Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien en tekenbehandeling

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2015 - 09:37

Welke vlooien en tekenbehandeling geven jullie?
Ik gaf advantage maar blijkt dat niet tegen teken te helpen.

Frontline combo zou goed zijn maar daar heb ik bij de honden slechte ervaring mee.

Nu is er ook een product op natuurlijke basis. Naam ontglipt me.  Demavex????

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.136 berichten
  • 16 katten

#2 Geplaatst 26 februari 2015 - 10:23

Wij geven Stronghold :)

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2015 - 11:24

Ja maar stronghold werkt niet tegen teken.

Ja maar stronghold werkt niet tegen teken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 26 februari 2015 - 20:06

Hier niks preventief is allemaal chemische rommel

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2015 - 20:48

Bekijk berichtcatherine, op 26 februari 2015 - 20:06, zei:

Hier niks preventief is allemaal chemische rommel

Ik heb deze week een teek gevonden bij Principessa en ook al bij de honden.  Lyme is geen te onderschatten ziekte.

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2015 - 11:23

Hier stronghold  voor de vlooien :) Ze komen niet buiten, dus teken is hier geen probleem :)

James' rule : Always accompany guests to the bathroom. It is not necessary to do anything, just sit and stare.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 november 2015 - 14:21

Hier niks, ze komen niet buiten. Toen we in appartement woonden en geburen een hondje hadden heb ik wel advantage gebruikt want dat beestje had wel vlooien en die kunnen dan uiteraard viavia wel mee binnen.
Nu wonen we in een 'vlooivrije' omgeving en geef ik niks. Ik controleer wel regelmatig voor zekerheid.
Als we ergens komen waar vlooien zijn, geef ik terug even advantage. Hier is geen gevaar voor teken (hier binnen toch niet) en advantage helpt voor alle soorten vlooien dus is dat het beste voor ons.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#8 Geplaatst 21 november 2015 - 09:11

Hier ook Stronghold of frontline al naargelang de apotheker ze in voorraad heeft
Heb met beide produkten goede ervaringen.
Ik werk hier enkel preventief mee bij mijn oudste poes omdat zij allergisch is aan vlooienbeten en meteen over
geheel haar lijfje in uitslag komt. Voor de rest houd ik de andere poezen nauwkeurig in de gaten.
Het is en blijft wel chemisch, maar dan overweeg ik welk het minste van de 2 kwaden is...

Bewerkt door Dasje, 21 november 2015 - 09:13.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 21 november 2015 - 12:50

Kan je stronghold en milbemax infeite online kopen ?? Voor zo een afspraak te maken bij de DA juist voor dit vind ik wat stom geworden want de Frontline helpt langs geen kanten meer hier . Zowel niet bij hond als poezen

artemis2
artemis2
  • 155 berichten

#10 Geplaatst 21 november 2015 - 14:23

Bekijk berichtliange, op 21 november 2015 - 12:50, zei:

Kan je stronghold en milbemax infeite online kopen ?? Voor zo een afspraak te maken bij de DA juist voor dit vind ik wat stom geworden want de Frontline helpt langs geen kanten meer hier . Zowel niet bij hond als poezen

Je kan Milbemax Kat en Advantage vrij kopen bij de apotheek. Soms moet je het laten bestellen.
Stronghold is in principe voorschriftplichtig.

Noch Stronghold, noch Advantage werken tegen teken.
Stronghold ontwormt ook wel, maar niet tegen lintworm. Daarom vind ik Stronghold én Milbemax geven overlappend gebruik en prefereer ik Advantage tegen de vlooien + Milbemax als breedspectrum ontworming.