Spring naar inhoud

- - - - -

Nog een paar vraagjes...

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 september 2009 - 22:33

ik heb eigenlijk nog 2 vraagjes :oops: ik weet het,ik weet het, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen na wat we hebben meegemaakt met onze joppie. ok, venus heeft in haar nekje een grote kroet, gestold bloed denk ik, van een eerdere wond ofzo...is dit iets waarmee we naar de da moeten?ik ben bang dat als we Mila er uiteindelijk bij laten en die haalt es uit met haar pootje....een ongeluk is snel gebeurd he.
En Mila...bij haar is er 1 tand die altijd zichtbaar is, die groeit over haar onderste lip, kan dit kwaad? Alvast bedankt he!! :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 september 2009 - 00:00

Op het onderste vraagje kan ik al antwoorden : nee dit kan geen kwaad, tenzij je ziet dat de kat last heeft met eten ofzo.De kat bij mijn vader heeft ook ontzettend lange vampieretanden(aan beide kanten zelfs) die duidelijk zichtbaar zijn, hij is perfect gezond en heeft er geen last van ;-)

Op de eerste vraag weet ik niet direct antwoord,daar ik de rest van je achtergrond nog niet ken/gelezen heb.Het is dus een korstje? Ik denk dat je bij een korts niets speciaal moet doen,mits je ziet dat je kat er niet echt last van heeft en het goed geneest en de wonde dicht is.Anders zou ik voor de zekerheid toch langs de DA gaan.Ik zeg altijd,beter een keertje te veel dan een keertje te weinig...Succes !
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#3 Geplaatst 09 september 2009 - 00:08

is het van een beet van een kat?
goed in het oog houden, als het enkel bloed is kan het geen kwaad, maar daaronder kon het gaan etteren, dan moet je zo vlug mogelijk naar DA.
Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 september 2009 - 07:17

ik weet eigenlijk niet wat het is, het ziet eruit als gestold bloed, ze komt er wel nooit aan ofzo, dus denk niet dat ze er last van heeft. Ze had het al toen we haar in huis haalden en ze hebben er niks over gezegd op de poezenboot, dus ik weet niet of ze het daar gezien hebben.
Ik kan dan toch al gerust zijn over het tandje van Mila, fjieuw :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 september 2009 - 14:32

Je kan het krostje bloed altijd een beetje weken met HAC, zodat het los komt, maar niet te erg aan trekken hé, het moet vanzelf los komen. Dan kan je zien of het wondje onder het korste aan het genezen is. Als het korstje er niet afkomt, kan je altijd ook rescue zalf op het korstje doen, zodat het stilaan weker wordt en na een tijdje ook los komt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag