Spring naar inhoud

- - - - -

drinkwater

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#46 Geplaatst 26 september 2016 - 14:14

Bekijk berichtlilymaya, op 26 september 2016 - 08:19, zei:

Daarom daarom dat ik geen fonteintje heb :)
schrik  voor wateroverlast :lachen: veel geboend parket  in huis :trance:
en er  hangt ook een kabel aan ,ik heb kabelbijtertjes.....

Onze ramses is ook een kabelbijter, bij de doe het zelf kan je kabelbeschermers kopen, die hangen hier bij ons overal aan de kabels ook aan die v d fontein
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 26 september 2016 - 17:36

Bekijk berichtlilymaya, op 26 september 2016 - 10:55, zei:

zitten ze daar dan niet met hun pootjes in....

Totaal niet. Het enige dat ik op dat vlak voorheb, is dat Marlee zijn prooien (vlinders, vliegen,...) soms in de drinkkommen gooit en er dan natuurlijk weer moet uitvissen. Dat geeft soms wat extra water overal. :lachen:

Ik moet nu ook wel zeggen dat enkel Luna en heeeeel soms Annabelle eens van de fontein drinkt.
T is ook daarmee dat ik nog twijfel om die met het straaltje te kopen. Straks drinkt Voodoo er toch niet van, en de rest dan uiteraard ook niet en dan zit ik weer met een extra ding waar ze niet nr omkijken.

Ik wacht nog wel eventjes. :)
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#48 Geplaatst 26 september 2016 - 17:55

Ja hier gooien ze ook soms speeltjes in hun drinkwater..

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 26 september 2016 - 21:28

Bekijk berichtEphiny, op 26 september 2016 - 07:13, zei:

Maken ze daar geen boeltje van, met die straal?
Ik overweeg deze te kopen voor Voodoo, omdat zij alleen van de badkraan wil drinken. Als ik niet thuis ben, drinkt ze dus ook niet.
En ik hoop dat dit het bad een beetje kan imiteren.
Maar ben een beetje bang dat ze van de badkamer een zwembad gaan maken...

Ik heb hem ook gekocht voor onze overleden Misty, omdat die ook altijd aan de kraan wilde drinken. Vanaf dat de waterfontein er stond was dat gedaan met zeuren om de kraan open te zetten. Ze dronk toen echt van het fonteintje zelf. Soms hoorden we zelfs haar tong schuren over de plastiek waar het water uit komt. :eat2
Die foto's die ik postte, zijn al wat ouder. Nu spelen we veilig en hebben de kabel vastgeplakt aan de achterkant in de uitsparing, om geronk van de motor te voorkomen. Maar de kabel steekt nu ook weg achter de droogkast met een vast stopcontact op de droogkast (stevig erop geplakt). Nu kan geen enkel kitten in principe aan die kabel en als ze er toch aan zouden bijten en trekken, dan lost de koppeling en valt hij uit.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 03 februari 2017 - 20:46

Bekijk berichtEphiny, op 26 september 2016 - 07:13, zei:

Maken ze daar geen boeltje van, met die straal?
Sorry zag je vraag nu pas. Neen, ik heb nog geen enkele kat of kittens zien smodderen met dat water. Maar de fontein staat ook vergenoeg naar achter. Ze zouden al in de bak van de fontein moeten gaan staan om met die straal water te kunnen spelen. En eens dat ze groot zijn, denken ze er niet meer aan, want de meeste katten hebben toch wel schrik om natte pootjes te krijgen.
Mijn fontein staat de meeste tijd van het jaar op de veranda. Daar stoort hij het mint. Alleen als het op de veranda heel warm is, dan wordt de fontein in de keuken gezet. Veranda en keuken hebben een stenen vloer, dus als er eens eentje morst, dan staat de mop al klaar.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding