelijk stiller.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2015 - 06:01

Onze Jef is de enige die stress heeft in de auto.Zowel in de diesel als in de naft.Zou toch geen elektrische daarvoor kopen.Die stress uit hem uit in een STINKENDE maar dan ook heeeeeeeeel stinkende drol in de transport box.Ik kuis het gewoon op.En idd,eenmaal thuis is alles vergeten.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#6 Geplaatst 14 februari 2015 - 15:22

Een benzinemotor is ook heel stil hoor!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.555 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 september 2015 - 21:54

Bekijk berichtTinne, op 13 februari 2015 - 19:58, zei:

Elektrische wagens hoor je inderdaad niet. Mijn mama heeft een hybride wagen, die hoor je tenminste nog, maar zijn ook opmerkelijk stiller.
Ik lees nu pas de vraag. We hebben ook een hybride wagen. Tot 25km/u rijdt hij elektrisch en hoor je hem niet. Nadeel hiervan is wel dat je, als je wilt uitrijden op een parking, je zelf goed moet uitkijken, want omstaanders horen je niet.
Vanaf 26km/u rijdt hij op benzine, maar blijft behoorlijk stil. Het rijcomfort is opmerkelijk beter dan onze diesel, die we daarvoor hadden. Je kan tenminste de radio horen, zonder dat die hard moet staan. Het is ook nog een automatiek en dat verhoogd het comfort in files. Ik ben er erg tevreden van en heb nog geen enkele kat/kitten gehad met stress in de wagen. We moeten dikwijls naar de Da van het asiel, met die opvangertjes en dat is meer dan 10km over een steenweg.
Voordeel van onze hybride wagen is, dat je hem nooit in de stekker moet steken, want als je remt, wordt de batterij opgeladen.

Bewerkt door Elma, 09 september 2015 - 21:55.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 september 2015 - 00:01

De vraag is ook of de oorzaak dat katten niet zo graag in de auto zitten ligt aan het geluid.
Dat zouden we hen zelf moeten kunnen vragen ;)

Zelf ben ik ook al verschillende keren geschrokken door auto's dat ik niet hoorde aankomen maar plots héél dicht bij mij stonden.
Gelukkig altijd op een parking en met mensen die uitkeken.
Mij lijkt het wel gevaarlijk als er chauffeurs achter het stuur zitten die minder verantwoordelijkheid dragen. Ik hoor ze dan liever met piepende banden afkomen dan ze niet meer te kunnen ontwijken.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.555 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 september 2015 - 21:22

Mijn broer vertelde dat hij ook altijd afging op het geluid van auto's. Ik heb hem de raad gegeven om dat maar af te leren, nu er meer en meer hybride en elektrische auto's zijn. Wij houden er altijd rekening mee, dat mensen niet kijken, als we uit een parking wegrijden. Onze overburen hebben nog kleine kinderen. Ik zou het echt niet kunnen verwerken als één van die kindjes onder onze auto zou komen, omdat ze het niet gezien hebben.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding