Spring naar inhoud

- - - - -

HK nummer niet verplicht....

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Freya1986
Freya1986
  • 16 berichten

#16 Geplaatst 23 augustus 2015 - 12:01

Ik denk dat ik inderdaad eens een mailtje ga sturen.

Freya1986
Freya1986
  • 16 berichten

#17 Geplaatst 25 augustus 2015 - 08:47

Ik heb onderstaande reactie gekregen op mijn mailtje:

Het klopt dat met de nieuwe wetgeving ook een occasioneel fokker op die manier verplicht is een HK nummer aan te vragen.

De aanvraag kan u zeker nu al doen, want zoals u zelf zegt bent u niet in de mogelijkheid een niet gesteriliseerde fokpoes aan te kopen zonder erkenningsnummer.

U kan de procedure voor de aanvraag terugvinden op onze website van www.lne.be/dierenwelzijn.

Een HK nummer is dus verplicht voor alle Belgische fokkers die een fokpoesje uit België willen.

Bewerkt door Freya1986, 25 augustus 2015 - 08:48.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 25 augustus 2015 - 14:43

Hoe dubbel allemaal he!

Ik vraag mij dan af, mag je als niet erkende kattenkweker een open poesje zelf aanhouden?

Trouwens een poes uit het buitenland halen is helemaal niet onoverkomelijk en alle dieren die ik ooit heb aangekocht, komen uit het buitenland!  Nog nooit eentje in België gekocht
Of toch, onze gesteriliseeerde poes Lemoni en dan nog andere kleine huisdieren zoals kippen, vissen.

Maar de honden etc komen allemaal uit het buitenland of zijn eigen fok.

Ook Principessa komt uit het buitenland en we houden nu een dochter van haar.

Freya1986
Freya1986
  • 16 berichten

#19 Geplaatst 25 augustus 2015 - 16:19

Ik vind het zeer goed dat ze maatregelen willen nemen, maar ik vrees dat er toch nog veel werk aan de winkel is!

Aangezien er in het buitenland andere regels gelden, is het volgens mij geen probleem om daar een open poesje te halen, ookal heb je geen HK nummer.
Het staat trouwens nog steeds zwart op wit op de officiële website dat je als occasioneel fokker geen HK nummer moet hebben.

Ik denk dat ik mijn HK nummer toch sowieso maar (tijdig) ga aanvragen, want als ik mijn hart toevallig verlies aan een poesje van een Belgische fokker,
wil ik niet dat het om die reden niet door kan gaan.