Spring naar inhoud

- - - - -

bengaalse katten worden verboden in belgie

bengaal

• Log in om te reageren
71 reacties op dit onderwerp
marc1966
marc1966
  • 9 berichten

#16 Geplaatst 03 maart 2015 - 08:02

Doe de moeite bel dierenwelzijn dan moet je niet denken dat ik maar wat verzin.
Ik zet nooit mails die aan mij gericht zijn open voor iedereen ,

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#17 Geplaatst 03 maart 2015 - 08:11

Nou ikzelf heb er geen enkele baat bij, heb geen Bengalen en er komen geen Bengalen, maar je komt hier als nieuw lid onrust zaaien, dus vraag ik als Modje zijnde even een bewijsje te tonen, even je adres gegevens eraf halen en je kan het zo posten.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 03 maart 2015 - 08:23

Toch een paar vraagjes.

Wie bent u?  Elke vreemde kan hier zomaar wat komen posten, waarheid of leugen.  Daarom wie bent u?
Hoe komt u aan deze informatie? En hoe komt het dan dat de Bengalenwereld hier niet van op de hoogte is?  

Ik zal mijn huiswerk doen en de controleur die hier vorige week geweest is een telefoontje plegen

Er is namelijk een verschil tussen

Bengaalse tijger - ALC - F generaties en de SBT Bengaal.

Bewerkt door Kaszi, 03 maart 2015 - 08:24.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 03 maart 2015 - 08:47

:slach: :slach: :gek: Loki een wilde gevaarlijke kat :slach: :slach:

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#20 Geplaatst 03 maart 2015 - 11:23

Kaszi, als je meer weet zullen we het hier wel lezen wss.
Vermoed dat dit gewoon iemand is die gezellig voor onrust komt zorgen.....

marc1966
marc1966
  • 9 berichten

#21 Geplaatst 03 maart 2015 - 13:23

dit is informatie vers van de pers om het zo te zeggen , zit hier niet gewoon te gissen , u hebt allemaal een telefoon bel op het nummer 025247334 dat is de snelste en correcte manier om de informatie te krijgen zonder verdachtmakingen of roddel of zoals iemand hier al aanhaalt "voor onrust" te veroorzaken wat helemaal niet de bedoeling is , ik geef de bengaal fokkers enkel heel belangrijke info .

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 03 maart 2015 - 14:35

Bekijk berichtmarc1966, op 03 maart 2015 - 13:23, zei:

dit is informatie vers van de pers om het zo te zeggen , zit hier niet gewoon te gissen , u hebt allemaal een telefoon bel op het nummer 025247334 dat is de snelste en correcte manier om de informatie te krijgen zonder verdachtmakingen of roddel of zoals iemand hier al aanhaalt "voor onrust" te veroorzaken wat helemaal niet de bedoeling is , ik geef de bengaal fokkers enkel heel belangrijke info .
Nummer is ontoereikbaar! geloof er dus niet veel van

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#23 Geplaatst 03 maart 2015 - 14:41

http://www.health.fg...nl#.VPW5w_mG98E

Telefoon nr is correct zie ik.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 03 maart 2015 - 14:43

Blijkbaar zijn er dan zoveel mensen aan het bellen, want ik geraak er echt niet binnen.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 03 maart 2015 - 14:59

Blijkbaar toch iets van waarheid in. juist gebed en de persoon aan de telefoon kon mij niet de correcte uitleg geven, maar ik heb de raad gekregen om een mail te sturen naar: dierenwelzijn@vlaanderen.be
Het zou dus ook enkel voor vlaanderen tellen, want als ik het hoofdkantoor probeer sturen deze mij door naar vlaanderen want daar hebben zij niets mee te maken :gek:

marc1966
marc1966
  • 9 berichten

#26 Geplaatst 03 maart 2015 - 15:47

zoals u nu zelf hebt kunnen vernemen is dit geen onruststokerij , het is door an lemmens en haar advocaat anthony godfroid die op dit regeltje in de vlaamse wetgeving zijn gestuit en zodoende klacht hebben neergelegd dat er nu problemen zijn voor de vlaamse fokkers van bengalen.
ik zou maar snel dit bericht rond sturen bij alle bengaal fokkers en zodoende front vormen en proberen het ministere aan de hand van documenten , geschiedenis en stambomen te overtuigen dat dit een belachelijke maatregel is .
dit staat reeds in de vlaamse wetgeving sinds 2009 maar niemand heeft hier ooit aanstoot aangenomen of wist ervan.
u kan best hier de media bijhalen zodat de vlaamse minister ben weyts druk krijgt om deze regel te veranderen anders is het gedaan met bengalen kweken in vlaanderen hoe jammer dit ook is voor dit prachtige ras.
u kan dit best UNIEK in de wereld noemen , vlaanderen een notedop groot verbied bengalen !! te gek voor worden maar is de realiteit.

offborderhill
offborderhill
  • 3 berichten

#27 Geplaatst 03 maart 2015 - 18:08

OK we zullen dit eens uitspitten.   Heb toevallig vrienden bij de FOD.   En als dit een verordening is dan zou dit officieel op de site van de FOD moeten staan.  Je vindt geen enkele link met Bengaal, bengalen of bengaalse kat terug.
Ben benieuwd wat mijn vrienden zullen weten te vertellen. Op het eerste zicht geloof ok er niet veel van.

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 03 maart 2015 - 19:36

Heb gezien dat An Lemmens het op haar Facebook zelf onzin noemde. Er is dus niks van waar. Ze schuiven onzin in haar schoenen.
An Lemmens heeft er in elk geval niks mee te maken als het waar zou zijn.

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 03 maart 2015 - 19:59

Ben ook gaan kijken op de site van FOD.Ik heb ook niets gevonden.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 03 maart 2015 - 20:00

ik krijg een beetje de kriebels als iemand zegt 'verspreid dit bericht (snel) onder alle ....... [vul maar in] '
dat is naar mijn mening bedoeld om te dreigen en onrust te brengen.

Natuurlijk is het prettig als er een waarschuwing is voor iets dat speelt, maar het zou wel fijn zijn als er dan iets meer informatie bij staat. Dat een persoonlijke mail niet openbaar gemaakt wordt snap ik en kan ik nog waarderen. Dat er dan alleen gezegd wordt 'ik heb dit gehoord dus bel massaal het fod op dit nummer voor info' daar krijg ik weer de kriebels voor. Alsof er bewust een telefoonnummer wordt gegeven om iemand overlast van veel telefoontjes te geven.

Natuurlijk is dit alleen het gevoel dat ik er bij krijg, het kan prima kloppen allemaal. In dat geval zou ik zeer op prijs stellen als er wat meer informatie gegeven zou worden, zoals een officiele website waarop deze regel of wet terug te vinden is.
Tot die extra informatie gegeven wordt zal ik persoonlijk helemaal niets ondernemen.
Behalve dan misschien dit topic even verplaatsen, want het testhoekje is niet de meest geschikte plek voor een topic als dit.

Mocht dit waar blijken te zijn dan mag het topic blijven staan zolang men (en dat is iedereen!) netjes blijft, mocht dit een hoax blijken dan zal ik dit topic zonder verdere waarschuwing verwijderen................

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: bengaal