Spring naar inhoud

- - - - -

drinkwater

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.004 berichten

#1 Geplaatst 28 februari 2015 - 21:28

Ik las onlangs  ergens dat je het drinkwater van je katten 2 × per dag moet verversen!
Ik vind dat toch wel wat veel.
Hoe dikwijls verversen jullie?

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.452 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2015 - 21:39

Ik ververs sowieso 1 keer per dag en als ik zie dat het vuil is natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 13.704 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 februari 2015 - 21:43

Ik heb 2 potten staan en ververs die ook dagelijks.
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 28 februari 2015 - 21:45

We hebben een aantal fonteinen staan 3 kleintjes en 1 heel grote. De kleintjes vervang ik dagelijks en de grote elke 2 dagen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.735 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 28 februari 2015 - 23:59

Sowieso dagelijks, maar we hebben hier een madammeken die het af en toe nodig vindt om met haar pootje in het water te roeren voordat ze ervan drinkt.
Ze denkt dat het moet gemengd worden ofzo :gek: :x
Daarom wordt het hier wel eens vaker ververst, zeker als er kattengrind in terecht gekomen is.
Telkens ze eten krijgen is het een gewoonte geworden om hun water na te kijken.

Buiten staan er ook potjes die we niet dagelijks verversen, toch lijken deze meer succes te hebben.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 01 maart 2015 - 00:02.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.519 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 01 maart 2015 - 08:08

Mijn kat drinkt niet... ze krijgt enkel natvoer en daar doen we telkens een klein beetje water bij. Wij hadden vroeger glazen en potjes enzo staan en daar keek ze niet naar om, we verversten het 1 keer per dag, keek er niet naar. Fontein ooit gehad, liep ze van weg. Dus nu staat er eigenlijk geen drinken.....
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 13.704 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 01 maart 2015 - 08:41

Loki roert ook vaak met n pootjes er door. En dan nog als hij net uit de bak gekomen is. Als je een ganse dag weg bent kan je natuurlijk pas verversen als je thuis komt. :) Vandaar staan er 2 potten, hij verkiest er altijd 1 van.
Geplaatste afbeelding

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 maart 2015 - 09:53

Ik moet zeggen dat ik het water hier toch ook zo'n tweemaal per dag ververs.. En meer indien er wat 'vuil' inligt. Ik heb de indruk dat het verversen ook het drinken stimuleert hier; wanneer ik het potje water oppak om te verversen, komen ze onmiddellijk aangelopen om van het verse water te drinken :)
De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Ailure
Ailure
  • 5.147 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 01 maart 2015 - 10:58

Sienna heeft 1 drinkbakje boven op mijn kamer die ik ververs als het vuil ziet, bijna leeg is of gewoon niet meer fris is.
En beneden heeft zij 1 grotere drinkbak in de veranda waar zij altijd uit drinkt beneden, die ververs ik dagelijks omdat ze die wss met Nielson deelt. En dan nog Nielson zijn drinkbakje mocht ze daar zin in hebben :d
Maar ik heb geen problemen met het drinkgedrag van mijn kat. Zij drinkt dagelijks genoeg. Ik moet het niet extra stimuleren, lekker handig want ik hoef geen fonteintjes oid te kopen :) Als ik het ga verversen en ze ziet mij er water in doen miauwt ze al om er uit te kunnen drinken :lachen:

Bewerkt door Ailure, 01 maart 2015 - 11:00.

DORIS
DORIS
  • 7.554 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 maart 2015 - 07:28

's morgens en 's avonds.Tussendoor die van de keuken nog eens.Lolli is erg behulpzaam en kuist er de keuken mee.Dus vaak een lege drinkbak daar.

Bewerkt door DORIS, 02 maart 2015 - 07:29.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

jacob
jacob
  • 812 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 03 maart 2015 - 17:17

Ik heb een gewoon keramieken drinkbakje maar is meer voor de hond. De poezels drinken uit de dog-it drinkfontein. Bevat 10liter en moet ik maar wekelijks reinigen en bijvullen.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#12 Geplaatst 06 maart 2015 - 20:08

Hier ook een fontein,doordat het water continu stroomt blijft het koeler en dat vinden mijn katten lekkerder,door het dilter blijft het ook schoner,ververs het ongeveer om de dag,sinds ze een fontein hebben drinken ze meer.

Machteld.
Machteld.
  • 2.772 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 07 maart 2015 - 14:51

Ik heb zo'n Whisker waterbakje met lage rand, het is zogezegd voor katten met een platte snuit maar de meeste katten vinden het fijne bakjes omdat hun snorharen er niet aan komen tijdens het drinken. Die staat in de keuken en wordt dagelijks vervangen, of vaker als er iets in ligt, maar er kan ook niet zo veel water in.
Dan heb ik nog een fontein maar sinds een week staat enkel het grote reservoir met water er nog, het pompje en het fonteingedeelte heb ik eruit gehaald omdat Pluis er nu veel vaker van drinkt... :rolleyes: Maar goed, dat is drie liter en die vervang ik volledig om de twee of drie dagen.
Tussendoor drinkt ze ook al eens van een lopende kraan, haar nieuwste favoriet is het bidet (dat gebruiken we niet, maar het staat er nu eenmaal). Als je naar de wc gaat springt ze op het deksel, dan moet de kraan open, steekt ze haar pootje erin en drinkt ze zo.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Ephiny
Ephiny
  • 3.584 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 11 maart 2015 - 20:01

Ook 1x per dag normaal gezien. S ochtends het kommetje beneden, s avonds dat van boven, en de fontein in de badkamer maar af en toe. Als er vuil in komt uiteraard allemaal vaker en in de zomer meestal ook wel twee keer per dag. Zeker als het zo heet wordt binnen...

En Voodoo drinkt voornamelijk aan de badkraan (zoals bij Machteld dus ook als ik naar toilet ga, en dan moet ik ondertussen Marlee van haar weg houden, want hij doet niks liever dan mee in bad springen op die moment, en dan wil Voodoo niet meer drinken. Rustig naar toilet gaan, heet dat dan :) ).
Those who don't believe in magic, will never find it

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.501 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 13 maart 2015 - 12:13

Hier ook 1x per dag.   Onze Nio drinkt tussendoor ook nog mee uit mijn glas water :gek:
In de zomer doe ik het wel 2x per dag.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW